(Hoe) sparen jullie?

Uhu. Lekker die 75u p.w. knallen en daarbij ook je stage verslagen maken.

2 likes


:face_with_hand_over_mouth::shushing_face:

2 likes

Dat is juist idd! :+1:

Ik heb het geduld niet voor sparen.
Maar wel de drang om een horloges te kopen.
Dit gaat niet altijd samen… maar het komt altijd wel goed. 2 maandjes klagen en dan is de financiële wond wel weer dicht.

Zo kwam ik in december 2019 een prachtige tudor gmt tegen. Eerst kopen en dan kijken of het kan :see_no_evil:.

2 likes

Sinds begin dit jaar heb ik m’n eerste echte vaste baan, ik zou nu in principe de horloges kunnen kopen die ik zou willen maar ik moet sparen voor een huis, auto, inboedel en noem 't maar allemaal op. Hoe graag ik 't zou willen, horloges komen op de laatste plaats.

Wellicht spaar ik nu gewoon maandelijks een vast bedrag en dan zie ik wel wanneer ik ze kan kopen :slight_smile: (heel moeilijk want het kriebelt zo erg)

1 like

image

1 like

Dit grotendeels… maar… jaja er is een maar.
Door deze manier groeit de collectie mega hard en ik vind t wel prima eigenlijk… als ik zo door ga dan is het grenzeloos.

Dus… voor dit jaar besloten om eens bewust voor een horloge te gaan sparen. Elke maand wat weg leggen en rond kerst kopen.
Wedstrijdje met mijzelf, ben benieuwd … Ben wel gemotiveerd …

4 likes

Tuurlijk, al is het 40 pm. Zit je toch op de 500 per jaar, lekker toch?
Zeg FitForFree gewoon op (want daar ga je toch nooit heen) dan merk je het ook niet :ok_hand:t4: win-win.

3 likes

Als je 40 euro p/m aan horloges wilt budgetteren zou ik direct een PL afsluiten om die Rolex te kopen.
Gaat nooit gebeuren in dat tempo.

Even serieus. Gewoon sparen, en tegen de tijd dat je geen belangrijkere doelen meer hebt (huis, keuken, auto… ) gewoon uitgeven aan horloges.

1 like

Fit for free Ben Ik toch al geen lid van dus die money hou ik al over voor die rollie :sunglasses::dollar::money_with_wings::moneybag:

1 like

maximaal lenen is maximaal leven. Gewoon even ome Duo lief aankijken.

4 likes

Leren
Sparen
Zuinig zijn

Gewoon meer handel bedrijven!
We zijn toch een voc-volk?!

5 likes

Lekker confronterend weer op de maandagmiddag Frans :joy:

3 likes

Waarom zou je jezelf helemaal het schompes werken voor een paar grijpstuivers in de periode dat je juist de tijd en mogelijkheid hebt andere dingen te doen. Dat werken komt daarna wel, 40 jaar lang. En verdien je gelijk een heel stuk meer met je diploma dat je met je bijbaantjes ooit gedaan hebt.

6 likes

Ja, wie doet dat ook. Zucht…:roll_eyes:

4 likes

Was maar een tip hoor.

Zo heb ik het gedaan destijds.

Ik zie steeds meer grote dromen voorbij komen over de aanschaf van een duur horloge op jonge leeftijd hier op het forum.
En daarbij horende vragen, van hoe doen jullie dat dan?

Nou zo dus! :+1:

Als je niet gesponsord wordt door pappie en mammie en je wilt een horloge aanschaffen uit het duurdere segment dan kan je niet picky zijn qua bijbaantjes en bang worden dat je moe kan worden van werken.

Je kan ook achterover gaan hangen op Lowlands en je samen met je maten een stuk in de kraag zuipen een paar dagen lang, en dat meerdere festivalletjes doen iedere zomer.

De realiteit is dat dure horloges gewoon niet uit de lucht komen vallen.

Lenen kan misschien ook wel maar dat deed nooit niemand las ik laatst in een topic hier. :joy:

1 like

image
Dat ging weer lekker vandaag.

5 likes

#ZitForFree! :+1: :joy:

3 likes

Oh die ken ik nog niet, tnx :ok_hand:t4::smiley:

1 like

Helaas niet! :face_with_raised_eyebrow: :smiley:

Samengevat: ga aan het werk! :sunglasses:

2 likes