Oké, niet 100% on-topic maar het gaat wel over een NATO band…
2 maanden geleden bij Toxic-NATOS een band besteld (heet tegenwoordig UTE watch Co). Het pakketje is volgens de track en trace al 1,5 maand het internationale sorteercentrum in Chicago aan het verlaten. Hier in NL is nog niks aangekomen en dus ga ik er vanuit dat het pakket kwijt is. Heb in de tussentijd ook al andere dingen gekocht in de USA en die zijn er al allemaal.
Verkoper geeft niet echt veel gehoor of compassie en het is dus een gevalletje “jammer dan, kan ik niks aan doen”
Hoe werkt de PayPal buyers protection precies? Volgens mij bestaat dit voor dit soort gevallen wanneer een pakket niet aankomt.
Mocht er een restitutie uitgekeerd worden, komt die dan van PP of de verkoper?
Yes ook één keer gebruik van moeten maken.
Lang geleden en weet niet meer precies hoe en wat maar je hebt 60 dagen buyers protection geloof ik. Je moet alleen wel binnen 45 dagen de eerste melding doen anders mag je het zelf oplossen van PayPal.
Wacht dus niet te lang. Mocht het contact met de verkoper verder goed verlopen kun je altijd nog een berichtje sturen om uit te leggen dat het je niet om het geld te doen is maar dat je gewoon volgens de PayPal regels handelt en er voor open staat het samen op te lossen.
@GiveMeYourDough bedankt voor het delen van je ervaring. Ik heb maar direct een zaak gestart, better safe than sorry. Mocht het echt chrono vertraging zijn valt daar vast nog wel wat aan te doen.
Je moet wel betaald hebben voor een service, en niet als 'family and friends". Ik heb zo zonder enig probleem eens iets van 1750 euro retour gekregen nadat iemand uit Peru geen Grand Seiko had opgestuurd.
Ik heb ook eens zoiets aan de hand gehad met een niet reagerende verkoper, ergens uit zuid Italië. Pakket was nooit bij.mij aangekomen.
Ik weet het niet precies meer, maar ik dacht dat als je een case opent, de verkoper een x aantal dagen de tijd heeft om aan te tonen dat het wel verzonden/ ontvangen is, lukt hem.dit niet dan krijg je je geld terug ( was bij mij zo).
Dat hoeft niet als je je CC aan paypal hebt gekoppeld maar dan moet je het via je CC regelen. Dat is het vervelend aan F&F dat je als koper nog wel kopers bescherming kan hebben maar als verkoper geen bescherming meer.
Laatst precies hetzelfde gehad. Lag drie maanden in Chicago het pakket. Covid problemen. Track en trace zegt dat het nog steeds In Chicago ligt. Maar wel aangekomen met post (over zee). Ik zou nog even wachten.
Ah bedankt voor het delen! Dat geeft de mens dan toch hoop.
Vreemde is dus dat ik die dag een aantal dingen in de VS besteld heb en die zijn er al allemaal. Dat zette me toch aan het twijfelen.
Over het algemeen werkt het zo: als je niet verder komt met de verkoper dan kan je een case openen in het actie-centrum. Daar volgt dan de periode op waar je wederom met de verkopende partij probeert tot een oplossing te komen. Indien dat niet tot tevreden resultaat leid dan laat je de case escaleren to een Claim. PayPal geeft de verkoper dan een bepaalde tijd om met tegenbewijs te komen. In de meeste gevallen volgt een beoordeling door Paypal, en PayPal betaald het bedrag dan terug.
Het is een goed systeem in de meeste gevallen, wat wel belangrijk is: maak geen misbruik en open echt pas een claim als je er niet uit komt. Te vaak lees je over mensen die DIRECT een claim openen, dat is onverstandig en kan tot negatief resultaat leiden bij een volgende keer.
Overigens is het ook aan te raden om gratis te registeren bij Paypal “Free return-costs Warrantee” zodat als je ooit een product terug wil sturen de verzendkosten vergoed krijgt. (35 Euro maximaal per keer, tot 10 of 12 keer per jaar) - deze service is standaard niet geactiveerd, maar is binnen enkele stappen simpel in te stellen.
Maar het gaat in dit geval toch niet om een dispuut tussen TS en de verkoper? Als de verkoper kan aantonen dat hij het product heeft verstuurd (en daar wordt niet aan getwijfeld) dan gaat het om een dispuut tussen de pakketdienst en de koper, en ik vraag me af of PP Buyers Protection hiervoor aangewend kan worden.
Dat zal paypal beoordelen als je een dispuut opent en evt opwaardeert tot claim. Afhankelijk van het bewijs dat de verkoper zal overleggen kent Paypal wel of geen vergoeding uit. Bij mijn claim reageerde de verkoper in zijn geheel niet meer. Al je correspondentie laat je via Paypal gaan, het is dus dan wel raadzaam je woorden zorgvuldig te kiezen. En zo dat de mensen van Paypal als ze het lezen ook snappen waar het over gaat. Want soms heb je een hele interactie voorafgaand aan het dispuut, waar Paypal natuurlijk niet van op de hoogte is, tenzij je die ook goed verwoordt in je teksten die je via Paypal stuurt.
Ik heb geen ervaring met het regelen van vergoedingen via mijn creditcard, maar ik moet zeggen dat ik er weinig vertrouwen in heb dat dat zo goed werkt als via Paypal zelf. Dus ik betaal graag de good & services toeslag om het eventueel via Paypal te kunnen regelen.
Ik waardeer een dispute gelijk op naar een claim.
Voordat ik er überhaupt werk van ga maken als ik een probleem heb met een Verkoper. Dan is het stadium van communiceren vaak wel al voorbij.
Samen oplossen is natuurlijk altijd het beste, Maar dan moeten ze natuurlijk wel willen meedenken.