Geweldig topic! Dank voor het maken! En een heel leuke vintage Certina!
Leuk verslag Lex. Wat is die mooi opgeknapt!
Kan-ie weer lekker om de pols
Lex, wat een heerlijk verhaal weer. Mooi project van een best wel fraaie Certina. Waarom de keus om geen kosten te willen maken? Snap dat het nooit een kostbaar horloge zal worden maar hij is zo lekker sjiek. Verdient dat geen ultieme restauratie? Jammer dat is soort lotje weinig worden aangeboden in het licht blauwe deel. Denk dat er best wel een aantal forumleden zijn die juist hierop zitten te wachten. Leuke betaalbare horloges, al dan niet defect, vuil, e.d. voor oefening, training of restauratie. Dank je wel voor het delen.
Wow!
Leuk om je verhaal te lezen.
Goed verhaal. Heerlijk, als iemand lang van stof is. En ik heb weer wat geleerd van je verslag.
Verder: je opknappertje ziet er nu prachtig uit.
Prachtig verslag. Dank. Ik heb ze nog vuiler hier gehad: daar ben je soms dagen mee bezig. Ook dit verslag is weer zeer leerzaam.
Leuk verslag, een plezier om te lezen op een druilerige zondagochtend. Je hebt toch een mooi resultaat behaald
Held! Prachtig(e) klus/verhaal!
Prachtig werk en eindresultaat. En zeer smakelijk geschreven, vooral die geur
Dank voor het delen
Haha mooi werk
Als ik snel genoeg omhoog ga dan komen dit soort uurwerkj3s daar wel terecht.
Leuke fotoreportage, klein feedback puntje, je kunt beter de binnenmaat van de kast meten ipv de diameter van het glas. Aangezien er ook aan is gelijmd is er een grote kans dat het glaasje al niet de juiste maat was.
Mooi verslag weer Lex en die Certina is echt mooi opgeknapt.
Op mijn beurt ben ik bezig geweest met jouw penanker “lijkjes” en daar lopen er ook al weer een paar van.
Ik vind haar ook wel sjiek, maar inderdaad niet echt kostbaar. Voorbeeld: ik kocht vorig jaar op de Rikketik een mooi vergulde (goud op staal) Certina voor €35,- die er aanzienlijk beter uitzag dan deze bij aanvang van de opknap klus.
De ‘gouden’ Certina, links bij aanschaf, met een erg fout bandje en rechts na ‘restauratie’.
Ik probeer de dingen een beetje in evenwicht te houden. Het is al met al (voor mij) een kostbare hobby en juist met het aanschaffen van onderdelen kunnen de uitgaven aardig oplopen. Ik houd er voor me zelf ook rekening mee dat een enkel horloge wat ik erg mooi vind wèl een echte service mag of moet krijgen. Ondanks dat ik daarvoor mensen ken die dat soms belangeloos doen - waarvoor mijn eeuwige dank - kan dat vaak ook niet anders dan tegen betaling, een horlogemaker kan ook niet van de liefde alleen leven. Vaak zijn dat kosten die een veelvoud bedragen van wat ik doorgaans uitgeef als ik een op te knappen horloge koop. De insteek dat het verzamelen en hebben van een collectie van leuke oude horloges prioriteit heeft boven het dragen speelt ook een rol bij het beslissen wat ik voor een horloge uitgeef en wat eventuele reparatie, onderdelen en service daar bovenop nog mag kosten. Horloges om regelmatig te dragen, van vintage tot modern en van beater tot dresser, heb ik genoeg, dat zijn doorgaans toch ook horloges die ik nieuw of in nieuwstaat heb aangeschaft en waaraan dus ook niet gesleuteld hoeft te worden.
De oplossing met het recyclen van de spanring was voor mij een uitdaging om te zien of het lukte en het resultaat was in het geval van de Certina in dit verslag voldoende.
Mooi horloge! Nu het uurwerk nog een service (het belangrijkste)
Erg leuk, dankjewel hiervoor!
Mooi werk met verdienstelijk resultaat!
Petje af hoor
Mooi gedaan Lex, heerlijk opgeknapt. Wat kan zo’n oude knecht opleven met een beurt.
Ik heb er een aan @Floris155 gegeven, niet smerig maar oud en erg gedragen. Die moet ook Liefde hebben. Maar de kast is van messing met sleets chroom
Ik geniet hier van. Super vakwerk.