Ik vroeg me af hoe vaak jullie je (automatische) mechanische horloges handmatig opwinden.
- Alleen als het horloge stil heeft gestaan.
- Elke dag wel (regelmatig).
- Zo nu en dan (onregelmatig)
- Nooit, daar heb ik een watchwinder voor.
0 stemmers
Ik vroeg me af hoe vaak jullie je (automatische) mechanische horloges handmatig opwinden.
0 stemmers
Je was er een vergeten!
0 stemmers
Nooit… Ze gaan vanzelf weer lopen door het dragen
Jij hebt geen handopwinder dus.
Elke twee weken wind ik ze allemaal een keer op, in die periode hebben ze allemaal ook wel twee tot drie dagen wrist time gehad. Geen idee of het nuttig is, “ze zeggen” dat het beter is om ze niet te lang stil te laten staan.
Er gaan nu onherroepelijk drie mensen zeggen dat stilstaan funest is, zeven dat te vaak handmatig opwinden het mechanisme beschadigd, en vier dat het niet goed is om je horloge constant te laten lopen. Ik kijk er vast naar uit
In de vraag staat ook dat het om automatische horloges gaat.
Oeps, ik moet beter lezen.
Nooit…ik heb een GS met uber-zuinig spring drive uurwerk én 72u power reserve.
Zelfs mijn automaten wind ik ooit met de hand op.
Opschepper! Gewone automaten ja!
Als ik me verveel doe ik het wel… anders wanneer ze stil hebben gestaan.
Oh oh…niet weer dié discussie…
Ga jij claimen dat een springdrive een gewone automaat is dan ?
Als ik ze weer ga dragen. Draag in principe al mijn horloges in iedergeval 1x per week en heb daar nog geen problemen nee ondervonden.
Sommige horloges draag ik af en toe een paar dagen niet. Dus als het horloge stil heeft gestaan.
Okeeeeee dan!
Ik heb 6 automaten en als ik er 1 pak geef ik hem even een slinger, zet de tijd goed en draag hem. Ik heb er 1 die ik soms opwind omdat ik die vaker omheb maar dan zitten er bijvoorbeeld 2 dagen tussen. En helaas is dat geen Springdrive.
al m’n automaten zitten op de winder
dus daar heb ik geen omkijken naar
de handwinders staan stil en worden enkel opgewonden wanneer ik ze ga dragen
dan heb ik nog de quartz en de eco-drive’s, ook hier is het dus enkel maar op de pols gooien
Same here
De fabrikant geeft aan in de handleiding het horloge na stilstand met minimaal 25 draaiingen op te winden, dus dat doe ik braaf.