Het valt mij op dat er zeker hf-leden zijn die enig dwangmatig gedrag aangaande de horloges van hen vertonen, of hoe ze omgaan met de hobby. Dit overigens geheel zonder enige vorm van oordel.
Oh, Nee toch!
Ik laad de lume op met een uv zaklampje voor het slapen gaan. Maar alleen van het horloge op mijn nachtkastje. OK, soms twee naast elkaar. Mijn echtgenote heeft er nog nooit iets van gezegd, maar ik hoor haar denken: waar ben ik mee getrouwd!!
Edit: en wat betreft krassen. Bij hoog risico activiteiten als daar zijnde bijvoorbeeldâŠde vaatwasmachine in of uitpakken gaat het horloge vaak wel even af (en wordt neergelegd op een schoon vaatdoekje, want graniet aanrechtblad).
Ik heb het meeste kunnen ondervangen door het gebruik van time.is en quartz (kwarts whatever) uurwerken, met radio of GPS signaal voor het gelijkstellen.
Tot 5 seconden per maand is acceptabel voor een niet radiogestuurd quartz horloge, en van de automaten zit er een (ETA 2824-2) op +5 per dag en een Citzen 8403 die op +20 ofzo per dag draait. Die laatste draag ik eigenlijk nooit meer dan een dag per keer, dus 's ochtends op -6 of -7 zetten is goed voor de rest van de dag.
Verder moet de dag en datum kloppen.
En waarom? Om er uiteindelijk achter te komen welke je het meeste of minste draag?
En van mezelf weet ik het niet? Ik heb het wel met de radio of tv, daarvan moet het volume op een even getal staan Geen idee waarom verder, dat is echt een tic
Haha herkenbaar. Hij gaat wel om maar het voelt wel een beetje als een teleurstelling. Die wordt groter naarmate ik gehaast handmatig probeer te syncen maar het niet lukt omdat ik te druk in de weer ben
Logisch toch? Bij mij mag ie ook niet van 13 naar 12 of 14. Dat moet altijd vanaf 11 of 15
Dat ik praktisch altijd n horloge om heb. En voor elk moment/activiteit n horloge heb. E meest gekke dingen als n douche horloge, slaaphorloge, etc.
Ik heb zelfs n Omega 15K gauss voor in de MRI. Ze laten me er alleen niet mee in
Ik ben nog niet zo neurotisch dat eerst t ene horloge om moet zijn, voordat t andere af gaat
Ook dat de dag en datum aanduiding moeten kloppen is herkenbaar.
Verder dat n draaibare bezel ârechtâ moet staan na gebruik. Of dat nu de lume pip op n duiker is, kompas ring, GMT, etc. Uitzondering is vaak de Pilot ring. Daar snap ik geen snars van en zijn meerdere ânulâ puntenâŠ
Het beperkt zich bij mijn tot eerst de linker schoen/sok/schaats aan te doen en dan pas de rechter. Heb ik eerst de rechter in mijn handen, leg ik die terug en pak ik de linker.