Hoe was jouw eerste vintage avontuur? / Even voorstellen.

Dankjewel Antmapex1979!

1 like

Dankjewel Sixcoder!

Erg naar. Mijn tweede ook. Zo erg dan mijn derde vintage avontuur ook geen blijvende aankoop was.

Welkom! Mijn stelregel is nu indien vintage dan geen datums. Ik hoop dat het je beter vergaat.

Overigens:

1. Poljot chronograaf
  2. Seiko Lord Matic
  3. Universal Genève Ferrovie dello Stato mk II

Ik heb nu wel een neo vintage JLC Reverso, en houd mijn hart vast voor de eerstvolgende service beurt. :blush:

1 like

Mooie patina!

Nog niet, to be continued!

Klinkt aantrekkelijk!
Kwam er een vierde? Of was het met drie keer mooi geweest?

1 like

De Reverso is zo’n 25 jaar oud en heeft geen datum, dus ook geen gedoe met snelverzet wat er mee kapt.

Maar ik heb een zekere voorkeur voor jongere horloges. Uitzondering is quartz. Dat is onverwoestbaar zo lang je het droog houdt en de batterij op tijd vervangt.

1 like

Welkom bij de club :+1:t2:

1 like

Zo’n omklapbare is dat toch? Heel mooi!

Ja door kwarts te gaan is het risico vast al veel kleiner op mankementen

Dank PASD!

1 like

Welkom op het horlogeforum en veel plezier hier!!:watch:

1 like

Het was een 145022 en verliep uitstekend.
Goed mijn huiswerk gedaan en smaakte naar meer.

1 like

Wentl, veel plezier op het forum.

1 like

Welkom…!

Laatst in mijn ‘even voorstellen’ toevallig gedeeld hoe mijn vintage Longines uit mid jaren 50 is gestart en ook weer is gesneuveld…

1 like

Welkom!!

Mijn eerste vintage was deze manual Oris.

Prijs was erg goed en de visuele staat ook.
Enige probleem was dat er een plastic uurwerk retainer in zat die gebroken was, waardoor het uurwerk soms stil viel.

Weggebracht voor onderhoud en nieuwe stalen retainer, nieuwe leren band erop.

Liep fantastisch daarna.
+2sec p/dag

Begin van dit jaar verkocht omdat een quickset datum toch wel een vereiste is om hem te dragen in een rotatie.
Daarnaast vind goud toch minder als staal.

Tof experimentje, absoluut plezier aan beleefd.

3 likes

Welkom hier!

Mijn eerste vintage was het horloge van mijn opa. Ik was 13, denk ik, en na zelf quartz gedragen te hebben draaide ik na niet al te lange tijd het penanker uurwerk aan gort. Gelukkig heb ik het nooit weggepleurd — en dankzij Hf is hij in al zijn glorie hersteld.

3 likes

Welkom. Veel plezier hier.

1 like

Welkom op hf!:blush:

Mijn vintage avontuur begon al in mijn kindertijd. Door mijn interesse in wekkers, horloges en mechanieken in het algemeen, kreeg ik van familie en kennissen regelmatig afgedankte tijdmeters, die ik dan demonteerde. Ik was uitermate nieuwsgierig naar de werking van van alles. Meerdere oude horloges overleefden dat niet, maar een afgedankte Seiko met kapot glas van toen nog maar 10 jaar oud wel. Een jaar of drie geleden knapte ik die op; ik was bij Jan Ubels om de Omega van mijn vader te laten restaureren. De oude Seiko was mooi maar eigenlijk het geld niet waard om te restaureren; hij opperde dat ik dat gewoon zelf moest proberen, wetend van mijn oude hobby.

Zelf het glas vervangen en geleerd hoe ik kon schoonmaken en oliën met de juiste olie, en ik durf nu vintages te kopen met onbekende geschiedenis. Het liefst koop ik lelijke eendjes die ik weer mooi kan maken. Horloges van 50, 60 jaar oud die er nog overtuigend mooi uitzien en toch doorleefd, ik krijg er geen genoeg van😊

1 like

Dankjewel Gerard!

1 like

Wat een plaatje.