Is ons nog niet verteld eigenlijk, goed om te weten. Wij hebben wel de grijze voorgeschreven gekregen door Eric omdat die andere blijkbaar zooi/strepen o.i.d. achterlaten.
Ik heb beide … maar moet eerlijk bekennen enkel nog maar de blauwe te hebben gebruikt. Zal de grijze eens pakken.
Dan mag alles
Zit ik soms ook wel mee. Soms moet ik dingen doen die ze niet leuk vinden bij syntra. Maar na een lotje van 3 donors binnen te hebben met dezelfde problemen, kun je niets anders dan creatief zijn
Heel duur zijn die projectjes niet uit die rommelbakken op de rikketik. De horlogegoden moeten maar blij zijn dat we ze links of rechtsom maar hebben toegelaten tot het hiernamaals.
De grijze laat geen sporen achter inderdaad, maar de blauwe plakt/absorbeert wel veel beter.
Ik heb groene!!!
Inderdaad, de premium (grijze) is die dat je moet hebben, blauwe/groene werkt wel beter.
Dat zou in principe niet mogen uitmaken, je wil goed werk afleveren.
Moet bekennen dat ik hem ook durf gebruiken voor olie of vet weg te nemen van tiretveer. Het zou meer gaan om het wegnemen van olie van een jewel… de olie en de Rodico samen zou een residu kunnen vormen waardoor de amplitude dropt.
Wij hebben ooit stokjes leren gebruiken met een soort van doekje op het einde dat geen stofjes achterlaat als je hem gaat gebruiken op een jewel. Maar het mocht geen dagelijkse gewoonte worden.
klopt, ik vind de grijze maar een zacht dingetje. Net wat je gewend bent denk ik ook. Volgens mij is de groene ook prima wat ik begreep, de blauwe bleek echt maar zooi achter te laten.
Als ik bij een deksteen uitschiet ofzo maak ik hem gewoon weer proper in wasbenzine of ipa, net wat ik in de buurt heb staan.
Klopt, bij dekstenen, die kan je in de wasbenzine stoppen…
Het is natuurlijk anders als je bijna klaar bent en die laatste jewel op de platine krijgt olie “all over the place” en je wil het toch netjes hebben.
Weet niet of Eric het al verteld heeft, maar die dingen worden dus gecontroleerd.
Olie moet in het bedje tegen de rand van de as, en niet bovenaan op de jewelrand, dat wordt ook gecontroleerd, ook bij de opleiding wordt nagegaan of het goed en netjes is.
En als je bv wijzers gaat plaatsen en je zet je binnenwerk in zo’n werkhouder met stelschroefje in het midden, dan wil je niet dat die schroef vol olie hangt en heel de jewel besmeurd. Je moet het maar eens vragen aan Eric welke manieren er allemaal mogelijk zijn om dat te voorkomen.
En sommige gaan dat dus oppoetsen met Rodico daarna en komen de haren van Eric recht.
Klopt, maar dat komt wel goed. Als iemand bij het examen bij dat grote zakuurwerk nog mis weet te steken is het ze goed recht dat ze iemand laten zakken
Gewoon een propje rodico maken en ertussen plakken, het liefste de Chinese rodico
Altijd leuk een beetje prikken.
Ik zal hem is vragen. Maar wij zetten nu met dit uurwerk geen wijzers. Alleen nog maar binnenwerk.
De meeste mensen zeggen overal dat je eraf moet blijven. Gelukkig zijn er ook mensen die wel dingen uitproberen, want anders zouden we nooit iets bereiken