Hoe slecht is HF voor gemiddelde horlogeverslaafde?

Ik merk dat naarmate ik meer tijd doorbrengen op dit forum, ik meer de behoefte voel om horloges te kopen. Of misschien is het andersom en zit ik gewoon meer op het forum wanneer ik een nieuw horloge wil kopen…:astonished::disappointed_relieved::grin:

Hoe werkt dit voor jou? Leidt rondhangen op HF voor jou ook tot een verhoogde aankoopbehoefte? Of laat het je helemaal koud? Dus kun jij rustig op het forum rondkijken zonder dat je weer ‘inspiratie opdoet’ voor iets nieuws?

Hoe slecht is dit forum voor de gemiddelde horlogeverslaafde?:wink:

15 likes

Heel Slecht. :grimacing:
HF is evil. Ben 60-70 horloges verder sinds het moment bijna 5 jaar geleden dat ik naar binnen werd gezogen…

19 likes

Zeer zeer zeer slecht :grinning::joy::sunglasses:

11 likes

Dit helpt (een beetje)…

23 likes

Het kan mijn zin om een bepaald model te kopen zeker wel aanwakkeren. Zo had ik al een tijd min of meer de twijfel om een SARB te kopen en toen las ik er hier op het forum weer over en kon ik me niet meer inhouden…

4 likes

En dan noem JIJ mij de Flipperkoning…

Duur

5 likes

Nog veel veel veel slechter…

Huwelijkscrises, afgezegde vakanties, hoge kosten voor verzekeringen… Extra huur voor opslag…

10 likes

Is puur leesvoer en beetje forum kloten.

Verder beetje kennis opdoen door te lezen en te vragen.
Plaatjes kijken in de pauze of tijdens de eenzame momenten op de poepdoos.

Tuurlijk zie je modellen voorbij komen die je doen inspireren. Dan komen ze op het wensen lijstje. 99% verdwijnt daar na enkele dagen/weken weer vanaf. Wat blijft staan koop ik op volgorde hoe het op het lijstje staat.
99% koop ik nieuw, niet via het forum.

Dus nee. Wakkert niet mijn horloge wil hebben gevoel aan dit forum.

5 likes

Geen last van! 100% zelfbevre… uhhh zelfbeheersing!

9 likes

Maakt het wel lastig hoor, ik merk het zelf nu ik hier fanatiek rond hang.
Ik zie zoveel moois voorbij komen… maar ja funds :wink: Dat remt mij gelukkig.

3 likes

HF werkt inspirerend en verbreed de horizon… :open_mouth:
Nieuwsgierigheid en begeerte worden aangewakkerd. :heart_eyes:

RSI van het blauwe gedeelte, slapeloze nachten, hoge stroomrekening van immer aanstaande laptop, iPad en iPhone. :tired_face:
Als ik in mijn portefeuille kijk, springen de tranen in mijn ogen. :sob: (Nee, hij is niet van uienleer…)

Maar verder gaat alles goed :upside_down_face:

7 likes

Uiteraard zie ik hier wel eens iets wat de begeerte aanwakkert, maar rondsnuffelen op ebay is veel gevaarlijker dan dit forum. Op ebay komen allerlei leuke horloges met een laag openingsbod langs die om het hardst roepen dat ik mee moet bieden… :stuck_out_tongue_winking_eye: Dus als ik geld wil besparen kan ik beter ebay mijden dan het forum. :grin::sunglasses:

10 likes

Ongeveer al het bovenstaande :sunglasses: , scheelt mij weer een stukkie typen :wink:

7 likes

HF laat mij volkomen koud en ik heb ook nooit de neiging weer een nieuw horloge aan te schaffen.

Kortom ik heb geen probleem…nee echt niet.

:shushing_face:

14 likes

Ik heb nog nooit geneusd, gekocht en dus ook niet verkocht op eBay en/of marktplaats.

EBay werkelijk nog nooit op gekeken zelfs.
Marktplaats wel eens ingetypt maar nee als dat gedoe is niet mijn ding. Dus zo weer gesloten.

Immuun voor het horlogevirus of verkeer je in de ontkenningsfase? :rofl::wink:

2 likes

Mijn eega heeft dus toch gelijk wanneer ze verontrust zegt (doet irritante imitatie van vrouwenstem): "Je zit wel weer erg veel op dat forum!":wink:

Het heeft dan vervolgens ook geen zin om uit te leggen dat het alleen maar wat onschuldige ontspanning en vermaak is en haar te vragen of ze dan liever heeft dat ik weer begin met roken of online ga gokken.

Maar ondertussen raken die horlogekisten maar voller en voller…:worried::grin:

2 likes

Wil je een gespreksgroep starten? Denk dat daar bij een enkeling wel behoefte aan is. :sunglasses:

4 likes

Ik kijk enkel wat rond en leer wat bij. Dat zegt ik toch steeds aan men vrouw :roll_eyes:

2 likes