Hoe strak dragen?

Gevoel van vrijheid is naakt over het strand rennen met windkracht 9

8 likes

Moet wel een beetje kunnen schuiven over mijn 17,5 cm pols maar mag niet over mijn pols botje gaan. Mijn pols omtrek varieert met het weer, op warme dagen zit ie wat strakker meestal. Dan draag ik liever Milanese. Is traploos en sneller te verstellen.

1 like

Als hij bij mij ‘lekker los’ zit, kun je er ook iets onderlangs kijken, maar toch niet zoveel als bij jou.

Ik zat er in het begin ook mee te pielen, na diverse bezoeken aan de juwelier hebben ze een halve schakel besteld. Dat, in combinatie met de fijn afstelling (kan ook met een saté stokje, die krast minder dan een paperclip :smiley:), bracht soelaas.

De halve schakels die op de band zitten, tegen de sluiting aan, zijn geklonken. Daar dus beter niet aan zitten pielen (het schijnt bij nieuwe modellen wel gewijzigd te zijn).

Verder zul je merken dat je pols niet altijd dezelfde omvang heeft. Bij warm weer en na fysieke inspanning, kun je wel wat rek gebruiken.

2 likes

Mooi dat gevoel van vrijheid zoveel facetten heeft😀

2 likes

Zojuist door het warme weer tĂ­kkie losser gezet.
Ik moet hem net voelen en net niet laten verschuiven

5 likes

Ik hou wel van lekker strak

Met betrekking tot het dragen van m’n horloge draag ik deze gewoon passend.

10 likes

Gewoon, comfortabel aansluitend
op of rond het ‘pols-botje’.

Iig geen kamper look waarbij die halverwege mijn hand hangt

1 like

Het horloge moet iets kunnen schuiven, maar niet draaien. Dus niet te strak, want als je pols iets zwelt gedurende dag (warmte) zit ie snel te strak. In het algemeen zou ik gaan voor een pink tussen je pols en horlogeband kunnen houden. Dan kun je altijd nog de fijn-afstelling (normaal in het midden) van de sluiting gebruiken voor iets strakker of losser.

1 like

Dat is een goede maatstaf, die ik ook hanteer. Betekent wel dat ik, na > 10 kg. afvallen, al wat heb moeten schuiven in de sluitingen omdat er onderhand twee pinken tussen pasten.

Misschien zijn alleen je pinken afgevallen?

6 likes

Losjes, maar mag zich niet omdraaien. :rofl:

Een pink? Is best veel toch

Ik draag 'm zelf het liefst ligt losjes. Hij mag bewegen en over de knokkel van m’n pols gaan, maar het moet niet een armband worden en mag niet om m’n pols kunnen draaien. Bijkomend voordeel is ook dat die op deze manier niet meteen te strak zit als het warm is.

Dit is te los, ik hou van strak. Mijn ader is daarom vergroeid

1 like

Van jou lijkt me net iets te los. Ik draag hem zo:

Verder top horloge :sunglasses:!

Dank je :blush:

1 like

Dat maakt best veel uit, bij een duiker toch minimaal een halve schakel en dat kan net het verschil zijn tussen te los en precies goed. Ik zou dit eerst proberen, je kunt het eenvoudig zelf, het scheelt mogelijk een tripje naar de horlogemaker en is ook weer terug te draaien als je 'm losser wilt. Je kunt bijvoorbeeld een paperclip gebruiken maar ik zou een (eventueel aangescherpte) tandenstoker/sateprikker aanraden, aangezien hout minimaal krast op staal in het geval je uitschiet.

Hier nog even een reactie uit ‘Longines Only’, toen ik zelf zocht naar de optimale afstelling:

1 like

Voor onderweg verstellen van de microverstelling heb ik tegenwoordig deze aan m’n sleutelhanger (evenals nog een paar honderd leden, maar da’s weer een ander topic):

4 likes

Oke, ja heb dat zelf nog nooit gedaan en wil niks beschadigen natuurlijk, dat is dus niet zo een pennetje wat helemaal eruit moet?