Hoe waardevast is een Frederique Constant Manufacture horloge?

Verre van waardevast. Daarnaast vind ik het merk, sinds het in Japanse handen is gekomen, niet interessant. Maar das mijn niet ter zake doende mening :innocent:

1 like

tja. probleem is dat je op al C24, marktplaats, etc, alleen maar horloge ziet die NIET verkocht zijn. iets is waard waarvoor mensen het kopen, niet waarvoor mensen het aanbieden.

1 like

En da’s je goed recht, maar totaal irrelevant voor de vraagstelling.

2 likes

Alleen de naam is Constant

12 likes

Hulde.

Een gefundeerd antwoord. Dat mag wat mij betreft in het zonnetje gezet worden. Dubbel hulde. :+1:

Plaatje voor de sfeer. Ik vind het één van de tofste moonphase horloges omdat er verder absoluut geen gelul bij zit. Dus los van de afschrijving: Mooi ding. :+1: Ik zeg doen, maar niet zonder iets van korting te regelen.

8 likes

Maar TS wil toch weten wat de toekomst brengt, moet de eerste nog tegenkomen die een Delorean heeft om het juiste antwoord te geven? :wink:

1 like

Ja, maar er is een verschil tussen roepen “je schrijft de helft af” en “als ik op Chrono kijk zie ik dat men gemiddeld 30 procent afschrijft”. :slight_smile:

Ik denk dat je met zo’n 15% korting die moon phase prima kan kopen, maar als je die overige 15% ook nog wilt pakken, scoor dan een jong gebruikte.

1 like

Okay, maar de vraag was niet hoe goedkoop kan ik een FC kopen, maar hoeveel winst/verlies maak ik erop als ik hem koop en later wil verkopen IMHO.

1 like

Ik vermoed bij verkoop 2 hands dat je tov de nieuwprijs toch al snel 40/50 % inlevert.

Sommige merken zijn helaas heel moeilijk te verkopen. Zo ken ik er nog wel een paar :laughing:

“later” is dat 1 jaar of 5 jaar…? Of… Etc.
Reken op een fors “verlies” zeker als je hem nieuw tegen list kopt. Schatting… - 40%

Daar is TS natuurlijk niet duidelijk in, maar ben jij ooit een waarzegger tegengekomen die dit of iets anders exact kan voorspellen.

Uiteindelijk is het allemaal natte vingerwerk, gaat de TS als het 60% blijkt te zijn hier terugkomen op dit percentage?

is waardevast belangrijk bij zo’n mooi horloge ? gewoon van genieten.

Ik denk dat ik mijn oorspronkelijke vraag wat moet toelichten.
Het gaat mij er niet om dat ik zo’n horloge koop voor (bijvoorbeeld) € 2000 en het dan over 10 of 15 jaar met een megawinst kan verkopen, maar wat het over stel 15 jaar nog waard zou zijn als mijn kleinzoon het dan zou erven. Erft hij dan alleen een stuk blik als aandenken zijn zijn opa, of heeft het ook enige financiële waarde?

2 likes

Vooral emotionele waarde

4 likes

Daar ga je dus de mist in. Want de listprijs is 3k. Nieuw te koop voor 2k op chrono in de EU. Als je hem voor 2k koopt is de afschrijving misschien 30%. Koop je hem voor list is dat meer dan 50% dus. Particulier op chrono zijn de vraagprijzen eerder 1500 dan 2000.

1 like

Ik vind het knap als iemand je kan vertellen wat de evt financiële waarde dan zal zijn, zelfs Rolex heeft met de bubble back een tijd gekend 1970~1990 dat ze waardevol waren totdat verzamelaars hun blik verlegden.

1 like

Not. next

Dan zou ik voor een ander merk gaan :grin:

1 like

:ok_hand: jlc.

Welke heb je?

Als het gaat om een erfenis van waarde, dan kun je waarschijnlijk beter het geld op rekening houden.