Hoe plaatsen jullie een horloge op een NATO?

Bij een NATO vind ik het jammer dat het laatste stukje er zo uit steekt, tijdje geleden is aan het googlen geslagen en een 3e manier gevonden voor het bevestigen van een NATO, zie onderstaande filmpje.

Net een horloge van staal gewisseld naar NATO en moest hier aan denken, ben benieuwd hoe jullie dat doen? 3e manier vind ik het mooist :slight_smile: iets meer gedoe met omdoen

10 likes

Eerst knip je het korte stukje er af, dan het lange deel onder de springbars door.

Het korte deel is eigenlijk een sleutelhanger.

12 likes

haha ja kan ook, maar gaat dat niet rafelen naar verloop van tijd, wat je eraf knipt?

Aansteker of warm mes erlangs.

2 likes

Altijd op de derde manier, al dan niet met het flapje afgeknipt.
Als je niet te brede polsen hebt kan je het uiteinde al door de 2 kepers steken en je pols door de lus steken.

1 like

Ja idd, dat extra flapje heb ik nooit begrepen. Weg ermee!

Ik ook, ik ook…

6 likes

Haha!

Ik wilde “niet” antwoorden, maar jouw bewerking is veel leuker/scherper!

2 likes

Dit dus en deze kende ik nog niet maar idd nog een optie

3 likes

De derde, maar van al mijn NATO’s heb ik het korte stukje eraf gesneden met Stanleymes, het rafelrandje dichtgebrand met een aansteker en de evt scherpe stukjes eraf gevijld met een nagelvijl.
Had ik eerder moeten doen, maar vond het zonde.

Ik koop alleen nog maar single pass NATO. Zonder overbodige zaken maar nog steeds beveiligd als er 1 bandpen los laat. Je hebt dan ook één laag onder je horloge.

Nadeel is dat het aanbod iets minder is.

1 like

En dan het liefst zoals bij Tudor verstelbaar dan zit je niet met zo een flap te kijken die je moet ombuigen en proppen.

1 like

ahaa kijk dat ziet er wel goed uit!! thanks voor de tip :slight_smile:

1 like

Jullie snappen the game nog niet.

Komt wel een keer.

5 likes

bij mij ziet het er zo uit op de 3e manier :slight_smile:

2 likes

Wat snappen wij niet? Wat ik niet snap is het nut van het tweede stuk dat de meesten liever kwijt willen. Was ooit bedoeld om schuiven van het horloge over de 1e band tegen te gaan maar dat is wel verleden tijd.

Overigens maakt het mij helemaal niet uit “hoe het hoort”, ik draag single pass NATO met plezier en comfort.

2 likes

Het is bedoeld als veiligheid mocht 1 van je springbars kapot gaan.
Nato’s werden vooral actief gebruikt. Denk aan het leger etc.
Nu een beetje overbodig inderdaad.

Hier kan je nog een beetje verder over lezen.

1 like

Als een hook n loop alleen om je pols vlechten, en beslist niet onder de kast door rijgen - dat is zoooooo Jort Kelder :nauseated_face: plus een @HanDavinci kittig rood seconden wijzertje erop zetten, tres fashonista :grin: en uiteraard alleen seatbelt weave om het helemaal af te maken !

Nato ??

Best comfortabel met dit warme weer zo’n seatbelt NATO

Beetje mweh Jacquard wil je hebben.

1 like