Hoe verwijder je een cyclops van saffier?

Ook hier mijn Seiko SSK001 met een scherp mes en een hamertje van die rare cyclops ontdaan. Ging niet echt soepel, loepje splinterde in delen los. Dus een bril opzetten is geen overbodige luxe.
Resultaat is perfect geworden.

De cyclops hoort bij het design van het horloge zoals de ogen bij de mens,moedwillig verwijderen is verminken.
Trouwens ze zijn best handig bij slechter ziende ogen.

1 like

Geïnspireerd door dit topic toch nog maar eens een poging gedaan.
Met dit als resultaat.
Ik denk dat ik het hier maar bij laat.

9 likes

Oeh das niet best. Ik wilde het ook gaan proberen, maar doe het maar even niet :sweat_smile:

1 like

Als je uiteindelijk een manier gevonden hebt waarbij het wel lukt hoor ik het graag.
Daar kom ik graag nog eens voor naar Helmond gefietst.
Gelukkig is bij deze geen koe overstuur.
Het is mijn werkhorloge en de datum is nu wel onzichtbaar maar interesseert me ook nix.

1 like

Altijd welkom :ok_hand:t2: ik moet nog wel even wat oefenen op goedkope horloges :grimacing:

2 likes

Eerst goed warm maken, de verlijming moet zacht worden en dan kun je hem er zo aftikken.

1 like

@jacobus had jij dit niet eens gedaan?

Er een glaasje van een Sub no- date in laten zetten.

7 likes

Betere werk. Een OEM glaasje slopen en dan erachter komen dat je AR ruk is, is een beetje jammer.
Veel beter om het zo te doen :+1:

1 like

Ik ga dus echt niet met een gasbrander mijn horloges bewerken. Al laten ze op 100 you tube filmpjes zien dat het risicoloos kan, ik durf dat niet aan.

3 likes

neen, ik heb gewoon een ander safier glaasje laten zetten,
het origineel heb ik nog, dus ik kan het eventueel terug laten zetten

1 like

Toevallig gisteren gedaan. Gasbrander aanstekertje (je weet wel zo een welke het in de wind ook doet) er twee seconden op houden. Lijm wordt zacht en je schrapt er er zo vanaf met een mesje. Gewoon doen en niet te bang zijn😜

1 like

Met bijtel niet gelukt zie ik?:wink:

Oh mooi. En geen vlek onder het glas vd coating of zo. Heb ook een Seiko waar ik die pukkel vanaf wil.

Was misschien wel gelukt met een beitel.:wink:

1 like

Verhip😅

Nee gelukkig niet al heb ik wel gelezen over anti- reflecting coating bij een rolex dacht ik.

1 like

Bij mij ging het soepeltjes.
Gericht vlammetje sec of 2 erop… Glas mesje ertegen en flop de puist was uitgeknepen…

10 likes

:+1:t2:

1 like