Ik slinger hem altijd 30 keer na stilstand en vervolgens doe ik hem om en hoef er niet meer naar om te kijken.
Een goede vriendin van mij heeft humor en ook parkinson. Ze wilde hem wel een dagje omdoen. Ik hoefde een hele tijd niet meer op te winden. Is geen grap maar wel grappig.
Je kunt overigens beter Alzheimer hebben dan Parkinson. Je vergeet in de kroeg af te rekenen, maar stoot je drinken tenminste niet om…
Met links. Is het net of er iemand anders aan je eh horloge zit. Tis weer zaterdag bij de lotgenotencontactgroep HF
Denk dat met 40 het uurwerk ook zal niet lijden door die 20 extra draaien.
Kweet niet, maar better safe than sorry…
Dan moet je maar eens zoeken, gaat er en wereld voor je open
Wat betreft 30-40 keer, dat is the rule of thumb. Overwinden bij een automatisch uurwerk hoe je namelijk niet bang voor te zijn.
Neuh, geen behoefte aan. Twintig of zo is prima, meer kan wellicht maar vind ik nergens voor nodig, dan kkop ik wel een handopwinder. Als jij er veertig wilt doen, ga je gang.
Jezus, vent, weet eens van ophouden! Voor mijn part doe jer honderd, kan mij het schelen. Ik doe er twintig, méér dan genoeg, de rest van het opwinden komt wel door het dragen.
Raak hier wel opgewonden van😁
Nou, dan maar gauw met links controleren of je misschien last hebt van Parkinson…
Ik hou het bij 20 slagen bij opstarten en de automaat doet de rest wel.
He wat zeg je? Ik kan je niet horen of zien. Mijn vader zei vroeger zoiets.
Alles goed Bill?
Ik zal me gedragen…
Waar mensen zich allemaal druk om maken joh.
…om dat te voorkomen hebben ze in de 19e eeuw in Engeland op kostscholen het voetbal uitgevonden… het blijft een sport voor wankers
Die vraag lijkt mij vrij makkelijk te beantwoorden:
1 Leg weg tot hij leeg is
2 Doe om en draag voor de periode waarvoor je het wilt weten (halve dag?)
3 stel het horloge in op 12 uur en leg het weg.
4 Kijk op welk tijdstip het horloge is gestopt.
5 Deel die looptijd door de totale gangreserve, keer 100%…en voila: Q.E.D