Hoe strak dragen?

Inderdaad lekker los om de pols, net niet los genoeg om op de pols te gaan draaien.

1 like

Je kunt het ook induwen en naar het volgende gaatje schuiven,zo:

1 like

Gewoon losjes, dat je er geen afdruk van in de pols krijgt.

Dit is ook mijn sweet spot. Ik zorg bij een stalen band dat mijn pink onder de aanzet van de 6 uur kant tot het tweede gewricht(PIP-gewricht) kan komen. Dan zitten mijn horloge precies strak genoeg, op een warme zomerdag is dan net de sluitingafdruk zichtbaar als ik hem af doe.

Zoals in dat filmpje lukt me niet.
Zit bij mijn horloge nog een stukje aan de band wat daarin valt.
Kan er niet zo vrij mee bewegen dus als ik 1 kant in duw.
Moet ik ze al allebei tegelijk kunnen doen wat minder makkelijk is.

Er zit zo te zien een duikersextensie op. Die moet je eerst los klikken en dan kan je hem wel verstellen.

Even je nagel eronder zetten om open te klikken denk ik.

1 like

Denk je? :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ja

Gezien het punt waar die vastzit, en het gedeelte wat er nog rechts van zit, van die extensie dus.
Denk ik niet dat ik aan de kant van de pijl kan trekken.
Gezien het niet kan draaien dan, want dan komt het rechter gedeelte tegen de sluiting aan.

Snap je wat ik bedoel?
Althans dat is mijn indruk als ik het even bekijk.

Ik zou maar naar een horlogemaker gaan als ik jou was. :joy::joy::joy:

Ja voordat ik mijn horloge van nog geen 24 uur oud naar de klote help :rofl:

Wou vandaag terug gaan maar vergeten dat alles gesloten is

Is in 2 stappen op de Hydroconquest inderdaad

1

En dan vanaf de binnenkant

En dan is ie open

Je moet wel een beetje kracht zetten hoor, het is een frictiesluiting. Als je het niet aandurft inderdaad even langs waar je 'm hebt gekocht :wink:

1 like

Ik heb het gedurfd :grinning_face_with_smiling_eyes:
Is nog niet total los gelukkig hahaha

2 likes

Haha lekker bezig! Ze kunnen ook wel wat hebben hoor :smile:

Tamelijk strak. Om te voorkomen dat hij op mijn smalle pols omkiept en zijwaarts gaat hangen.

Bij Seiko zit die duikextentie net weer aan de andere kant van de sluiting. Ik zat te kijken.
“He, waarom zit die bij mij niet gewoon achter bij het lange gedeelte?”
“Oh wacht…”

Leuk voor over de mouw van een duikpak, voor snel even wat ruimte, nee.

Wat betreft de stevigheid, de ISO norm voor duikhorloges geeft aan dat de band minimaal 20 kilo aan trekkracht op moet kunnen nemen, dus ook al ziet die sluiting in dun plaatstaal er wat fragiel uit, dat is het niet.

En zelf heb ik op een metalen band graag voldoende ruimte om er nog een vinger tussen te kunnen stoppen, strakker zit niet lekker en losser is te los.

Heb hem nu op het kleinste gezet daar. Zit zeker al strakker. Als ik mijn arm naar beneden hang en er wat mee draai en beweeg zakt het horloge wel nog steeds over de botjes bij de pols.
Dus dat je hand beweging net iets beperkt word.

Misschien toch nog 1 schakel er uit en dan die fijn afstelling weer op het groots?
Heb alleen geen gereedschap voor die schakels, weet wel hoe het moet maar niet de juiste middelen.
Met een tandenstoker lukt dat niet vermoed ik hahaha

Als je hem gesloten hebt sluit die goed aan zie ik.

Dit is op de kleinste stand