Hoe snel is Fedex over het algemeen?

Beste mede fanaten,

Hoe snel is Fedex? Ik heb namelijk een horloge gekocht in de UK en komt met Fedex á €42 aan verzending. Nu heb ik de deal rond gemaakt via Chrono24 op de 23ste, betaling is goedgekeurd op de 24ste. Ik snap dat het net een lastige periode is en vandaag heeft de dealer hem verzonden.

Nu is de geschatte leverdatum de 8ste…
1 januari dit jaar kocht ik in de avond een horloge in HK en was er op de 3e al met DHL.

Op zich allemaal geen probleem maar ik vind het op zich best lang voor een korte oversteek en ben als een klein kind in afwachting. Ik had gehoopt hem eerder in huis te hebben.

Ik ben zo benieuwd naar het horloge en had hem al langer in het vizier als zijnde misschien toch ooit is te proberen. Omdat de sales bij CW, oftewel het prijzenfestival maar niet wilde losbarsten en ik een gezonde aandrang tot een aankoop had heb ik dan maar de Sinn 556i gekocht.

Niet geheel impulsief maar ook niet echt volgens planning :joy:

Ben benieuwd naar de ervaringen met Fedex en of ze wellicht toch sneller zijn vanuit de UK dan aangegeven.

Goed uiteinde ouwe rakkers en pas op met hete oliebollen !

1 like

FedEx is snel en zeer betrouwbaar
Veel besteld en door deze firma vervoerd
Geen enkel probleem ondervonden

2 likes

Voor dat geld zou hij er in 2 dagen moeten zijn. Met de gewone post vanuit de UK is het volgens mij nog sneller.
Het valt mij op bij veel verkopers, ook op catawiki en ebay bijvoorbeeld, dat de verzendkosten vaak veel te hoog te zijn. Ik denk dat daar nog wat extra verdiensten voor de verkoper aan zitten.

3 likes

Via Fedex was ook de enige keuze maar vind ruim 8 dagen zo lang vanuit de UK

1 like

Ik wacht ook op iets van de overkant maar dat komt met de gewone post. Zijn nu eenmaal rare dagen en veel mensen zijn vrij.

1 like

Of voor Chrono24 zelf, het is namelijk de enige keuze begreep ik van de dealer via Chrono24. Hij kon ook voor €19 verzenden maar dan heb je niet de verzekering die Fedex dan wel heeft. Dan moest ik hem ook via de site bij hem rechtstreeks bestellen. Alleen heb ik geen creditcard dus dat ging niet. En die paar tientjes op dat bedrag vond ik geen probleem.

1 like

Kans is groot dat de verzending door de verzender wel is aangemeld, maar hij deze nog niet daadwerkelijk heeft ingeleverd. Het verzendproces zelf duurt maximaal een dag of drie.

3 likes

Kan sneller maar door de bank genomen wachtte ik ook een week

1 like

De snelheid is vaak ook afhankelijk van waar het met de vlieger vertrekt. Laatst een horloge gekocht in NY welke ook via Fedex kwam. Dan hobbelt je pakketje dus eerst naar Kentucky want daar is de hub van Fedex dat duurt enige tijd. Vanuit bijvoorbeeld Hong Kong zal dat een stuk sneller kunnen aangezien het dan sneller in het luchtvracht verkeer komt.

1 like

Dat heb ik ervaren met mijn CW die kwam met de Royal Mail en die zijn niet heel snel nee. Maar dit is een express service dus verwacht je wat meer snelheid. Ik had vanuit HK mijn horloge binnen 3 dagen in dezelfde periode.

Hij is vandaag bij Fedex binnen gekomen

Ja het kan zijn dat die eerst bijv nog in Keulen terecht komt o.i.d.

Maar ja ik kan maar 1 ding en dat is met smacht blijven wachten :joy:

1 like

Ligt eraan welke service je neemt.
En daar hangt een prijskaartje aan.

1 like

Ik ga uit van Xpress service voor €42

Dat vind ik niet goedkoop
Dan moet het sneller kunnen

Voor dat geld is het vanuit de Usa binnen een paar dagen in Nederland

1 like

De zwakste schakel bij Fedex is de bezorger.
Als je binnen 20 seconden niet open doet gaat
het pakketje weer mee :confounded:

2 likes

Die ervaringen heb ik niet. Altijd goede levering gehad

2 likes

Ik ga oefenen en stel als doel binnen 20 sec de deur te openen :sunglasses:

2 likes

Ach, het was maar 1 keer.
Ik zag zo die vrachtwagen weg rijden.

2 likes

Wahahaha (likes zijn op)

1 like

Vanuit Engeland versturen met verzekering is echt onwijs duur. Express via UPS is vaak goedkoper dan een verzekerde non-express verzending via Royal Mail.

2 likes

Deze komt met de Federal Express oftewel Fedex.
Royal Mail laat te wensen over meen ik de laatste tijd(en), die schijnen een beetje achter te lopen.

Maar het was de enige keuze voor verzending via Chrono24