Mijn dochter is bijna 9 jaar en is helemaal gek van de Alain Silberstein al jaren.
Je blijft maar zeggen…Pappie mag ik hem om.
Het is natuurlijk wel een duur horloge dus onder begeleiding mag ze hem wel eens om maar naar school moet hij echt af.
Vind zelf rond 16 jaar dat ze oud genoeg zijn om te dragen ,maar toch graag jullie mening.
Persoonlijk vindt ik het een tikkeltje overdreven om een negenjarige met zo’n klok te laten rondlopen… maar wel leuk dat je horloges in de smaak vallen bij je huisgenoten, in ieder geval bij één:)
Koop voor haar een replica van ca. 150 Euro
Hangt er maar net vanaf op welke leeftijd jouw dochter gevoel voor waarde heeft. JTrapman(Jeroen) hier op het forum is 17 en heeft al menig ‘dure’’ horloges in bezit gehad. En als ik het goed begrijp heeft hij voor zijn 18 een Rolex.
Dus als jouw dochter op haar 16 een horloge echt kan waarderen waarom niet.
Ik ben sinds mijn 15de helemaal into horloges. Je bent niet snel te jong voor een horloge, maar wel voor een dure. Zou haar eerst even laten wennen aan het überhaupt dragen van een horloge. Als dat dan goed gaat en ze zorgt er een beetje goed voor, kun je daarna altijd weer verder kijken. Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar ik weet wel dat ik een 9 jarige niet snel een horloge uit deze prijsklasse zou laten dragen.
taaiewillem Schreef:
Of een Swatch(je)? Persoonlijk vindt ik de Silberstein erg groot om haar pols. Wel fantastisch dat ze een horlogegek is :~
Ik had al een horloge van mijn oma (met elastiek als bandje) om toen ik op een driewieler reed… Dus naar mijn mening dragen van een horloge daar is geen leeftijd aan verbonden.
malus65 Schreef:
Persoonlijk vindt ik het een tikkeltje overdreven
om een negenjarige met zo’n klok te laten
rondlopen…
+1
Hoewel ik me voor kan stellen dat een negenjarige dit een leuk horloge vind
XXoF Schreef:
malus65 Schreef:
Persoonlijk vindt ik het een tikkeltje
overdreven
om een negenjarige met zo’n klok te laten
rondlopen…+1
Hoewel ik me voor kan stellen dat een negenjarige
dit een leuk horloge vind
+1
Ik ben ook al van jonge leeftijd met horloges bezig… Op mijn 18e heb ik mijn eerste Speedmaster gekocht.
Ik moet wel zeggen dat ik nogal een waarde gevoel heb en bij feestjes had ik uiteraard zulke horloges niet om de pols.
gr. Glenn
Kinderen hebben op die leeftijd een prima gevoel voor mooie dingen, dus met een horloge naar haar smaak doe je haar vast een groot plezier. Maar waarde zegt kinderen nog niet zo veel, net zo goed als mechanismes. Dus ik zou eens gaan zoeken naar een leuk kinderhorloge, er zijn er heel veel, en zeker als ze zelf mag uitzoeken, zal je haar helemaal gelukkig maken.
Mijn eerste horloge was volgens mij een Palerma met rode plaat die van mijn zus geweest was… Ik was zeven.
Omdat ik niet gewend wa een horloge te dragen heb ik hem de eerste de beste keer na gynastiekles laten liggen en nooit weer gezien.
Toen ik acht was had de bank een actie en kreeg je bij het openen van een rekening en het storten van 25 gulden een Quartz horloge! (1976) Deze Saruga (ik heb hem helaas niet meer) droeg ik aan een rekbandje, omdat de originele band niet aan mijn dunne polsjes aan te passen was.
Mijn derde was een Casio Quartz (waterdicht met lithium batterij). Die heb ik toch zeker een jaar of vier gedragen!
Kinderen kunnen inderdaad voorzichtig zijn met dit soort dingen, maar blijven kinderen…
Heb deze Venuza aan m’n zoontje(toen 9 jaar) gegeven
leuk klokje, 34mm diameter maar draagt voor hem als een 40mm.
Draagt hem af en toe op een verjaardag en blijft toch een blikvanger op dat kleine polsje.
Hij is er wel zuinig op.
Vind hem wat jong voor een Breitling of Rolex m.i., ook als ik het geld zou kunnen missen.
gr Ron
nee joh met een replica mag ze niet op het forum
Heb je helemaal gelijk in.maar buiten de waarde om is ze al serieus bezig met horloges.``deze vind ze erg leuk zegt e omdat hij zo grappig is.
taaiewillem Schreef:
Heel slecht advies dit!!
mcfr Schreef:
taaiewillem Schreef:
Heel slecht advies dit!!
- 1, koop voor 150 een Seiko!
Nee vind ik ook nog geen rolex.
Maar dit zou net zo makkelijk ook een kinderhorloge kunnen zijn mits ik zag bij de 500 geselecteerde dat Madonna en David Becham er ook een in hun bezit hebben.Altijd leuk
Ik denk dat je voor een horloge nooit “te jong” bent. Maar misschien wat opvoedkundig, als je een kind meteen met een hogere klasse horloge uitrust geeft dat wellicht een verkeerd beeld van wat de waarde van horloges is. Mijn dochter van twaalf loopt nu met een keurige breil…
Wel leuk dat ze het zo vroeg zo leuk vindt. Mijn kinderen beginnen nu (ze zijn ouders) te beseffen dat sommige horloges dezelfde waarde als een sieraad hebben. En je vrouw zal wrs. ook haar (gouden) ketting niet meegeven naar school. Er zijn genoeg alternatieven die heel goed kunnen: kleine Casio, G-Shock etc. Ik geef les in de bovenbouw van het voortgezet onderwijs. Meestal hebben ze daar een G-Shock of een Breil om. Met mijn opvoedkundige… advies dat sommige vage merken echt niet kunnen. (Kijken hoe laat het is via hun telefoon kan niet, ze mogen bij ons geen telefoons in de klas hebben - die moeten in hun kluis).
Kortom, niet je A.S. aan je kind geven, denk ik.
Menno