Hoe was jouw verzameljaar 2023 tot nog toe...?

Zeker over gedacht. Maar ik vind het proberen van allerlei horloges toch ook nog leuk genoeg. Nu een half jaartje in de lagere regionen bezig geweest en tot nu toe bevalt dat goed. Er is genoeg leuks te krijgen in die prijsklasse. En de lagere prijzen maken flipperen makkelijker. Ja een GS of een Breitling is van andere orde…maar voor mij gaat het uiteindelijk toch om het plezier ik eraan beleef.

Dit :point_up_2: :grinning_face_with_smiling_eyes:

5 likes

prachtig die The Citizen ook!

1 like

Het was een rustig jaar. Maar dat komt ook doordat ik eigenlijk tevreden ben, weinig afscheid wil nemen én dat ik iets op het oog heb wat niet elke dag langskomt, en ik probeer hierdoor focus te houden.

Echter ik heb mij laten verleiden, minimaal in 2023.

Een Universal Genève ferrovie dello stato MK2 had ik al. Begin 2023 heb ik ook een MK1 bijgekocht. Ik kon het niet laten. Inmiddels draagt mijn vrouw die vaker dan ik. :sunglasses:
Foto na de aankoop:

En aansluitend stond er nog een 4 digit gouden datejust (head only) op mijn lijstje, helaas kwam er afgelopen maand een hele mooie day-date langs. Tja. Dat kan natuurlijk ook. … :sunglasses:

En dan heb ik nog een 2de skx013 gekocht voor een van de kids. Hij droeg mijn mint exemplaar en dat vond ik toch een beetje zonde :joy:

Tja en er is nog niks uit dit jaar. Zoals jullie weten mag de tudor verkocht worden, maar als deze geen liefhebber vindt blijft die gewoon.

Dus het wordt wel iets van een collectie :tada:

@Myspeedyworld lijkt mij ook een leuk topic voor jou. :wink:

15 likes

Ik heb er nog 1op het oog voor dit jaar :grinning:

1 like

Manmanmanmanman, wat mooi is die.

1 like

Lijstjes! Blijft leuk :slight_smile:

In:

In en weer uit:

In en nooit meer uit:

In:

Uit:

Prima jaartje zo :slight_smile:

14 likes

De Airain weggedaan :man_shrugging:t3:

Hoe dan?

2 likes

Hij blijft binnen het forum :slight_smile: hij is prachtig, maar droeg hem stiekem te weinig en wilde wat plaats maken voor andere pareltjes.

1 like

Terecht. Schitterende serie, ik vraag me af wanneer hij er weer komt.

1 like

Uit: Nix.

In

.

Very maybe: toch nog iets met een ‘Alpha’ movement. :wink: Maar daar zit toch nog wat twijfel. :sweat_smile:

Incoming 2024

of

8 likes

Uit:

In:

De Cellini bevalt dusdanig goed dat ik niet uitsluit dat er in 2024 nog iets in wit- of roségoud terugkomt. Maar dan zullen er voornamelijk wat oudere aankopen uit 2021 en 2022 het veld moeten ruimen. Mogelijk worden dat de Cartier Tank en Roadster, TH aquaracer en de mido worldtimer. Maar misschien ook wel niet :joy:

16 likes

De eindbaas der bazen hoor.

1 like

Oja en nog een aantal Moonswatchs, momenteel de Mercury nog in de collectie

11 likes

U mijnheer, heeft een serieus probleem :joy:

5 likes

Had…:joy:

4 likes

Ik ben rustiger dan ooit bezig. Dit jaar de Minase weggedaan:

De Ming kwam ervoor terug en is ook weer weg:

Verder heb ik deze Dumoreau gekocht:

En ik wacht nog op het vetste dat ik tot nu toe binnen de horloges gedaan heb, een unieke variant op de Liminality van Holthinrichs. Hopelijk ergens komende maand af.

12 likes

Wel herkenbaar :slight_smile: Duur is echt niet altijd zaligmakend.
Ik draag nu al ruim driekwart jaar 80% van de tijd een ‘eenvoudige’ Damasko Ds30. En ja wat heb je nog meer nodig? GS en Omega weggedaan, vond dedie wel tof maar niet echt geweldig ofzo naast de Damasko.

Die BpxS uit je lijst zijn echt vrolijk, Kan me voorstellen dat je daar veel plezier van heb :grinning:

1 like

Geen slecht jaar. Wat goedkope horloges uitgeprobeerd, maar meeste snel weer door.
En een jaar waarin ik 2 KS’en heb gekocht maakt het tot een Koningsjaar!

12 likes

Uniek is de omschrijving.
Niet goed of slecht.
Wel wat gekocht, om weer weg te geven.
Als het eindspel gespeeld is is het eindspel gespeeld, voorlopig althans.
Altijd kans dat er, ooit, een nieuwe must have verschijnt…
Maar vooralsnog, niets dat de grail kan vervangen.
Drempelverhogend is ook de categorie waarin het spel nu gespeeld wordt.
Om een klokkie van zeg +50K binnen te harken moet er toch echt eerst iets uit en die kans is niet groot.
Geen liggende gelden namelijk, het is hoe het is.
We praten dan ook niet over Rolex duikertjes maar over het echte werk.
Nou ja, misschien de collectie eens flink opschonen en dan eens iets nieuws kopen, wie weet.

1 like

10 horloges en het is oktober. Gemiddelde van 1 per maand. Prima.