Hoe verwijder je een cyclops van saffier?

Ik heb enkele (goedkope) horloges waarbij op het saffier een cyclops zit. Ik ben niet zo’n fan van die vergrootglasjes. Of zeg ik nu iets heel lelijks? Hoe haal ik die er zonder schade het makkelijkst af?

1 like

Heb ooit op het forum gelezen dat je die eraf kan schuren, maar dan zou je even de zoekfunctie moeten gebruiken. Weet niet of er ook een uitgebreide DIY van was …
EDIT: Doe maar niet schuren :stuck_out_tongue: GEEN goed plan!

ieder zijn ding toch? :wink:

1 like

Staan veel videos op youtube over. Vaak combinatie van opwarmen en er af tikken.

1 like

Ik heb de cyclops op mijn Invicta eraf gekregen door met een gasaansteker (blauwe vlam, goedkoop ali-ding) de cyclops gericht te verwarmen, en dan met een scheermes 'm eraf te wippen.
Was een klusje van max 5 seconden. Pas op met de hitte van de vlam, 't gaat over luttele seconden.

2 likes

Whoah! Dit zou ik even niet doen! :scream:

Wat ik vaak lees is verwarmen inderdaad.

3 likes

Een hamer en een mes dus

5 likes

:ok_hand:t4: ik moet ze ook niet. Rare pukkels.

4 likes

Ik edit hem dan even, voordat er iemand fanatiek gaat schuren :stuck_out_tongue: ben geen ervaringsdeskundige op dat gebied!

3 likes
2 likes

Heb jaren geleden de cyclops van mijn sub date eraf getikt om dan tot de vaststelling te komen dat de anti reflectieve coating aan de binnenzijden niet doorliep onder de cyclops … :see_no_evil:

16 likes

Ooh dat moet je idd maar weten.
Zag je dat goed?
Mvg. Bertjan

2 likes

Stoorde mij er in ieder geval mateloos aan 🥴
Heb het uurwerk, wat enkele dagen oud was, binnengebracht bij Rlx brussel en met een smoes ze toch zover gekregen om het glas te vervangen onder waarborg.
Vervolgens de Sub verkocht en een Sd gekocht :wink:

4 likes

Goed gedaan :wink::+1:t2:

1 like

Dat ging prima!

:stuck_out_tongue_winking_eye:

12 likes

Heel andere klok zo zeg…

Weer wat geleerd, Thx. Ik ben ook geen liefhebber en heb het op geen enkel horloge.

:wink: … ik heb 'm er echt afgehaald, een van de weinige geslaagde mods ever op een Rolex!

Nee, dit is geen photoshop bewerking. Ben ook niet aan het beitelen geweest natuurlijk. Duh. Gewoon even een ander glaasje erin. In de 116610 past ook keurig een 114060 glaasje enne toen Heetman er nog was, was alles mogelijk. :wink:

6 likes

Haha mooi.

Met mijn 1680 had ik dat ook.

4 likes

Heb dit ooit bij 2 Steinharts gedaan en dat werkte uitstekend. De impact van de tik verlost het glaasje makkelijk van z’n ballast maar nooit met een Rolex geprobeerd…

2 likes

Alhier ook een Invicta, met mes en hamer, ging perfect :sunglasses:

2 likes