Hoe neurotisch ben jij (mbt horloges)

:raising_hand_man:

Opluchting om te lezen dat ik niet de enige ben!

2 likes

:joy:

2 likes

Na de invoering van saffierglas lijkt het mij wenselijk om de horlogekasten en banden uit te voeren in hardmetaal (widia of nog harder). Moet toch mogelijk zijn met de huidige stand van techniek.

2 likes

De E6-B flight calculator heeft een “nul” stand, 10 op 10/60 op 60 boven (bij mijn Citizen).

3 likes

Heb jij linker en rechtersokken dan?

2 likes

Ja, er staat een R en een L op :joy:

4 likes

Ik vind het fijn als een horloge saffier heeft wat lekker flink uitsteekt boven de kast. Het glaasje beschermt dan de kast vwb krasjes en deukjes. Het saffier kan beter ergens langs schrapen of (bescheiden) tikken opvangen dan het metaal. Beetje omgekeerde wereld, maar wel waar. :relieved:

2 likes

Waar ik spontaan goosebumps van krijg en eigenlijk niet naar kan kijken is het volgende (fotootje even vh net geleend):

:woozy_face:
Horloges tegen elkaar aan… Brrrr…

11 likes

Barbaars inderdaad! :face_with_raised_eyebrow:
Sommigen halen het ook in hun hoofd om
Horloges even op elkaar te leggen om de afmetingen te vergelijken.:triumph:
Als je ze nou op elkaar kon leggen om over een paar maanden een derde horloge te ontvangen zou ik het nog overwegen. :innocent:

10 likes

Hahahahaha wat een heerlijk topic!

Soms twijfel ik wel eens maar ik ga in het vervolg dit topic er weer eens op naslaan als ik twijfel om tot de conclusie te komen dan ik helemaal niet zo’n rare knakker ben. :joy:

Ik draag gewoon m’n horloges. Niks meer en niks minder. :man_shrugging:

6 likes

Als ze niet precies midden op het kussentje in de horlogebox liggen.
En dan controleer ik of ze allemaal netjes horizontaal liggen

6 likes

Wat nog veel erger is, 2 horloges tijdens de presentie die niet gelijk met elkaar lopen.
Het kost niet eens zoveel moeite om dat kleine beetje aandacht er aan te geven.
(Nou was dit valsspelen)

2 likes

Ik kan het bij de mijne na een keer dragen zien aan de plaats van het gat van m’n grote teen nagel .

1 like

hmmm, even denken. Ik kan er niet tegen als ze niet goed lopen, dus ik corrigeer soms de tijd. Maar waar ik ECHT heel nijdig van word, is als de seconden wijzer de 12 passeert en de minutenwijzer niet op dat moment PRECIES het juiste minutenpunt passeert. Seconden en minutenwijzers moeten bij mij perfect samenwerken.

7 likes

Niet. Ik draag ze, tijd staat ongeveer goed. Maanfase meestal niet. That’s it.

Als ik in de auto stap en op de snelweg merk geen horloge te dragen, keurig om te draaien en liever te laat op werk, dan horlogeloos de dag door.

4 likes

Ah ja, glas schoon is inderdaad ook een dingetje. En een band met pcl’s ook :see_no_evil:. Zal ook maar meteen bekennen dat er hier meestal een poetsdoek op het tafeltje naast de bank ligt…

3 likes

Sinds ik bij @SAT op visite ben geweest durf ik mijn horloges nog maar amper te dragen uit angst voor krassen.

Eerder nooit op gelet maar als ik nu achter mijn bureau zit gaat t horloge even af.
Geen krassen meer :crazy_face:
En ik kik er enorm op als de secondenwijzer op de indices tikt en de tijd exact wordt aangegeven

Wordt door sommigen als afwijking bestempeld maar mijn psychiater vind t wel meevallen :joy: :joy: :joy:

6 likes

Zó herkenbaar :joy::hear_no_evil:

1 like

Toevallig vanavond een paar minuten zitten kloten om het ankertje op de kroon van mijn Yema recht te krijgen. Inderdaad, wie verzint dat!?

3 likes