Hoe strak dragen?

Hoe strak dragen jullie een horloge met stalen band?

Vandaag eerste horloge gekocht en wat schakels uit laten halen om mijn kleine pols.
Maar denk dat ik nog een eruit ga laten halen.
Zit me toch nog te los.

Zie ook bij de sluiting zelf dat daar nog iets af te stellen valt, weet niet of dat veel uitmaakt.
In eerste instantie dacht ik dat die goed zat maar thuis aangedaan nog eens en denk dus toch iets kleiner moet.

Hoe strak dragen jullie de horloges??

4 likes

Zeker wel!

3 likes

Los.
Maar niet zo los als jij nu

4 likes

Paar mm ruimte, meer niet. Anders gaat 'ie aan de haal en dat vind ik @#$%%.

1 like

Moet m.i. nog wel wat uit die band

1 like

Losjes maar kast blijft boven op de pols. Die kan alleen licht verschuiven.

3 likes

Ja bij mij glijd die nu naar de pols, niet goed opgelet in de winkel vanmiddag :rofl:

Draag horloges vrij strak. Ik wil geen geschuif.

8 likes

Zo te zien lijkt de bracelet wel tamelijk los om jouw pols te zitten. Sommigen vinden dat prettig, maar het kan ook teveel van het goede zijn. Eerst even kijken of de fijnverstelling bij de sluiting de oplossing biedt. Zitten er bij de sluiting meerdere verstelgaatjes waardoor de bracelet strakker komt te zitten? Met de achterkant van een paperclip kun je de bandpen bij de sluiting uit het gaatje duwen en daarna verstellen.

3 likes

Depends, Metalen bracelet draag ik losser als lederen strap
vind los wel fijn, moet bij mijn schuiven.

Probeer maar beetje te stoeien met de clasp,scheelt altijd.

Ik ook niet als het de werking van mijn pols gaat belemmeren word ik er niet goed van. Zolang mijn scharniertje zorgeloos blijft scharnieren is het goed. En dat is met een paar mm speling.

1 like

Los. Deze mag nog 1 tikje losser eigenlijk.

1 like

Ikzelf vind het losjes dragen van een bracelet wel prettig. De bracelet en het horloge moeten niet kunnen draaien op mijn pols, dan zit ie veel te los :no_mouth:

2 likes

Ik ga morgen even terug laat ik hen eens kijken voordat ik met paperclips ga beginnen haha

1 like

Als je hand verkleurd en gaat opzwellen is de band te strak, valt je horloge op de grond is het te los.

13 likes

Volgens mij draag ik ze net zo los, geeft gevoel van vrijheid😊

3 likes

Ikzelf vind dat een metalen bracelet een klein beetje speling mag hebben, maar zodra het horloge naar beneden glijdt tegen je hand aan als een slappe armband is het teveel mijns inziens. Het kan wel eens een beetje een gevogel zijn met links verwijderen en de micro adjustment om de juiste maat te vinden. Je foto is mij te los. Mooie klok trouwens!

7 likes

Ja deze is net te los, zakt op de pols en beperkt de polsbeweging.

Draag als een baas!

Lekker los dus! :joy:

Je ziet trouwens dat vrouwen hun horloge vaak los dragen als een armband.

Mijn pols is 17/17,5 @anon23799972HF

2 likes

Ja de mijne ook rond de 17 cm.