(Hoe) sparen jullie?

Jep goed punt, ik ga zeker niet alles opzij zetten om maar dat ene horloge te halen. ik denk dat als deze passie blijft dat ie vroeg of waarschijnlijk laat zeker komt, geen haast.

2 likes

Ik bedoelde voor bedragen van vier cijfers. Goed gespot. Ik heb het veranderd.

2 likes

Tja, ga werken (zoveel je studie toelaat).
Maak geen schulden, leef nu! Drink met mate(n) stop met roken en maak je eigen eten (stop dus met bestellen behalve dat het je een hoop geld bespaart is het gezonder)

En als er dan geld overblijft gooi dat op een spaarrekening.

En oriënteer je op de horlogemarkt, ik draag mijn Casio royale van 35 euro met minstens net zoveel plezier als mijn submariner.
De Seagull 1963 wordt herkent door iedere horlogegekkie en is nog steeds een horloge wat ik graag draag zonder dat het de bank breekt.
En mijn Vostok idem dito.

Kortom genoeg zaken om trots een collectie op te bouwen en het financieel toch nog leuk te hebben.

4 likes

Als student hield ik mij niet met horloges bezig. Met name hierom (en ik had het geduld ook niet voor):

Sinds ik fulltime werk kan ik een grote uitgave ook pas financieel verantwoorden. Als ik een horloge wil, dan spaar ik niet bewust voor een horloge. Ik kijk puur op dat moment welke middelen ik ‘kwijt’ kan en hoe graag ik het wil hebben.

Uiteindelijk heb ik dat geld tot nu toe niet hoeven te gebruiken voor horloges… mijn lieve vriendin heeft tot nu toe voor mijn horloges betaald… :baby: . Misschien is dat wel de beste tip.

1 like

Tegen die tijd kom je vast een paar maanden tekort gezien de prijsstijgingen bij o.a. Omega :wink:

1 like

Van een oude wodka fles een spaarpot maken en al je kleingeld in gooien. Werkt perfect :rofl:

5 likes

Oh ja, dat wil je.
Probleem is dat als je één keer een duur horloge hebt ervaren, je ook eigenlijk niet meer terug wilt naar goedkopere horloges.

1 like

Door niet alles op te maken…

1 like

Albert Heijn zegels

1 like

Ik heb nu een dik jaar geleden als student een Datejust gekocht. Onlangs heb ik een Speedmaster Reduced toegevoegd omdat ik benieuwd was naar hoe ik deze zou ervaren. Van beide heb ik nog geen moment spijt gehad.
Ze hebben me op de studie geleerd dat iets kopen niets kost zolang je er niet op afschrijft. Met dat in gedachten stop ik liever mijn geld in een Rolex dan dat ik het op de bank zet of alles om zet in bier. Dat laatste doe ik ook zeker wel gelukkig maar niet meerdere malen per week.
Als tip kan ik nog meegeven om een studievereniging op te zoeken. Ik heb voor 15 euro per jaar minstens 1 keer in de maand een avond onbeperkt drinken.

2 likes

Kan ik ook lid worden als ik de thuisstudie gids van de LOI aanvraag?

1 like

In principe is de vereniging voor studenten notarieel recht maar het is zeker het proberen waard :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Hier elke maand een vast bedrag opzij voor horloges. Niet van het niet kunnen spenderen van een horloge in 1 keer maar meer voor een spaardoel te creëren en impulsaankopen te vermijden. Ook is dit voor vrouwlief een mindere schok als je een grotere aankoop doet als ze niet ineens een groot bedrag van de rekening ziet gaan :laughing:
Dus meer een psychologisch iets :blush:

2 likes

Oef 7 jaar duurt nog wel even. Als de mogelijkheid zich voordoet dan zou ik er ook eerder voor gaan. En duo lekker op 0 laten staan, Daar heb je later meer aan. Succes :slight_smile:

Boooh Wendy, booooooh.

1 like

Ik was niet te beroerd om hard te werken in mijn studententijd. En was bereid om 5 a 6 dagen in de week 5 tot 7 uur per dag te werken naast school en stageperiodes.

En dat heeft er voor gezorgd dat ik al vrij vroeg mooie horloges kon kopen.

Als ik er op terug kijk zijn een aantal dingen natuurlijk belangrijk.

Waar komt je geld vandaan en hoeveel is het? Kan je een lucratiever bijbaantje vinden? Meer uren maken? Enz…

Wat is je uitgavepatroon en kan je daar aanpassingen in maken? Zonder die saaie rakker te worden die nooit meer mee gaat naar de kroeg.

Enz…

Vroeger was het makkelijker om een goed bijbaantje te vinden en dat was mijn mazzel destijds.

Nu zie ik wel welke horloges ik aantrekkelijk vind en heb geen haast meer qua sparen of aanschaf.

1 like

Ik vind dit toch wel verdomd makkelijk. En eigenlijk ook gewoon leuk om te doen :slightly_smiling_face:
30 per maand voor dit, 50 pm voor dat, 80 pm voor zus…handig. Maar vooral gewoon leuk.

230 pm voor een horloge als je jong bent? Mwah, vind ik vrij veel, maar goed. Maak er 100 van, dan doe je er wel langer over, maar vul het dan af en toe aan met bv vakantiegeld.

Je kan natuurlijk ook gewoon een PL-etje van 4000 euro nemen bij je bank, misschien kan je daar een topic over maken. Ben heel benieuwd of mensen dat zullen doen…:thinking: interessant. Probeer het maar eens zou ik zeggen. Dan noem je het topic : Geld lenen voor een horloge ja of nee? (of zoiets, kijk maar)
Echt een heel goed idee, ik zou het doen :smiley::ok_hand:t4:

7 likes

Dit is sowieso de beste studententip. Ik drink alleen bij die avondjes uit en het scheelt echt veel geld :v:

Ouwe stoker :joy:

2 likes

Gewoon elke maand standaard 40% van je inkomen opzij zetten.

En ik heb altijd geleerd… Met geld kun je geld maken :+1:

2 likes