Alleen voor je handtas schat…
IETS???
Ik draag liefst een single pass nato, alleen is het aanbod veel minder en goede kwaliteits straps zijn nog lastiger te vinden.
Als ik al een nato met extra flap gebruik draag ik altijd op die 3de manier.
Ik snap echt niet dat mensen een NATO strap willen, om een fraai horloge.
Ik vind dat zoals sandalen met witte sokken dragen bij een maatpak.
Dan wil je toch een fraai schakelband of mooi lederen band ?
Maar goed. Zoveel mensen, zoveel smaken.
Omdat ze heel comfortabel zijn, vooral met warm weer. Ik draag ook liever leer of RVS maar NATO is lekker in de zomer. Nadeel is dat het horloge wat meer op je pols ligt, iets wiebeliger, vooral met 18mm.
Je kunt een neutrale effen kleur kiezen.
Maar ik ben het wel met je eens dat niet alle horloges geschikt zijn. Duikers vind ik het best passen.
2 redenen,
1: zoals @Panswiss al aanhaalt bij warm weer
2: werk in de scheepvaart en wil een zekerheid dat als een pin los schiet ik het horloge niet kwijt raak, heb er namelijk al in de dieperik zien verdwijnen.
Thuis draag ik wel meer op staal of leder.
In bet begin van de hobby was ik nog fan van de nato, designs zijn cool maar het zit gewoon altijd rommelig. Inmiddels draag ik ze nooit meer.
Ik altijd zoals manier 1, waarbij ik soms het resterende stukje band de andere kant op vouw. Dus van me af i.p.v. naar me toe. Draag alleen nato op horloges die al wat lomper van zichzelf zijn. Bij een subtieler horloge ben ik het enige lompe deel eraan
Dat durf ik niet aan om te proberen voor €75. Heb een Ali nep MN en dat is vreselijk stugge stof. Een goede kwaliteit NATO heb je al voor ca. €20
In het lichtblauwe gedeelte komen ze regelmatig voorbij voor 40 euro…
Maar wat als de bandpen van de bandsluiting los laat? Hoe lang blijft dat dubbelgevouwen flapje de boel bij elkaar houden?
Omdat het lekker zit, en, omdat je binnen 10 seconden een andere erop zet.
Mix and match met je outfit zonder met een tool aan de haal te gaan.
In de zomer/bij warm weer draagt het echt fantastisch.
Oké, een mooie dresswatch zal je niet echt mooi op een nato dragen. Maar elk soort toolwatch heeft mooie nato’s die passen.
Dan valt elke NATO van je pols, elk ander bandje ook volgens mij. De dubbele flap helpt hier toch niet tegen? Of zie ik dat verkeerd?
De dubbele flap heeft volgens mij origineel met het schuiven van het horloge over de band zelf te maken? Geen idee precies, eigenlijk.
Maar ik zat laatst aan de sluiting van de banden te denken; iedereen heeft het over dat er niet meer een single point of failure van de horlogebandpennen is. Op zich waar maar volgens mij nog steeds een single point of failure van de bandpen op de band zelf?
Nooit zo over nagedacht maar je hebt helemaal gelijk! Mogelijk zijn sommige bandpennen wel kwetsbaarder dan de pennen van de sluiting die vaak niet verwisselbaar is.
De dubbele flap is inderdaad tegen schuiven maar dat is bij mij nog nooit voorgekomen.
Ik weet niet wat je in de scheepvaart doet, maar dan draag je toch een goedkoop horloge ?
Ik heb trouwens nooit meegemaakt dat een pin los schiet. Maar het kan natuurlijk.
Horloge zit absoluut wiebeliger op je pols. Vooral bij hogere en zwaardere modellen zoals duikers.
haha ja ik vind het wel meevallen, die 10 seconden extra
duikers en field watches naar mijn idee, was het vroeger ook voor bedoeld
zie soms ook wel een dresser achtige op een NATO maar dat werkt bij mij niet