Dank je wel, Lennert voor dit zeer sympatieke compliment! Ik hoop overigens nog wel een heleboel van die ouwe dingen onder handen te mogen nemen voordat ik daarboven op zo’n voor horlogeliefhebbers gereserveerde wolk beland. Zolang als ik dat nog hier beneden kan doen is het misschien niet hemels, maar dit en andere aardse geneugten zijn ook wel erg om van te genieten!
Heel mooi geworden Lex!
En dit zijn de bijdrages die dit forum juist volwassen maakt. Want tussen al het geouwehoer die je vaak leest zitten er hele leuke en serieuze projecten tussen die leerzaam, maar ook tijd dodend zijn. Vooral de passie om iets wat riekt naar spruitjes weer shiny te willen maken maakt het vak als horlogemaker juist zo mooi.
Bedankt weer.
Gaaf zo een verslag
Groeten Iwan
Welke wordt de volgende lex???
Daar moet ik nog even over nadenken, Willem. Er liggen er nog wel ‘een paar’, waaronder enkele uit het lot dat van jou kwam. Daar zitten ook nog wel enkele interessante tussen, maar daar moet ik dan nog een verhaal bij verzinnen…
Hahaha nou kom maar op ik ben benieuwd.
Wat een leuk en boeiend verslag echt knap dat je hem weer zo prachtig en weer in nieuwstaat gekregen hebt.
Respect voor iedereen die het geduld en de moed hebben om hieraan te beginnen.
Maar het resultaat is echt verassend.
Top om dit te lezen
Eigenlijk altijd precies anderhalve slag in mijn ervaring. Licht op het schroefje drukken na die anderhalve slag en je trekt hem er probleemloos uit.
Ja, dat is wel de betere ranzigheid die je daar laat zien. Zo krijg ik ze gelukkig zelden binnen maar het komt wel eens voor…
Wat een verschil!
En inderdaad een leuk ding, deze Waterking.
Leuk om te lezen en mooi dat je de moeite neem zo’n vervuild oudje weer in oude luister te herstellen.
Inderdaad een kwaliteitshorloge, gezien de staat van het uurwerk en de wijzerplaat.
Klasse gedaan.
Bedankt, leuk en leerzaam leesvoer bij een kopje koffie!
Knap werk en mooi geïmproviseerd met dat glaasje.
Misschien zelf toch eens op zoek naar een (nieuwe) Certina. Nog nooit een gehad.