Hoe was jouw eerste vintage avontuur? / Even voorstellen.

Beste HF’ers,

Daar is hij dan, mijn eerste topic op HF!

Even voorstellen:
Van jongs af aan ben ik al gefascineerd door horloges, prachtige maaksels die met je mee gaan op avontuur, waar je herinneringen en verhalen mee kunt maken, of waarvan je de verhalen kunt ontdekken. En dan automaten, een soort kloppend hart om je pols, wat een techniek, zonder batterij of fossiele brandstof waar zie je dat nog?

Inmiddels heb ik wat verschillende horloges waar ik erg blij mee ben en die ik regelmatig afwissel, ze komen vast langs in de “wat dragen wij vandaag?”. Verder kijk ik wat NA’s betreft rustig rond wat er op mijn pad komt. Wel lijkt een vintage/neo-vintage horloge me erg leuk vanwege de historie en dat zo’n horloge al een heel leven gehad heeft. Toch vind ik het wel een spannende drempel om die vintage-wereld in te gaan omdat ik het lastig vind de waarde en staat volledig in te schatten, maar dat lijkt me nou juist ook wel weer het avontuurlijke eraan. Om die reden ben ik erg benieuwd naar jullie verhalen: Wat was jouw eerste vintage horloge, hoe kwam je die op het spoor en hoe ging dat dan verder? Kortom, hoe was jouw eerste vintage avontuur?

Hopelijk vinden jullie het leuk om dit te delen en tips zijn natuurlijk ook welkom hoewel ik zag dat daar al meer info over is op het forum!

Een fijne dag gewenst in ieder geval!

Ps: Wristcheck:
Om mijn pols vandaag een gemodde (helaas (nog) niet door mij) seiko 5 waar ik erg van geniet!

14 likes

Welkom hier bij HF !
Zo te zien lees je al een tijdje mee

1 like

Ze was 42 volgens mij :face_with_raised_eyebrow:

4 likes

Welkom @Wentl
Mijn ‘lesson learned’ bij pre-used horloges: koop er nooit eentje waarvan de onderhouds geschiedenis onbekend is. Doch bij voorkeur louter exemplaren welke recent door een gekende horlogemaker ‘geserviced’ is.
mijn eerste ‘eind goed al goed’ avontuur samengevat in 1 post [ruim 5 jaar geleden] kan je hier vinden

Voor wat daar aan voorafging en voor wat er zich daarna ontrolde mag je dat gehele topic doorakkeren.

1 like

Dankjewel! Ja klopt, ook wel zonder ingelogd te zijn

Whahaha

Welkom!

1 like

Bedankt Levensnevel en erg interessant om te lezen! Gelukkig wel eind goed al goed, een fraai horloge! Wordt hij nog veel gedragen?
Goede tip om me niet te makkelijk te laten verleiden als de onderhoudshistorie niet aantoonbaar is, maar ook dat de aanhouder wint!

Dankjewel Mojo!

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

Horlogeforum - Welkom

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Hartelijk dank Tissot62!

1 like

Nou ja, eh, welkom op HF, I guess. :wink:
Als het gaat om vintage, heb ik niet zo heel veel verhalen. Heb er wel een paar gehad; nu nog twee: een Certina en een Omega. Maar eigenlijk erachter gekomen dat 't niet zo aan mij besteed is. Ik blijk een zeer sterke voorkeur te hebben voor duikers en chrono’s. Ik heb wel een aantal semi-vintage exemplaren en het nodige moderne spul en daar voel ik me helemaal happy mee.

Toch wel benieuwd naar wat jij verder hebt, naast de Seiko 5. Zou leuk zijn als je daar ook foto’s van post. We worden hier allemaal blij van plaatjes van horloges en het geeft ook een mooi beeld van waar jouw interesse ligt, op horlogegebied. Nou ja, kijk maar.

1 like

Welkom hier :watch:

1 like

Welkom hier.

Welkom hier bij HF :slightly_smiling_face:

Dankjewel!!
Ah ja dat kan natuurlijk ook gewoon!

1 like

Uit Italië.
2017 oid.

Polerouter uit 1958 oid.

3 likes