Wat is het meest beschamende qua horlogerie wat je hebt gedaan

Nou, eh, ooit, lang geleden hadden we nog piekpijpen. 5 gulden munten sparen was het devies.

Alles voor mijn eerste echte Zwitser. Een Tissot TXL.

Vol trots een paar weken flaneren. Lekker naar het strand. Dagjes weg.

Afijn, vervolgens netjes in de bewaardoos. Zes weken later een bruiloft en daar hoorde mijn chique horloge bij.

Ik heb hem na openen van het doosje weggegooid. Dagje strand, zwemmen in zee. Er stond Waterresistant op. Wist ik veel…

De wijzerplaat zat vastgeroest aan het saffier.

Ik ben toen weer vijf gulden muntjes gaan sparen…

21 likes

Vind je dit beschamend? Ik vind het beschamend dat de horloge-industrie hier nog steeds mee weg komt! Wie leest er nou een gebruikershandleiding? Ik denk dat dit best vaak voorkomt eigenlijk.

8 likes

Toen ik geen idee had hoe horloges werkten, panerai mailen hoe het toch kon dat de datum van Mn horloge versprong in de middag, i.p.v. middernacht :).

18 likes

Ooit bijna een Rolex aangeschaft jaren geleden

24 likes

Bijna. Dus het is je vergeven mijn zoon :grin:

3 likes

Ik kreeg ooit van een kennis 2 horloges
Een ebel en een longines, toen ik later mn kastjes aan het opruimen was zag ik ze liggen en vond ze echt niet zo mooi
Toen heb ik ze aan mn schoonmoeder gegeven die ze op de rommelmarkt heeft verkocht voor 5 euro per stuk, kom ik er later achter dat het best prijzige horloges zijn​:astonished::upside_down_face::see_no_evil::see_no_evil::see_no_evil:

16 likes

Deze is simpel; horloge in een bankschroefje gedraaid om de caseback los te draaien. Net ff een tikkie te strak waardoor het saffier eruit klapte en de kast ontwricht raakte. Helaasch.

10 likes

Fixed that for you.

5 likes

Thuis vervelend worden en geirriteerd omdat mijn budget niet voldoet om de volgende knaller te kopen.
Als een klein kind dat geen ijsje krijgt. :joy:

13 likes

Die herken ik wel :grinning:

1 like

Bij mijn eerste werkhorloge heb ik mijn naam laten graveren op de caseback. Wat mij toen bezielde? Ik ben er nog steeds niet uit.

2 likes

Dank jullie wel voor het terecht aankaarten van mijn geneuzel. Horloge is dus ca. 10 jaar jonger dan dat ik dacht. :+1:

5 likes

De jaren vliegen sneller voorbij dan je denkt! :grinning:

1 like

Da’s sowieso beschamend, want dat is dan een nepper… “Cartier” hoort in de I van VII te staan :smirk:

1 like

Een stalen Casio band ‘even passen’ op een ander horloges zonder door te hebben dat de pushpins geen kraag hadden. Toen zat het bandje er semi permanent op. Gelukkig stond het prima en was het een goedkoop horloge.
De band heeft er 2-3 jaar op gezeten, daarna toch maar eens een poging gewaagd de pushpins te forceren. De Casio heeft nu zijn band weer terug en het andere horloge heeft een nieuwe stalen band gekregen.

4 likes

Vroeger had ik m’n horloge dag en nacht om.
Ooit heb ik eens, midden in de nacht, in volle paniek m’n vrouw wakker gemaakt omdat ik mijn horloge niet meer om had.
Bleek dat ik hem niet terug had aangedaan na de douche.

8 likes

Horloge blijkt 10 jaar jonger. Ik voel me nu tien jaar ouder.:sweat_smile:

1 like

Als je in je hoofd maar jong blijft! Ben aan t klussen, zit nu even wat te drinken en te forummen, maar merk dat ik ook geen 25 meer ben. In mijn hoofd wel! :smiley:

2 likes

Ik heb vroeger eens, zo’n 47 jaar geleden, op mijn 20e verjaardag een Ancre horloge voor mijn verjaardag gekregen en binnen een week had ik deze zelf gesmeerd met Kroon Oil gewoon, dat was toch niet zo best.

Bang was ik dat het uurwerk stuk zou gaan, maar het liep nog zo’n 8 jaar zonder probleem. Gelukkig, maar het was achteraf niet zo slim, het had ook wél stuk kunnen gaan, want ik was een leek, en grotendeels nog steeds.

5 likes

Haha! En ik heb heel beleefd gereageerd :blush: volgens mij was het waardevolle informatie voor je. Daarbij was mijn reactie niet voor niks, want je bent nog steeds bezig met horloges :raised_hands:t4:

2 likes