Hoe Omega werd opgelicht met hun eigen Speedmaster

Hier heeft het heel lang geduurd voordat ik m mooi begon te vinden.
Had ook een beetje te maken met het mainstream karakter van deze schoonheid, zeg het eerlijk, spreekt me niet aan.
Maar ineens zie je de schoonheid! :heart_eyes:

1 like

Update via CNN: https://edition.cnn.com/style/article/fake-omega-watch-record-auction-intl-scli/index.html

1 like

Als het m veel geld gaat, zijn er altijd wel mensen te vinden die risico’s willen nemen. Hopelijk worden de (mede)plegers ontmaskerd en bestraft.

2 likes

Perezcope is wel een man met kennis en kunde afgaande op wat hij allemaal boven water weet te krijgen en uitzoekt.

:clown_face:Maar ergens zit ik tog te wachten op een kop in van die grote chocolade letters dat Perezcope de boel jaren lang heeft lopen te flessen. Omdat hij er baad bij heeft dat iets niet klopt. Een stuk wat klopt levert hem geen views op. :clown_face:

Haha mooi ik heb dat gevoel ook een beetje.

Is maar de vraag. Hij kan er ook baat bij hebben meer betrokken te raken in authenticiteit kwesties. Ook dat kan geld opleveren. :smirk:

1 like

Interessant verhaal om te lezen.
De grote vraag is, waarom heeft de koper het zesvoudige van de geschatte waarde (uitgaande van authenticiteit) geboden? Alleen het antwoord op die vraag geeft een totaalbeeld van van deze scam.

“The more I think about it, the less the official story makes any sense. No seasoned collector would pay six or more times the amount of money a watch is worth (if it was legit that is). This sale was probably not about a watch but something else entirely.”

4 likes

Ben benieuwd welke koppen er nog gaan rollen bij Omega. Ze zullen wellicht pogen het zo veel mogelijk onder de radar te houden… jammer. Een omega rechtzaak soup zou wel leuk zijn.

1 like

Simpel toch?

Rolex Daytona’s zetten ongekende veiling records, Omega wilde ook even de Speedy in het zonnetje zetten dus daar is je antwoord.

1 like

Gewoon omdat ze met dit soort shitbiedingen proberen het aanzien te vergroten.

Patek deed jarenlang hetzelfde.

Kopers verneuken, niks anders.

1 like

Ja, maar volgens het artikel stopte Omega na haar bod van 6 ton…

Ja maar is nee :smirk: het max bod was 6ton (waarvoor er goedkeuring was) tot er door handlangers opgedreven werd en iemand toch een hoger bod neer had gelegd (zonder toestemming?).

1 like

Beetje flauwe lulkoek want hij levert het bewijs voor iedereen zichtbaar met bv die plekken op een wijzerplaat of lunette die bij twee zogenaamd verschillende horloges identiek zijn. Maar goed :crazy_face:

Er zijn ontslagen gevallen en volgens de NZZ is er strafrechtelijk onderzoek gestart

1 like

Misschien moeten ze hier een Moonswatch model van uitbrengen. Een collab met Phillips. The ‘In Uranus’ of zo.

18 likes

Leuk artikel, thanks

Je heb deze :point_right: :clown_face: over het hoofd gezien.

Wat een heerlijke website van Perezscope. Ik word helemaal warm, wanneer iets of iemand superieure kennis uitstraalt.

2 likes

En jij deze :point_right: :crazy_face: :point_left: