Als je beetje achter lamellen/gordijnen houdt, gaat t bij mij best ok.
Zonnig
Je kan hem ook opladen met een LED charger voor horloges.
Mocht je belangstelling daarvoor hebben stuur dan even een berichtje.
Een gewone LED-bureaulamp werkt ook. Die vreemde koudwatervrees voor solarhorloges begrijp ik niet, het heeft alleen maar voordelen.
Dank voor de tip. Op het moment niet direct belangstelling. Kans dat er op korte termijn een solar horloge komt is klein.
Zonnig
Euh nee dat niet, ze moeten genoeg licht krijgen om het te blijven doen. En als je hem te lang in het donker laat liggen gaat de accu kapot. Niet onoverkomelijk, maar wel een nadeel wat mij betreft.
Het is makkelijker om een horloge in de vensterbank te leggen dan eerst weer aanslingeren en op tijd zetten.
Klopt, maar als ik nou liever geen horloges in de vensterbank wil leggen omdat de kat ze er vanaf mept, ze liggen te verkleuren, etc.
Zo is er voor elk horloge wel wat te zeggen, automaat stil laten vallen schijnt niet goed te zijn maar op een watch winder zetten ook weer niet, een quartz zou geen ziel hebbenâŠâŠsolar heeft ook zijn voor en nadelen.
Gewoon doen en kopen wat je zelf mooi vind en bij je vind passen, tenslotte koop je een horloge voor jezelf toch?
Zelf al jaren een Citizen satellite wave, perfect ding, loopt altijd op tijd, hoef je niks aan te doen wat ik persoonlijk heel fijn vind, een keer een dagje wat licht, hoeft echt geen volle zon te zijn, laten pakken en loopt, geen verkleuring te zien, al vele jaren zonder problemen zijn wijzers rond te draaien.
Dat moet dan echt langer dan 6 maanden zijn. De winterperiode is hiermee makkelijk te overbruggen. Of anders een dagje bijladen onder een LED of bureaulamp.
De ontwikkeling op dit gebied staat niet stil. Het zal me niets verbazen als ze binnen afzienbare tijd een capicitor kunnen maken die 100 jaar meegaat.
Ze hoeven daar geen week te liggen. In de zomer ben je vaak buiten (mag ik hopen) dit is voldoende voor een full charge. En de solar Gâs en Eco-driveâs kunnen tegen een stootje. De kat moet om de paar dagen een schone bak en iedere dag een blikje of brokjes. En dit vind je geen hassle?
Het ging alleen over het wel of niet hebben van nadelen. Voor mij heeft solar ook nadelen. Maar quartz, kinetic, handwinder, automaat, etc heeft ook allemaal zân eigen nadelen.
Automaat werkt voor mij het best, of je hem nou een week of drie jaar laat liggen, slinger hem om de pols en hij gaat weer. Maar dat is voor iedereen weer anders.
Nooit geen horloge mee naar buiten nemen dus, mijzelf in kluis ( forever young, i want to be forever young
)
Ziet er ook goed gedragen uit.
Als je die kinetic een keer te lang vergeet is de capacitor vermoedelijk kassiewijlen, een solar kan je ergens laten liggen waar licht bij komt en dan hoort ie het over 20 jaar nog te doen