Wat is het meest beschamende qua horlogerie wat je hebt gedaan

Ik heb laatst twee Invicta’s in één week gekocht.:roll_eyes:

10 likes

Heerlijk topic dit trouwens :joy:

4 likes

Ach, ik betrap mezelf ook dat ik naar invictas zit te kijken🙈

8 likes

Er nog niet over uit of ik niet te macho ben voor dit forum

2 likes

Je kapot schrikken van een beschadiging op de wijzerplaat van een Cartier in de romeinse 10 (X).

Bleek in het klein, cartier in te staan.

26 likes

Nieuw horloge op een mooi groot boek gelegd ten behoeve van een mooie foto voor Horlogeforum.

Iets anders gaan doen, en tien minuten later gedacht “wat ligt dat boek hier in de weg”, opgepakt en bam! Horloge op de grond. Zes weken kwijt ter reparatie.

48 likes

:astonished:

1 like

Een hommage aangenomen via Instagram en hier reclame maken terwijl ik een pesthekel aan hommages heb. Alles voor de likes😎
Ohnee, dat was ik niet maar iemand anders :joy::joy::joy:

54 likes

Je maakt het wel zo dat ik zwaar aan het twijfelen sla. :thinking:Temeer omdat ik omschrijvingen tegen kom waar ook vanaf 80 gemeld wordt. Het kastnr. = i.i.g. 180060. mss is daar meer over te melden.

3 likes

Dit heb ik volgens mij gemist maar ik heb een vermoeden om wie het gaat :thinking:

6 likes

Dan is hij in 1991 gemaakt. Zoekmaar online op, de eerste analoge Seiko quartz chrono werd pas in 1982 gemaakt dus 1981 zou dan sowieso onmogelijk zijn :wink:

3 likes

Augustus 1991. De 7A-familie was de eerste analoge kwartschronograaf en werd geïntroduceerd in 1982. De 7T-familie is er de opvolger van.

Edit: Hahaha, @Sjoerd_K was mij voor en @koekoek is ongetwijfeld iets van dezelfde strekking aan het typen. :sweat_smile:

Edit2: nee, ik ben scheel, koekoek was me voor. Uiteraard.

3 likes

Horloge van nachtkastje in Italiaans hotel op de tegelvloer gemept. Uit onhandigheid :wink:. Na avondje doorzakken met hotel eigenaar.

1 like

Het maken van wristshots op de wc :joy:

13 likes

Bijna 3 jaar verder :joy:

7 likes

Ik dacht al ik weet niks over Seiko :joy:

1 like

Dat doet iedereen hier hoor !

1 like

Nou, eh, ooit, lang geleden hadden we nog piekpijpen. 5 gulden munten sparen was het devies.

Alles voor mijn eerste echte Zwitser. Een Tissot TXL.

Vol trots een paar weken flaneren. Lekker naar het strand. Dagjes weg.

Afijn, vervolgens netjes in de bewaardoos. Zes weken later een bruiloft en daar hoorde mijn chique horloge bij.

Ik heb hem na openen van het doosje weggegooid. Dagje strand, zwemmen in zee. Er stond Waterresistant op. Wist ik veel…

De wijzerplaat zat vastgeroest aan het saffier.

Ik ben toen weer vijf gulden muntjes gaan sparen…

21 likes

Vind je dit beschamend? Ik vind het beschamend dat de horloge-industrie hier nog steeds mee weg komt! Wie leest er nou een gebruikershandleiding? Ik denk dat dit best vaak voorkomt eigenlijk.

8 likes

Toen ik geen idee had hoe horloges werkten, panerai mailen hoe het toch kon dat de datum van Mn horloge versprong in de middag, i.p.v. middernacht :).

18 likes