Ik mik ze naar een grote magneet aan het plafond. Zo kunnen de stouterds er niet aan.
Jeetje man, hier schrik ik van. Trustlevel 3 en er dan zo achteloos met omgaan.
Straks ga je nog zeggen dat je ze ook niet elke dag op tijd zet.
Da kan toch nie ! ![]()
Tot mijn verbazing weet ze het heel erg goed
. Net eens even gevraagd…
Haar antwoord;
Denk je nu echt dat ik zo onnozel ben dat alleen 1 schuifje in de externe kluis ligt? Dan had je wel de kleine maat genomen… Dan hebben we het nog niet eens over je ‘project lade’ in het atelier.
Maar soms moet je mannen laten in die waan. Het mooie is dat jij geen idee hebt hoeveel ik afgelopen tijd weer aan tuinmaterialen besteld heb
En dat klopt. Zou mij ook geen moer interesseren ![]()
In de externe kluis ![]()
Ik sorteer niet.
Alles ligt in de la van m’n nachtkastje, of erop. En ik pak gewoon wat ik die dag om de pols doe.
Herkenbaar. Ik wissel ook steeds.
Een doos voor de Seiko’s. Dan een doos voor de duikers. Maar ik heb ook Seiko duikers, mmm okay we doen het anders. Een doos voor degene die ik vaak draag, lekker makkelijk toegankelijk. Ohnee, die doos is te groot, wat kan er bij? Laten we het anders allemaal op genre leggen. Dan moet ik steeds uit verschillende dozen grijpen, onhandig. We doen het op prijs, of nee laat maar, we zien wel hoe het komt te liggen…
Nee, ik wil toch een systeem… Laat maar… Eh… Nouja
Gelukkig zit je ook in de goede praatgroep. ![]()
Haha, precies. Ik maak me (nog) geen zorgen
Wat ook meespeelt is dat ik horloges heb met een capacitor, die mogen niet lang leeg blijven en automaten moet je geloof ik ook regelmatig dragen, die gaan dan na het dragen in een andere doos zodat ze allemaal aan de beurt komen
Topic intrigeert mij.
Hoezo sorteren???
Oke als ze in het zicht liggen als in mooi als display dan snap ik het.
Maar als ze thuis of elders in de kluis of in een lade liggen…
Nope dan kom ik er met het verstand niet bij waarom.
Gaat diep dit… sorteren.
Ik heb 3 dozen met daarin 1 met Seiko’s, 1 met Oriënt en Red Star horloges, 1 overige merken die moeite waard zijn en 2 met goedkopere (1 met quartz en 1 met mechanische uurwerken). Zo hou ik t beetje overzichtelijk…
Ik hanteer twee categorieën: het horloge dat ik die dag draag en de horloges die ik die dag niet draag. Het horloge dat ik draag zit om mijn pols, de andere horloges zitten in de diverse horlogekisten. Bijzonder overzichtelijk, ik kan het aanbevelen!
Ik sorteer op Merk.
De 3 in het midden zijn mijn horloges met sentimentele waarde en die gaan dus nooit weg.
Links boven en onder zijn de horloges die een beating kunnen hebben
Rechts boven en onder zijn de horloges waar ik wat zuiniger mee omga
Dan is het ook nog zo dat links boven de echte beater is en rechts boven de echte dresser dus die zijn elkaars tegenpolen
En links onder en rechts onder zijn allebei de daily’s
Ik heb hier waarschijnlijk een beetje teveel over nagedacht maar eke keer als ik in de doos kijk ben ik blij met hoe het is gesorteerd
Ze zwerven meestal een beetje door het huis. Eentje op de salontafel, afgedaan ‘s avonds onder het filmkijken. Eentje in de badkamer, want douchen met een duiker is toch spannend
Nachtkastje heeft er sowieso wel eentje. En mijn oudste heeft vaak mijn Gshock om.