Hoe slecht is HF voor gemiddelde horlogeverslaafde?

Ik ook wel. Ik merk ook steeds vaker dat van de 20 keer dat ik HF opstart, ik er maar van 2-3 echt geniet. Met name die eerste in de ochtend en die na het eten.

13 likes

Dat wordt hier eten ben ik bang.

2 likes

Met een beetje zelfdiscipline heeft HF amper of geen impact op mijn aankoopgedrag. In het verleden heb ik hier een Seiko SDGM001 en Bulova Accutron Spaceview gekocht, maar dat waren toen horloges die op mā€™n shortlist stonden, dus niet meteen impulsaankopen. Mijn laatste aankoop dateert inmiddels van begin december 2017.

Voor dit jaar had ik me voorgenomen om een Steinhart Ocean One aan te schaffen, maar na Baselworld is dat doel gewijzigd naar een Tudor BB 58. Ik heb wel afscheid genomen van twee horloges en wellicht zullen er nog een aantal volgen om tot een collectie van ongeveer acht te komen.

Voor mij is HF wel degelijk een ā€˜enablerā€™. Ik ga jullie binnenkort dan ook collectief aanklagen.

Maar even serieus: het spoort me echt wel aan om meer met horloges bezig zijn en vaker iets aan te schaffen. Ik vind dat echter niet per sƩ slecht. Het is een leuke hobby, en tenminste eentje waarvan de gerelateerde aanschaffen niet direct vrijwel waardeloos zijn.

Ik denk zelfs oprecht dat mijn ā€˜stijgersā€™ de ā€˜dalersā€™ wel ongeveer compenseren en het redelijk budgetneutraal uitpakt als ik nu uit zou stappen.

4 likes

Ik merk nu ik weer wat actiever meelees en berichten plaats, ik ook weer meer zit te kijken naar het kopen van horloges.

Voor mij is de Seiko 6159-7001 (of de vrijwel identieke 6159-7000) het hoofddoel en die moet er nu echt een keer van komen, ik aas er nu al aardig wat jaren op. De zeer sterk lijkende SLA025 limited edition is ook erg interessant, maar ik weet nu al dat als ik daarvoor ga, ik op een later moment alsnog toch weer naar het origineel ga zoekenā€¦

Ook andere horloges spreken me weer erg aan: De Sub 116610LN bijvoorbeeld, of de SLA017 (hommage van de 62MAS)

Lang verhaal kort: Als ik niet vaker was gaan lezen, was ik hier ook veel minder mee bezig dan nu.

1 like

Vind het verschrikkelijk hier. Nog nooit zoveel malloten bij elkaar gezienšŸ˜

3 likes

Ik wel.

17 likes

:joy::+1:t2:

2 likes

Ik ben hier eigenlijk binnengewandeld omdat ik een horloge wilde hebben, maar dat was een half uur later al verkocht aan een ander die er waarschijnlijk ook heel veel plezier mee heeft.

Zojuist vanwege omstandigheden (nee, lang zo erg niet) nog een bod afgebroken, want het budget is ergens anders nodig.

Maar voor de rest, lezen, techniek bekijken (Meneer Kabaalstra doet erg leuke dingen bijvoorbeeld) en algemeen OCPD(achtige) tevredenstelling.

19 likes

Gefeliciteerd! :kissing_heart:

3 likes

de aankoop behoefte kan ik nog wel redelijk onder controle houden, alleen de wishlist wordt steeds groter van het rond hangen hier op HF. daarnaast ben ik tot de conclusie gekomen dat een horloge doos voor 12 toch echt niet groot genoeg is :wink:

1 like

ik zie het hier als een soort patienten vereniging, wel een gezellige variant dan :nerd_face:

2 likes

Het wordt alleen maar erger. Het begon met een gekregen Pontiac en wat info zoeken op internet. Toen op het forum terecht gekomen. Nu een paar jaar later, een stuk of 40 Pontiacs en nog wat duikers en diverse vintage modellen verder.
Net de workshop van @vinwat achter de rug en inmiddels de smaak van het demonteren en assembleren goed te pakken. Ik heb al een handjevol klushorloges binnen en nog een paar onderwegā€¦

2 likes

Slecht voor de gemiddelde horlogeverslaafde?
Nee hoor ā€¦ helemaal niet! Hoezo?

2 likes

5 likes

HF werkt heel positief op me:greed

5 likes

HF heeft mij het nodige aan kennis bijgebracht en je kunt profiteren van de kennis en expertise hier aanwezig!

Verder heb ik door HF toch wel het nodige gekocht en weer verkochtā€¦ :blush:

Mijn smaak en voorkeur heeft zich verder steeds beter ontwikkeld; ik leer langzaam wat mijn eigen horlogesmaak is door alle horloges en horloge fanboys hier van al die verschillende merken!

Conclusie: veel verschillende klokjes is niet voor mij, verder moet overal een Omega logo opstaan! :sunglasses:

2 likes

Ik heb precies het zelfde,sinds ik lid ben van dit forum ben ik de duikertjes bijzonder gaan waarderen terwijl ik er voor de tijd niet naar om keek omdat ik ze eenvoudigweg niet mooi vond.
Maar ik heb hier op het forum verschillende voorbij zien komen en met de meest mooie bandjes erom dat ik nu serieus op zoek ben naar een seiko turtle.:sunglasses:
Dus om op je vraag terug te komen:ja hf is zeer slecht voor een horlogeverslaafdeā€¦

1 like

De titel klopt niet. In de titel hoort het nog horlogegeĆÆntereseerde te heten.
Na lidmaatschap volgt de titel horlogeverslaafde.

Ik ben er voor behandeld en ongenezen verklaardā€¦
Gelukkig deel ik dit met vele lotgenoten met mij :sweat_smile:

2 likes