Hoe slecht is HF voor gemiddelde horlogeverslaafde?

Er zijn weinig relaties beter van geworden verwacht ik. Ook ben ik door het gefipper veel mooie horloges kwijt geraakt. Het houdt mij van de straat, laten we het maar een hobby noemen :sweat_smile:

1 like

Dat zou waarschijnlijk geen overbodige luxe zijn… :grinning:

1 like

Count me in…:sweat:

2 likes

Dit zal door veel HF ers herkend worden vermoed ik.

En ja, het is killing.
Alle kanten word ik opgeslingerd door overvloed van mooie kneiters en enthousiaste verhalen.
Veel handige tips voor beteugeling worden gedeeld door de ‘zwakkeren’ en met hetzelfde gemak worden goeie voornemens na 1 dag getorpedeerd.

Kortom kommer, kwel en extase.

Morgen ontvang ik 2 nieuwe :smile::smile::smile:
Terwijl ik wilde krimpen met collectie. :unamused:

Hoop dat ik nog lang de fout bega door te kijken op dit forum.

6 likes

Sinds ik op het forum zit, heb ik 2 van mijn horloges verkocht. (Niet via 't forum overigens)
Heb nu nog 3 horloges over, mijn dierbare kapotte 5je, mijn ouwe klus en sleutel Casio en m’n quartz Seiko. Maar het verlanglijstje van horloges die ik nog graag wil aanschaffen is aanzienlijk gegroeid! Dus tja…!

1 like

Ben ik dan de enige die echt geen behoefte heeft om een horloge erbij te kopen?

1 like

Ik kan stoppen wanneer ik wil…

9 likes

Immuun ga ik dan voor.
. Als ik zo zie hoeveel er velen hier vernieuwen, uitbreiden,flipperen.
Ja dan noem ik mijzelf immuun…

Neemt niet weg dat ik het werkelijk prachtig spul vind de horloges hoor. Maar om ze te moeten hebben, nee!

Voor mij is het aanschaffen van een horloge een beloning voor mijzelf, helemaal voor ik en ik. Hoef het horloge met niemand te delen, de aanschaf aan niemand te verantwoorden/overleggen. Wanneer ik er eentje koop dan heb ik dat weer verdiend vind.

Mijn eigen beloning voor het harde werken de periode daarvoor.

Dat is een horloge voor mij.
Dus geen must have, maar mijn eigen ik beloning. Heerlijk.

3 likes

heb nog steeds 4 haha

D’r staat bij 5 jaar hè :joy:

De dag dat ik lid werd…

U5dsvKgycaBFYpbpw74kZnFCCnkpt7k

2 likes

Het is een geruststellende gedachte te weten dat er veel meer van die gekken zijn zoals ik.:sunglasses::sunglasses:
Sterker nog, door dit forum relmatig te bezoeken denk ik dat ik zo gek nog niet ben.:stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye:
Er zijn er nog veel gekker.
:rofl::rofl::rofl::rofl:

2 likes

Sinds vandaag nog slechter voor me. 2x NA bij Ramón @Crownguard opgehaald: 1x Speedy Tintin en 1x Heuer Monaco Steve McQueen. Allebei fantastisch. Denk dat ik de Tintin weg ga leggen (tenminste dat is het voornemen), de vorige droeg ik niet en ik denk maar zo dat die wat gaan stijgen over een paar jaar. :sunglasses::sunglasses:

8 likes

:scream::ok_hand:

Foto’s!!! :sunglasses:

1 like

Vanavond pas, straks eerst met @Motormuis ergens eten :sunglasses:

2 likes

Ja ik heb allerlei behoeftes die ik niet had toen ik hier nog geen lid was !
Het is vooral erg slecht voor mijn andere hobby .
Van de week weer een stuk of tien zakmessen te koop gezet :roll_eyes:
Het jeukt weer en rolex lonkt :open_mouth:

2 likes

Nou, iets positiefs dan maar. Vooral wat betreft vintage hier veel geleerd vroeger. Weerhouden van domme aankopen, en goede adviezen gekregen. Tegenwoordig tijdverdrijf. Blijft leuk. Niet zo slecht dus.

5 likes

Dit is een mooi onderwerp. Misschien moeite waard om groepje studenten eens een onderzoek naar te laten doen. Hoe realistisch je bent over je eigen hobby en aanschaf en of dat in de pas loopt met je voornemens. Geldt overigens voor alle hobby’s hoor. Hoeveel mag het kosten en hoeveel kost het écht? Wat geven mensen wel niet uit aan zeilsport sprak de bootverslaafde :blush:. Wat ik mij persoonlijk afvraag is hoeveel mensen hier hun geld in horloges steken als investering. Als een soort belegging. Value for money.

2 likes

Zin in :wink:

1 like

Jij betaalt, ik ben platzak

6 likes