Hoe neurotisch ben jij (mbt horloges)

Deze gedragingen schreeuwen om een forse ban :rage::joy:

2 likes

Ik heb nu 4 G-Shock MB6 (radio controlled) horloges en als er één niet gesynched is dan moet hij z.s.m. handmatig gesynched worden totdat het RCVD logo verschijnt. Anders is de world order in gevaar. :face_with_raised_eyebrow: :rofl:

‘Probleem’ is nu wel opgelost door ze allemaal in één box te doen en die bij het raam/op het balkon te zetten 's nachts. :sunglasses:

2 likes

Als je eenmaal G-Shocks hebt met Multiband functie wordt dat de norm. EXACT op tijd, HEERLIJK! Met minder neem ik nu geen genoegen meer :see_no_evil: Als een ander horloge ook maar 1 seconde fout zit, moet het worden bijgesteld. En dat is met mechanische horloges bijna niet te doen… Mechanische horloges vind ik om deze reden eigenlijk niet meer zo interessant. Daarmee wordt de horloge hobby wel direct eens stuk minder kostbaar :joy:

Krassen op het glas zijn voor mij niet acceptabel. Een gekrast glas wordt direct vervangen, behalve op een tweedehands Multiband G-Shock :joy: Daar accepteer ik enkele kleine krasjes wel weer. Dat hoort toch ook weer een beetje bij een G-Shock imho.

4 likes

Hahahahaha, wat een mooi topic. Valt me nog mee moet ik zeggen. Ikzelf?

Uv-lampje, check
Excel (the watchbase), check

En elke avond als ik het horloge van die dag opberg de rest even welterusten zeggen. Vinden ze gezellig :hugs:

2 likes

Horloges moeten elkaar optisch aanvullen.
Een zwarte Sub naast een zwarte Seamaster diver is dus not done. Een zwarte sub naast een witte Seamaster diver is prima.
Een stalen datejust op oyster naast een OP oyster is not done. Stalen datejust op jubilee naast OP oyster is weer prima. Rolessor datejust op oyster naast OP oyster weer prima. :grimacing:

6 likes

Goddank ben ik minder gek dan ik zelf al dacht. Of er zijn velen net zo gek als een deur zoals ik. Qua deurposten, blijft ook wel een dingetje trouwens. :sweat_smile:

2 likes

Ik had het vanmiddag al gelezen maar was te geschokt voor een reactie.
Ik twijfel nog steeds tussen minachting en grote bewondering :grin:

3 likes

Deurposten??? Wat dacht je van de klink? Horror

3 likes

Ik hoop voor ons dat er geen psycholoog meeleest :joy: :joy: :joy:

1 like

Graag gedaan. Niet de opzet, maar ik beleef er ook veel steun aan😂

Je hebt me op een idee gebracht :grinning:

2 likes

Beiden mag! Het geeft mij in ieder geval een relaxt gevoel :slight_smile:

2 likes

Geen…

Tenzij je NA geil meetelt ?! :crazy_face:

Haha. Ik ben er ook uit hoor, het is bewondering .

En ik begrijp het relaxed gevoel. Dat vind ik heerlijk aan Meistersinger. Give-or-take-5-minutes.

Maar zo relaxed om het helemaal niet op tijd te zetten…ik moet nog een boel leren😉

1 like

Meestal zet ik mijn horloges gelijk met https://time.is/
Als ik het doe, dan ook meteen goed. :wink:

1 like

Quartz wel. Mechanische horloges: ongeveer op tijd. Komt niet zo nauw. :slight_smile:

Eerste paar weken af en toe controleren of alles enigszins correct loopt. En verder niks meer, eigenlijk. Gewoon dragen en me geen zorgen maken om mijn horloge.

1 like

De klink is over het algemeen netjes afgerond. De dagschoot is een stuk minder prettig om onder de verkeerde hoek mee in aanraking te komen.

3 likes

In een 3 piece collectie is 2 van het zelfde merk not done :innocent:

1 like

2 uit 3 is inderdaad vervelend, 3 uit 3 is prima.
Net zoals drie horloges van dezelfde kleur ook prima is.
Zwarte sub, zwarte OP en zwarte explorer2 lijkt me top. :sunglasses:

1 like

Toegegeven; ik moest even googelen… Maar inderdaad dat is ook een killer zeg! Vooral mijn alu bezels zijn dol op een close encounter met die dagschoot.