Hoe was jouw verzameljaar 2023 tot nog toe...?

Ik ben erg benieuwd naar die Alpina Heritage Carre!
Erg mooi.

2 likes

Snap ik, ben benieuwd wat nog draagtijd gaat krijgen naast de shunbun…

Ja

3 likes

Bij mij was het als volgt, ook in chrono volgorde. De volgende zijn in Februari vertrokken:

Waar een Datejust voor in de plek kwam:

Er kwam in juli een duiker bij voor de zomer:

Die na de zomer weer vertrok en plaats maakte voor deze Tudor:

Aangezien mijn andere zwarte Black Bay 36 er al sinds 2020 is en dat ding lekker blijft, is dit de set waar ik mee het jaar uitga, allemaal 36mm’s:

14 likes

Sodeju die DJ motif diamond index is dik! Deze config nog niet live gezien

1 like

Eerlijk gezegd? Alles wat ik heb gaat in roulatie omdat ik van afwisseling houd, maar de Shunbun is wel heel erg tof. Zo ben ik net van een Nomos naar de Serica gewisseld.

Ik heb misschien één of twee mindere goden die geen draagtijd krijgen, dus ik ga kijken wat ik niet aanraak en doe dat volgend jaar weg. Het zullen er niet veel zijn.

Een van de weinige horloges waar ik achteraf naar terug verlang.

.

12 likes

Uit:

Breitling Superocean Rainbow
OysterQuartz
Explorer 1
Breitling colt 17380 (in & uit)

In:
Omega Speedmaster Sedna Gold
Rolex YM 41mm blauw
Cartier Dumont

Vrij rustig jaar, gezien de Speedy 7 januari was, daar gingen de OQ & SO voor weg. De YM was in februari of maart ergens, daar ging de Expl voor weg.

De colt was heel snel in & uit maandje geleden & de cartier kon ik ook niet laten lopen.

Een ruim half jaar dus niks gekocht en/of verkocht.

18 likes

dit was de voornaamste aanwinst van 2023 plus nog een aantal Certina’s van het type argonaut 280

5 likes

Het horlogejaar was weer van-dik-hout-zaagt-men-planken… geen verzamelaar, maar gemiddeld wel 3 of 4 tegelijk in huis, ongeveer 3 of 4 keer alles eruit gedaan en weer andere dingen gekocht. Nog anderhalve maand te gaan :smiley:

2 likes

Dit jaar kwamen deze twee knallers. Nu kijken of ik toch niet een Batman voor list kan scoren, of toch die Alpine Eagle eens proberen.

11 likes

Wil je delen wat je geheim is in deze?
Ik wil dat ook…

1 like

Het jaar begonnen met 2 horloges, de Olympic en de lorus van m’n vader.

Daarna begonnen op AliExpress met 6 horloges te kopen.
Daarvan zijn er al 2 weer vertrokken.
De overige 4,
.
Als lid van het forum leer je nieuwe horloges kennen en begin je een eigen smaak te ontwikkelen.
Ondertussen 2 cccp horloges aangeschaft.
.
En mijn Citizen CB5946-82X, bij de meeste denk ik wel bekend, die is nu voor garantieclaim even terug.
Verder heel veel interesse voor vintage ontwikkelt.
De eerste via het forum aangeschaft, en de tweede (ook via het forum) is onderweg.
dat wat betreft mijn horloges, voor mijn vrouw heb ik er ik er 5 gekocht en 2 gekregen.

6 likes

In 2023 is er, voor mijn doen, een hoop gebeurd in de collectie. Ik wissel niet zo veel en vaak blijven horloges dan ook lang in de collectie. Ik heb het echter ergens halverwege dit jaar op mijn heupen gekregen en het doel was te minderen.

in 2023 zijn vertrokken:

Erin en eruit:

In 2023 zijn toegevoegd:

Ik ben wel even klaar nu :innocent:.

Ik eindig 2023 met

17 likes

In:

In & uit:

Uit:

16 likes

Dat wil ik wel hoor!

In '22 mijn eerste “echte” horloge gekocht, waar ik tot de dag van vandaag nog steeds verliefd op ben. Voor die tijd droeg ik plak en modemerken, zoals Diesel, Breil, Fossil (Ik weet het, Fossil is een ander verhaal. Geleerd hier op het forum) en andere merken van bijvoorbeeld Watch2day, ahum.

Maar goed, ik doe nu nog heel stoer met 0 aankopen in 2023. Het probleem is dat het jaar nog niet voorbij is! :sweat_smile:

2 likes

nou ja, toch een poging, heb wel het gevoel dat ik er een paar uit het oog ben verloren :thinking: :kissing_closed_eyes:

![ 3cfe19c3a53fbbe274ce3e8db952699817f3bf22_2_780x1000|390x500

!

14 likes

zitten wel wat leuke beaters tussen, wanneer ga je rolex halen dan?

1 like

Je hebt je in elk geval niet hoeven vervelen :sweat_smile:

1 like

Nee, als is dit in een overzicht ook wel weer confronterend :roll_eyes:

1 like