Hoe zit het met horloges zonder papieren?

Hallo ik heb een vraag over het bezitten van hogere prijsklasse horloges zoals Tag Heuer, Oris, Omega Rolex en Breitling enz. zonder de bijbehorende certificaten en papieren? Kun je deze horloges zo naar de dealers brengen voor onderhoud en reparatie of stellen ze dan vragen?

Groeten Franky

ze kijken iig of de klok niet gestolen staat (zeker rolex en breitling) doet dat

is de klok niet gestolen ,geen vuiltje aan de lucht,

Franky

Je zult het verschil merken met eventuele verkoop, en als het een gestolen object zou zijn ( als zodanig opgegeven uiteraard) zal de juwelier je dat wel kunnen vermelden.
Het zal veelal ook schelen met de aankoop, zonder papieren e.d
Dus daarom altijd checken bij de juwelier voor aankoop ,als je het niet vertrouwd.
Voor de rest is het gewoon een breitling,Tag Heuer of Omega, dus kun je gewoon laten servicen.

gr Ron

Dus als ik een mooi klokkie zie maar zonder papieren dan kan ik het serienummer bv. opvragen en naar een dealer stappen, en die kan dan zonder problemen opzoeken of het horloge gestolen of origineel is? Ik heb altijd het gevoel dat als iemand met een tweedehands hrloge zonder papieren de zaak binnenkomt lopen, ze daar niet echt op zitten te wachten. Meer zo’n gevoel van oh daar heb je er weer zo een die goedkoop een horloge probeert te scoren omdat ie geen geld heeft om een nieuwe aante schaffen, bij mij bv. maar nu ben ik wel goed genoeg om dit ding te checken!! Als jullie begrijpen wat ik bedoel!

Groeten Franky

Nonsens, geen papieren maakt het voor sommigen iets hoogdrempeliger om te kopen en het drukt de prijs (iets), maar als je aan de hand van de serienummers kan vereffieren dat het een authentiek horloge betreft, dan is er geen vuiltje aan de lucht en dan heb je gewoon een mooie klok gekocht.

Je gaat toch geen kostbaar horloge (>€1000) kopen vanuit de achterbank van een auto of in een cafe van een vreemde?! Meestal doe je dat via een (horloge)forum waarbij je kan zien hoeveel ‘post’s’ iemand heeft en welk een vertrouwen die geniet bij de medeforummers. Want als iemand op een forum de ‘kluit belazerd’ dan kan die het verder handelen wel vergeten, want dan word hij geband!

Dus om kort te gaan lijkt mij een forum voldoende als vangnet om een veilige aankoop te doen en bij een dispuut word de consensus meestal wel gevonden en word het tot ieders tevredenheid opgelost. :wink:

Genesis

In 1973 kocht ik mijn Omega Seamaster, nieuw met een doosje en een aankoopbon. Of er een boekje bij zat weet ik nu niet meer. In de loop van de tijd ben ik de doos en aankoopbon kwijtgeraakt. Ondermeer omdat ik het belang er niet van inzag en omdat ik hem toch iedere dag droeg. Zo zijn er duizenden, zo niet miljoenen mensen op deze wereld. En die worden echt wel geholpen bij de juwelier als het horloge het niet meer doet;)

Als je Rolex of Breitling serviced wordt er niet om papieren gevraagd !

Zeker bij Vintage is het eerder regel als uitzondering dat er geen papieren bij aanwezig zijn …maar een horloge van bijv. één jaar oud , dan gaan bij mij de alarm bellen rinkelen , die hoort gewoon compleet te zijn .

Plofkop Schreef:

Als je Rolex of Breitling serviced wordt er niet
om papieren gevraagd !

Zeker bij Vintage is het eerder regel als
uitzondering dat er geen papieren bij aanwezig
zijn …maar een horloge van bijv. één jaar oud ,
dan gaan bij mij de alarm bellen rinkelen , die
hoort gewoon compleet te zijn .

Toch maken ze hun 5e jaar al vaak niet meer mee, wetende dat de documenten nog in leven zijn.

Het valt me op hoeveel waarde er aan gehecht word bij een aan of verkoop, maar tussentijds het niemand interesseerd. Echter heb ik sommige “Neppe” certificaten van Panerai gezien waar je toch wel een beetje bang van word, zo netjes.

Ik probeer nu zelf een seamaster 300m quartz ref 2262.50(slik) te verkopen omdat ik graag een upgrade wil naar een automaat. Maar merk dat iedere potentiële koper afhaakt omdat ik geen papieren heb.
Is er dan nog een andere mogelijkheid via Omega om aan een certificaat van echtheid oid te komen?

Ja, dat is er. Extract of the Archives heet dat.
Geen idee wat het kost maar voor een quartz Seamaster is het niet rendabel denk ik

Dank je wel. Ga het eens nazoeken. Ik heb geen haast en vind het een mooi horloge, als het een automaat was ging hij ook nooit weg.

omgerekend is het €110

3 likes

Ik koop niets zonder papieren en doos.

Full set wil niet altijd iets zeggen. Er wordt ook vaak een set weer compleet gemaakt met dozen, boekjes en papieren die bv op ebay gekocht worden. Ik zie bij Breitling weleens fullsetsmet dozen die niet bij het bouwjaar vh horloge horen.

1 like