Hoe vaak per dag wisselen jullie van horloge?

Zoals de titel al zegt, hoe vaak per dag wisselen jullie van horloge?

Ik betrap mezelf erop dat ik regelmatig van horloge wissel, vandaag al 3 verschillende:

1. Vanochtend afspraak bij een klant in een no-nonsense markt/omgeving, aansluitend vanmiddag thuis gewerkt: onopvallende dresswatch (in dit geval de Bulova Royal Oak).
  2. Eind van de middag / begin van de avond een netwerkbijeenkomst, top bedrijfsleven: een chique horloge, de D&S Edition Georges Dubey (andere klokjes in het gezelschap: IWC, Panerai, JLC Reverso, ChronoSwiss, Rolex, Omega, Patek Philip, …)
  3. Vanavond op de bank, pak uit, spijkerbroek aan, en een vrijetijdsklokje: nu de Steinhart HFLE

Maar…ben ik nu zo gek om regelmatig te wisselen, of hebben meer mensen die tik? Of kiezen jullie 's-ochtends je horloge uit dat je vervolgens de gehele dag draagt?

Als ik thuis ben wissel ik soms tot zo’n 3 x per dag.

Ik moet er 's ochtends wel eentje kiezen. Zit van 9 tot 5 op school, en heb dus niet de tijd eventjes naar huis te gaan om van horloge te wisselen. Meestal draag ik hem dan ook de hele dag, en kies ik de volgende dag weer het horloge dat me dan het meest aanspreekt. Merk alleen wel dat zodra ik een horloge heb uitgekozen, ik het moeilijk vind hem weer af te doen :smiley:

Mijn beste,

Tja, daar is geen gemiddelde van te geven.
Maar dat ik dagelijks meerdere horloges draag, dat is een feit.
Soms draag ik mijn horloges in combinatie met wat ik doe en soms vind ik het gewoon leuk om op de dag verschillende horloges te dragen.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

D&s? Wat voor merk is dat ?:blush:

Minimaal 2x per dag, stem het horloge meestal af met mijn en/of activiteiten

Ricosub Schreef:

D&s? Wat voor merk is dat ?:blush:

Minimaal 2x per dag, stem het horloge meestal af
met mijn en/of activiteiten

Dubey @ Schaldenbrand

Ik ook minimaal 2X per dag. Als ik in een gekke bui ben kan dat wel 4 tot 6 keer per dag zijn.

Minstens 2x per dag. Ik heb namelijk ook een slaaphorloge. :+

En zo lang het niemand stoort, waarom niet?

Meestal draag ik een horloge een dag of 1 á 2 maar als ik iets anders ga doen( klussen of autowassen of iets dergelijks) dan wissel ik van horloge. of ik moet net een nieuw horloge hebben dan wil ik het nog wel eens langer dragen.

Meestal maar 1 keer per dag. Tenzij ik ga sporten, dan doe ik of mijn sporthorloge (Timex) om, of helemaal geen (en meestal dat laatste).

Te vaak…:smiley:

Minstens 2 à 3 per dag.

Als ik minstens een aantal uren thuis ben, dan heb ik soms de gekte om iedere 20 minuten een ander horloge te dragen.::o
Ik laat daarvoor een timer lopen voor telkens 20 minuten.
Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik ze nog nooit allemaal heb gedragen. Na 3 à 4 uren hou ik meestal voor bekeken :z.

Ik wissel zelf 1 tot 2x per dag van horloge en dan soms ook van pols. Als ik achter mijn computer werk dan zit hij om mijn linker pols (i.v.m. het schuiven over de muis pad, zit ik aan tafel te lezen dan gaat hij (meestal) om mijn rechter pols (zal wel een tik zijn):S

NicoB)-

Meestal gewoon 1. Eigenlijk alleen meer als ik iets ga doen waarvoor een ander horloge ‘vereist’ is, zoals klussen/stappen etc.

Als ik thuis ben draag ik meestal juist géén horloge. Ik zit als ik thuis ben veel achter de computer, en ik leg dan meestal het horloge dat ik dan om heb naast het toetsenbord neer. Dat vind ik lekkerder typen, en het scheelt weer wat deskdiving krassen.

Ik kies 's morgens een horloge uit, en die blijft dan de hele dag om. Niet moeilijk doen :wink:

een dressy exemplaar voor op m’n werk en een wissel naar peuter-bestendige versie als ik weer thuis ben :smiley:

Ik wissel over het algemeen helemaal niet op een dag!

Erg leuk om te lezen hoe fanatiek jullie zijn!

Soms draag ik weken achtereen hetzelfde horloge.
Ook dan is het soms moeilijk om te wisselen omdat ik toch weer erg gesteld raak aan het horloge van dat moment.

Nu draag ik een Oris met lederen band en was van plan om morgen mijn GANT horloge met edelstalen band weer te gaan dragen.
Zo heeft ieder horloge specifieke eigenschappen die ik steeds opnieuw kan waarderen.

Leuk topic:)

Vaak wissel ik meestal 2 keer per dag van horloge. Soms vaker.

Thuis draag ik overdag en 's nachts vaak mijn Monster, vooral omdat deze ‘kleuterbestendig’ is. (lees: niet bang voor een krasje en af te spoelen onder de kraan:D)
Als ik naar mijn werk toe ga of ergens anders naar toe ga, doe ik vaak een ander horloge om.

Soms heb ik een ‘ik-heb-geen-zin-aan-gedoe-periode’ en dan draag ik een hele periode achtereen mijn basishorloge, de Seiko Monster.

Soms komt het ook wel voor dat ik geen zin heb om te wisselen, en dan draag ik een paar dagen/nachten hetzelfde horloge.

Een nieuwe aanwinst kan het soms weken om de pols volhouden, tot het weer begint te ‘kriebelen’ om een ander horloge om te doen.

Met vriendelijke groet,

Herman

het varrieerd nogal, de ene keer wissel ik 2 tot 3x per dag. en dan heb ik weer een horloge wat ik de hele dag draag. heb ook een horloge wat ik alleen in bed draag;)