Hoe verwijder je een cyclops van saffier?

Een mooie Breitling heeft geen cyclop, is nog beter :grin:

1 like

Dan kun je er dus ook voor kiezen om het horloge niet te kopen.
Dat heb ik al vaker gedaan. Mooie horloges gezien met loepjes erop. Ik laat ze gewoon liggen.
Of je laat er een ander glas in zetten bij horlogeglas.nl die kunnen dat wel.

1 like

Klopt, maar het horloge staat me verder erg aan, inclusief de prijs. Glaswissel, is inderdaad een goeie tip. Die optie zal ik eens gaan gebruiken om mineraal om te laten zetten in saffier. Je merkt, mijn horloges zitten niet in de dure klassen, maar ik heb er wel veel plezier aan.

Prijsklasse maakt toch niks uit. Bij varieert het ook van een pulsar tot duurdere merken. Dragen wat je mooi vind.

1 like

Dank voor de reacties, ik ga het maar eens met hitte proberen. :+1:

1 like

En, is het nog gelukt? Ik wil het misschien ook gaan doen dus als je tips hebt heel graag. :smiley:

Even wat directer: @Huizj00 vraagje voor joe.

Nog niet gedurfd en moet nog een brandertje aanschaffen. Met aansteker lukt het iig niet .

zou het gewoon door een professional laten doen. Verhitten… wat denk je dat er met de kast, ringen, etc gebeurd? Je kan dus wel verhitten, maar dan netjes alles verwijderen en daarna weer waterdicht maken. Voor een relatief klein bedrag doet een professional dit voor je. Voor je het weet, verknal je je horloge.

Verhitten is niet nodig, met een scherp mes en een hamertje tik je em er zo af :sunglasses: (bij een Invicta)

is bij een Florijn nog nooit gelukt…

En het verhitten zou ook maar een seconde of 3 nodig zijn, direct op de cyclops. Als ik YouTube moet geloven.

Andere hamer!

image

2 likes

Ik zou een glaasje van de non date hebben laten plaatsen…

Ik heb enkele weken terug het loepje van mijn Seiko Monster verwijderd. Het creme brulee brandertje op de smalste vlam zetten. Twee seconden de vlam op het loepje, dan even de vlam weghalen. Terug één seconde de vlam erop en plots zie je een melkachtig waas omdat de lijm loslaat. Met een mesje de lens weggeduwd, even alles laten afkoelen en dan de resterende lijm wegpoetsen. Ik was nogal nerveus maar het is echt een fluitje van een cent, zelfs voor een kluns als ik.

1 like

https://www.instagram.com/p/B_K4Xqvn68Z/?utm_source=ig_web_copy_link
Bij deze Instagram post zit een filmpje als je naar links swiped zie je het live gebeuren.
LINK

4 likes

Dank voor het delen. Een groot nadeel opgelost. Nu nog die sunburst eruit en een donkergroene matte plaat erin en de Hulk begint ergens op te lijken.

1 like

Het is niet mijn Hulk maar ik ben het met je eens.
Veder vond ik het uitermate interessant om dit proces te zien. Blijkt dus dat dit standard procedure is als je geen cyclops wil.

1 like

Let vooral op de plek die je nog steeds ziet van de anti reflectieve coating …
Is trouwens een nepper :see_no_evil: