Hoe strak dragen jullie een horloge met stalen band?
Vandaag eerste horloge gekocht en wat schakels uit laten halen om mijn kleine pols.
Maar denk dat ik nog een eruit ga laten halen.
Zit me toch nog te los.
Zie ook bij de sluiting zelf dat daar nog iets af te stellen valt, weet niet of dat veel uitmaakt.
In eerste instantie dacht ik dat die goed zat maar thuis aangedaan nog eens en denk dus toch iets kleiner moet.
Zo te zien lijkt de bracelet wel tamelijk los om jouw pols te zitten. Sommigen vinden dat prettig, maar het kan ook teveel van het goede zijn. Eerst even kijken of de fijnverstelling bij de sluiting de oplossing biedt. Zitten er bij de sluiting meerdere verstelgaatjes waardoor de bracelet strakker komt te zitten? Met de achterkant van een paperclip kun je de bandpen bij de sluiting uit het gaatje duwen en daarna verstellen.
Ik ook niet als het de werking van mijn pols gaat belemmeren word ik er niet goed van. Zolang mijn scharniertje zorgeloos blijft scharnieren is het goed. En dat is met een paar mm speling.
Ikzelf vind dat een metalen bracelet een klein beetje speling mag hebben, maar zodra het horloge naar beneden glijdt tegen je hand aan als een slappe armband is het teveel mijns inziens. Het kan wel eens een beetje een gevogel zijn met links verwijderen en de micro adjustment om de juiste maat te vinden. Je foto is mij te los. Mooie klok trouwens!