Dat snap ik die is gewoon verkoop mederwerkster.
Je kunt jezelf natuurlijk ook maar ergens druk over maken, heel belangrijk allemaal.
Op deze manier kun je natuurlijk alles wegredeneren. Uiteindelijk is niets wat op dit forum besproken wordt namelijk belangrijk. Dat geldt voor heel veel hobbies.
Wat ik in dit bestaan wĂ©l belangrijk vind is het KISS principe: âkeep it simple stupidâ
Als jij mij iets aanprijst als: âlaadt op de zon dus je hoeft er niet telkens een nieuw batterijtje in te zettenâ, dan is inderdaad wel mijn eerste vraag: dus je voegt complexiteit toe met als doel âgemakâ
Die extra complexiteit (onderhoud lastiger?, gevoeliger voor storingen?, meer/duurdere onderdelen?), hoeveel gemak voegt dat dan toe?
Ik vind dat een afweging die wij op veel vlakken te weinig maken. Elektomotortjes in mijn koplampen om ze te laten meedraaien in de bocht: aan mijn auto liever niet. Het levert geen zak op aan gemak/comfort, maar kan op termijn stuk en kost waarschijnlijk een vermogen om te repareren. Een elektrische starter op de 5000cc motor van mijn auto: heel graag! Deze kan ook stuk, maar levert dagelijks groot gemak op ten opzichte van zelf een slinger uit de kofferbak halen om de motor aan te slingeren. Zoân zelfde type elektrische starter op mijn 50cc bromfiets? Nee dank, doe maar een kickstarter.
Ik vind KISS een belangrijk principe.
Ik hou binnen mijn Casio segment alles het liefst wel op Solar. Vind het praktisch. Maar of solar de toekomst heeft? Geen idee. Als een horloge op een wireless charger moet zit ik er ook niet mee. Ik draag mijn horloges met plezier. Ga ik uit of is het zakelijk dan pak ik 1 van de luxe horloges. Maakt het verder niet uit pak ik een Casio. Die gele had overigens te weinig licht gehad dus was leeg en een hel om weer op tijd te krijgen
Hey Monkey, lekker setje! Welkom terug en
Ik zie t zonnig in
Kan alleen even de tijd en moeite niet opbrengen om die gele weer even op tijd te krijgen. En dan moet ik over een maand weer puzzelen met dat ding
Overtollige energie opslaan in Tesla accuâs lijkt me de beste optie.
Ik wel. Solar heeft absoluut geen toekomst.
Binnen afzienbare tijd raakt de waterstof in de kern van de zon helemaal op. Dan klapt die helemaal in elkaar.
Ons zonnetje wordt dan een rode reus, wij creperen allen omdat we geen zonnebrandcreme factor 300000 kunnen maken en zelfs de solar G-shocks smelten weg tot een plasje zwart thermoplast.
Ik zou er geen geld in stoppen.
Ik zou er wel op letten dat je de accu niet uitput. Is mij tweemaal overkomen. Ik dacht de 1e keer per met een maandagochtend model. Maar toen t bij de 2e ook gebeurde dat de accu niet meer oplaadde, realiseerde ik me dat alleen onder een spaarlampje em geen goed deed.
Nu leg ik ze beetje achter t vensterbank en volgens mij doen ze t nu allemaal nig. Op die 2 en de oudste na die ongeveer 35 jaar oud is.
Let wel op in de zomer als rechtstreeks in de zon en erg heet maakt wat weer slecht is voor de accu.
Klopt, ze liggen hier onder de lamp omdat in de vensterbank onder de Surinaamse zon ze gaan smelten. In Nederland krijgen ze weer vensterbank licht.
Voor mij genoeg reden om geen solar horloge te willen. As ik ergens geen horloge neer leg is rechtstreeks in de zon. Alles gaat naar de knoppen in de zon, materiaal veroudert, verkleurt, hardt uitâŠ
Een solar horloge hoeft niet in de volle zon te liggen, met bewolking laadt ie ook prima op.
Gaat met mijn Satellite Wave al vele jaren prima, nooit problemen gehad dat ie leeg was of zou raken.
Even bewolking afwachten, paar uurtjes buiten is dan meer dan voldoende.
Is inderdaad een werkbare methode. Maar wel een nadeel dat voor mij niet opweegt tegen het voordeel van geen batterij hoeven te vervangen.
Ik bewaar mijn horloges bij voorkeur in het donker. Dan blijven ze het langst mooi. Mechanisch is dan toch het handigst; hoef je ook geen batterij te vervangen.
Een solar horloge kan vaak ook gewoon maanden in het donker liggen voordat de batterij uiteindelijk leeg is. Dus als je het regelmatig draagt en dan voor korte periodes in het donker legt is dat ook geen probleem hoor.
Dat is wel wat lastig, ik heb vrij veel horloges dus draag ze soms zomaar een jaar niet. Ik zoek af en toe alle kwartshorloges op om te controleren of ze nog lopen
Dat is wel heel lang inderdaad. Mijn horloges liggen op een plaats waar ze zeer beperkt indirect licht krijgen, maar voldoende om op te laden/opgeladen te blijven. Dus dan is solar eigenlijk ideaal.
Ik zit wel eens te kijken naar een T-Touch Connect, maar het feit dat hij solar is is wel een klein nadeel, die moet dan wel vol in het licht liggen. Nu is daar natuurlijk ook wel overheen te komen, ik laat wel meer horloges slingeren.