Hoe strak dragen?

Ik draag 'm zelf het liefst ligt losjes. Hij mag bewegen en over de knokkel van m’n pols gaan, maar het moet niet een armband worden en mag niet om m’n pols kunnen draaien. Bijkomend voordeel is ook dat die op deze manier niet meteen te strak zit als het warm is.

Dit is te los, ik hou van strak. Mijn ader is daarom vergroeid

1 like

Van jou lijkt me net iets te los. Ik draag hem zo:

Verder top horloge :sunglasses:!

Dank je :blush:

1 like

Dat maakt best veel uit, bij een duiker toch minimaal een halve schakel en dat kan net het verschil zijn tussen te los en precies goed. Ik zou dit eerst proberen, je kunt het eenvoudig zelf, het scheelt mogelijk een tripje naar de horlogemaker en is ook weer terug te draaien als je 'm losser wilt. Je kunt bijvoorbeeld een paperclip gebruiken maar ik zou een (eventueel aangescherpte) tandenstoker/sateprikker aanraden, aangezien hout minimaal krast op staal in het geval je uitschiet.

Hier nog even een reactie uit ‘Longines Only’, toen ik zelf zocht naar de optimale afstelling:

1 like

Voor onderweg verstellen van de microverstelling heb ik tegenwoordig deze aan m’n sleutelhanger (evenals nog een paar honderd leden, maar da’s weer een ander topic):

4 likes

Oke, ja heb dat zelf nog nooit gedaan en wil niks beschadigen natuurlijk, dat is dus niet zo een pennetje wat helemaal eruit moet?

Inderdaad lekker los om de pols, net niet los genoeg om op de pols te gaan draaien.

1 like

Je kunt het ook induwen en naar het volgende gaatje schuiven,zo:

1 like

Gewoon losjes, dat je er geen afdruk van in de pols krijgt.

Dit is ook mijn sweet spot. Ik zorg bij een stalen band dat mijn pink onder de aanzet van de 6 uur kant tot het tweede gewricht(PIP-gewricht) kan komen. Dan zitten mijn horloge precies strak genoeg, op een warme zomerdag is dan net de sluitingafdruk zichtbaar als ik hem af doe.

Zoals in dat filmpje lukt me niet.
Zit bij mijn horloge nog een stukje aan de band wat daarin valt.
Kan er niet zo vrij mee bewegen dus als ik 1 kant in duw.
Moet ik ze al allebei tegelijk kunnen doen wat minder makkelijk is.

Er zit zo te zien een duikersextensie op. Die moet je eerst los klikken en dan kan je hem wel verstellen.

Even je nagel eronder zetten om open te klikken denk ik.

1 like

Denk je? :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ja

Gezien het punt waar die vastzit, en het gedeelte wat er nog rechts van zit, van die extensie dus.
Denk ik niet dat ik aan de kant van de pijl kan trekken.
Gezien het niet kan draaien dan, want dan komt het rechter gedeelte tegen de sluiting aan.

Snap je wat ik bedoel?
Althans dat is mijn indruk als ik het even bekijk.

Ik zou maar naar een horlogemaker gaan als ik jou was. :joy::joy::joy:

Ja voordat ik mijn horloge van nog geen 24 uur oud naar de klote help :rofl:

Wou vandaag terug gaan maar vergeten dat alles gesloten is