Eens, het was wel leuker en gaf meer voldoening. Daarbij kocht je alles fysiek en niet op basis van plaatjes en specs. Je kon alles meteen beoordelen, niks mis mee.
Een like voor de
Mooi woord, dat je niet zo vaak hoort.
Toch wel vaak vanaf bepaalde hoeken checken of er nog vuiltjes op het glas zitten. En uiteraard gelijk met een doekje weghalen
Door dit draadje tot nadenken gestemd, vind ik eigenlijk nog wel een neurose bij mijzelf…
Ik ben van mening dat een duur horloge gewoon goed moet lopen. Bijv. een Rolex met +8 sec./dag vind ik compleet onacceptabel. Jazeker is het uurwerk mechanisch maar voor die centen, moet dat gewoon goed zijn. Is dat niet het geval, irriteert me dat en is voor mij de keuze: afregelen of afscheid nemen. U raadt het al….
Nu wil ik deze keer eens wat langer met een horloge doen en vroeg ik me af; timegrapher of geen timegrapher? Het is een timegrapher geworden en phew, relaxen maar…
Ik draag thuis soms 2 horloges, omdat het kan!
Even wachten met het wc licht aanzetten, zodat ik extra goed van de lume kan genieten (evt fototje ervan maken)
Ik moet best wel mijn best doen om me niet te ergeren aan (kleine) beschadigingen. Ik vind echt dat ik me aanstel, en als oplossing stel ik me dan gerust door te zoeken naar plaatjes van begeerlijke vintages met ‘patina’, of te lezen over wabi sabi.
Ik verwerk dit:
Door te Googlen op dit:
Het werkt: Je ziet het al bijna niet meer!
Wabi sabi duikbezel. Het begin is er…
Precies, misschien gaat het me helpen deze langer dan twee maanden te houden
Meervoudig neurotisch gestoord: horloges zijn voor mij sieraden, krassen horen er niet op! Dus op mijn horloges zitten geen krassen, ook niet als ik ze verkoop
Ja, ik weet dat er velen hier zijn die krassen ‘karakter’ vinden, maar die zijn dus ook gestoord
Er moet in een horloge saffierglas zitten en als het er niet in zit dan zet ik het er alsnog in (zojuist mijn Duro gedaan )
Een horloge moet zo goed mogelijk de tijd houden, dus eigenlijk ben ik niet geschikt voor automaten, maar heb ze toch
Mijn horloges moeten ‘pas’ zitten, ik houd beslist niet van te strak of te los. Reden waarom ik mijn grail, de Omega ‘Peter Blake’ niet draag op de originele band, daar zit geen microverstelling op
Mijn horloges moeten altijd schoon zijn, dus wordt er veel gepoetst!
Zo, ik wacht wel af welke inrichting er wordt aanbevolen door de goegemeente