Hoe vinden jullie dit Glycine Double Twelve

Mooi, zou wel een ‘houd ik in mijn achterhoofd’ horloge zijn voor mij, maw iets voor op tweedehands markt.

Ben je zo aan gewend ,het aflezen is geen probleem.

Ik had dit ingelpland als mijn to-have horloge voor 2016, maar de forse L2L-maat, zelfs bij de kleinere diameters, schrikt me eerlijk gezegd wel wat af. Ik zou deze toch graag eens rond mijn 17.5 cm pols zien alsvorens te kopen…
Ik vind het ook een must om eentje in de Purist-versie te hebben, dwz slechts één omwenteling per 24 uren. Aangezien dit de oorspronkelijke bedoeling was van de Airman in de jaren '50… Drukke dial of niet…
Twijfels, twijfels :anguished:

[URL=http://s499.photobucket.com/user/phj3/media/20150109_142055_zpsgbv60wor.jpg.html][/URL]

Ik ben al jaren fan van Glycine, en dan met name van de Airman-modellen. Sinds de 50-er jaren onafgebroken in productie in min of meer dezelfde vorm. Een echte klassieker met rijke historie, daar hou ik van. Ik heb nu de Airman Vintage 1953 van 42mm, en ik vind de klok zeker niet te groot. Het horloge is vlak en heeft een groot draagcomfort. Kwaliteit van Glycine is bij mij altijd top geweest. Leuke extra is dat bijna alle modellen een hoge waterdichtheid hebben, meestal 200m.

4 likes

wat zou je denken voor de 38 mm versie voor een polsomtrek 18 cm enige idee

Lijkt me te klein, zou voor de 40mm versie gaan. Maar dat is mijn mening.

op marktplaats staat er een te koop glycine worldtimer 38 mm die ben ik even aan het bedenken de 24 /h versie

Wat is jouw polsdiameter @Oom_Piet??? Om een idee te hebben wat betreft de lugs…

Deze ziet er zeker niet verkeerd uit, maar de base 22 is toch mijn favoriet. Moet het nu doen met een combat sub, ook geen straf :grin:

welke type glycine combat is het die u heeft wel benieuwd :flushed:

Deze :

1 like

Ziet er mooi uit.

1 like

ja altijd mooi ,een tijdje terug had ik op zoek topic staan voor de combat wel de andere variant type niks gevonden
deze zit ook lekker mooi

1 like

Is een erg mooi en prettig dragend horloge. Heb ook een KMU48 gehad ook een geweldig horloge. De combat sub gaat denk ik wel nog enige tijd mijn lieveling zijn. Op dit moment andere prioriteiten maar een airman zou toch wel wat zijn ooit.

Zeker waarom niet maar dit modellen komen niet zo vaak tekoop aangeboden op hier verkoop topic nu ben ik weer aan het twijfelen of ik een nieuw glycine combat zou bestellen via horlogeloods of bouman online zie levertijd een week of iets meer dat is klote mocht er hier wat forumleden mortal combat hebben :smiley: zou ik wel willen aanschaffen zonder pardon

19 cm (wel de goede pols opmeten haha).