1 doos a 10 stk met 44mm chronos, 1 doos a 10 stk met duikers, 1 doos a 10 stk met 47mm nav B’s, 1 doos diversen.
Ha, ben dus niet de enige met autistisch gedrag.
Ik kan echt nooit een indeling naar tevredenheid vinden, dus eigenlijk altijd op dezelfde plek in de horloge opberg doos, omdat ze er daar uit en ook weer terug in gaan.
Afhankelijk van de waarde bij DNK of op het nachtkastje ![]()
Op tijd ![]()
Meestal een beetje op merk en stijl. Dus de Seiko’s bijvoorbeeld van groot/sportief naar dressy.
De restjes dan vooral op stijl dus.
Ik sorteer ze ook op stijl. Van dress naar sportief.
Precies dit
Ik heb er 5 dus er hoeft niets gesorteerd te worden. Ik vraag me af vanaf welk aantal je het overzicht verliest en daarmee sorteren relevant krijgt.
Ik Sorteer enkel fournituren en gereedschap. Horloges wissel ik op de plek van degene die ik daarvoor droeg.
Wel sorteer ik telkens ‘een setje’ die uit de kluis mee naar huis gaat. De rest blijft dan in de kluis.
Eens in de zoveel tijd (geen specifieke planning, gewoon zoals het uitkomt) wissel ik het setje.
Ik heb dit klein vitrinekastje;
1 plankje is goedkoop maar met emotionele waarde. Die blijft standaard in de vitrine. 1 is de wissel en de 3de blijft in de kluis. Daarnaast ligt er nog een watchrol in de kluis aangezien ik stiekem wat meer horloges heb dan het limiet van vrouwlief;
Dat weten vrouwen heus wel, dat ondeugende van ons vinden ze schattig, toch?
Ik sorteer een deel op merk, erfstukken/jeugdsentiment en periode waarin ze werden gemaakt. Geen plek om alles zo te ordenen, dus het meeste zit in canvas tool rolls.
Ik sorteer niet.
Random
Mijn horloges boven de 6k liggen toch wel apart eerlijk gezegd rest maakt het niet uit
Gewoon meestal op merk,maar bv 17 seiko’s in een doos van 20 kunnen aangevuld worden met 3 andere Japanners en de zonnekloppers aan het naam.
Geen, ik heb van die Beco Boxy Brick watch winders op een baseplate van 4 (dus 4x4 max dacht ik) en ik doe ze daar in. Lego, soort van.
Mijn fruitschaal is ook niet geordend. Mijn horloges ook niet…
In diepvrieszakjes in de kluis ![]()
Ik heb vooral vintage Seiko’s en Orient. Alle 7005s zitten in een doos van 12 en een van 6 vakjes, een beetje zo dat de modellen die op elkaar lijken bij elkaar zitten, vooral zwart, zilver en blauw. Dan een doos van 12 met allerlei andere vintage Seiko’s, heel kleurrijk, vooral seventies Suwa-Seiko. En één van 10 met nieuwere (na 2000) Seiko’s. Klein doosje van 2 met Bell Matics en een van 3 met drie mooie identieke vijfjes in verschillende kleuren 7009-3040, en twee van 6 met Orienten, ook heel kleurrijk.
Heel regelmatig, als er horloges bij komen of soms weggaan, verander ik de ordening weer een beetje
leuk om ze dan steeds in mijn handen te hebben, na te denken over of ze nog verder geserviced moeten worden, of toch misschien een nieuw glaasje, want een klein barstje langs de kant, etc… Vintages die al heel fraai zijn wil ik graag helemaal mooi strak krijgen. Je mag wel zien dat ze een leven hebben maar ze moeten stralen en sprankelen.
Ik hou het graag overzichtelijk. Is ook handig als je (te)veel horloges hebt. ![]()
Een super doos en een normale doos.
In de super doos heb ik 12 van mijn toppers per 2 zitten: 2x CW, 2x GS, 2 duikers, 2 chrono’s…
De normale doos heeft de rest, gesorteerd per stijl meestal.
Oh ja, enkele beaters en G-Shocks heb ik apart staan. Sommige hebben
nodig.