Een speciaal moment vandaag… Als uitgesteld verjaardagscadeau kreeg ik vandaag van mijn moeder het horloge dat mijn vader de laatste tien jaar van zijn leven heeft gedragen.
In 2000 kocht mijn vader op zakenreis in Mexico deze bijzondere Omega Dynamic III Chronograaf. Ik kan het me nog goed herinneren want naast het obligate souveniertje had mijn vader opeens nog iets te showen; zijn nieuwste aanwinst.
Hoewel ik toen pas 14 was, is dit voor mij het eerste zaadje in de horlogehobby. De horloges van hiervoor en hierna hebben nooit meer zoveel indruk gemaakt als deze. Helaas heb ik de hobby nooit samen met mijn vader mogen beleven. Bij zijn overlijden in 2010 was ik een armlastige student en waren luxe horloges nog een verre droom.
De horloges verdwenen achter in een kast en kwamen daar eigenlijk pas 3 jaar geleden weer uit toen ik mijn moeder vertelde over mijn aangewakkerde horlogehobby. Want ‘wist ik dat pap ook nog wel wat moois had?’. Tuurlijk! Mijn moeder heeft de afgelopen 3 jaar gebruikt om langzaam afscheid te nemen van het horloge en vandaag was het dus zo ver; ze schenkt hem aan mij!
Het horloge heeft een beurt nodig (loopt te snel) en een setje nieuwe wijzers, maar ik ben zo blij als een klein kind. Dit is daadwerkelijk een waarvan ik durf te zeggen: deze gaat nooit meer weg
TLDR: horloge van mijn overleden vader, nu de foto’s.
Prachtig, heel erg mooi. Er zijn Omega horlogemakers hier op HF die je kunnen helpen om hem weer in goede staat te krijgen. Gezien je goede band met je vader zou ik het horloge koesteren.
Super cool. Je krijgt je vader er niet mee terug, maar ten eerste had hij goede smaak en ten tweede is dit een onbetaalbaar aandenken. Gefeliciteerd met deze kostbaarheid.
WoW, wat ontzettend mooi Michiel!
Veel mooier wordt het niet. Een tastbare herinnering aan je vader met wie je een prachtige hobby deelt. Inderdaad deelt, tegenwoordige tijd