Automatische horloges spreken mij het meeste aan. En liefst nog “in-house” uurwerken ook.
Dat zal voor veel HF-leden gelden denk ik.
Maar voor een simpele “beater” hoeft dat voor mij niet per se.
Dan mag Kwarts ook best. Sinds kort kijk ik ook naar Solar.
Toch wel een heel leuke techniek; duurzaam ook.
Nu nog een tikje duur, maar dat zal nog wel gaan zakken.
Ik vraag me af of Zwitserse merken ook al Solar gebruiken? Ik ken ze nog niet. Jullie wel?
En denken jullie dat Solar de normale batterij gedreven uurwerken kan gaan verdringen in de komende jaren?
En een topic zonder plaatjes is geen topic, dus twee aardige voorbeelden hieronder (van het web):
(@Vogelenzang heeft de bovenste sinds kort…)
Maar de Europeanen lopen natuurlijk altijd wat achter op de Aziaten.
Toch ben ik het niet met je eens dat solar duur is. Citizen en Seiko maakt heel betaalbare solar horloges; al onder de 200 Euries. En de solar T Touch is ook nog wel betaalbaar.
Klopt natuurlijk, helemaal vergeten.
Lijkt mij een gemiste kans dat ze het niet gebruiken in horloges met een gangbaarder uiterlijk
(duiker, dresser, …)
Mijn werkhorloge is ook een solar casio. Ik vind het zelf wel erg prettig dat je er nagenoeg geen omkijken naar hebt (mits je deze eens in de zoveel tijd draagt). Leuk bijeenkomst van deze twee horloges is de radioverbinding met de atoomklok. Dus de tijd/datum klopt altijd (kijk maar goed naar de min/sec )
Persoonlijk vind ik de kinetic iets interessanter ivm de rotor(maakt het toch wat mechanischer)deze zijn wel als duiker te verkrijgen,staat er 1 te koop op HF.
Ik heb een Citizen Stiletto ecodrive (zonder opschrift ecodrive wat er meestal wel op staat)
Ik was op zoek naar een strakke betaalbare minimalistische dress watch en zag onderstaande reactie van een mede forum lid.
Superplat ondanks de solar. Hij werkt nog perfect, maar pas een jaar in bezit. Er zit natuurlijk nog steeds een (weliswaar oplaadbaar en verwisselbaar neem ik aan) batterijtje in dat ook niet het eeuwige leven heeft. Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen die al langere tijd een solar horloge hebben.