Hoe zouden jullie mijn collectie afmaken?

Goedenavond iedereen.

Voordat iedereen gaat roepen… Jij hebt toch een grailwatch die er zo goed als gaat komen. Ja dat klopt.

Maar ik vroeg me af als we daar nog een 3 tal bij zouden doen hoe jullie dat zouden invullen? Het topic is wel degelijk serieus al moet ik bekennen ik ben me een beetje aan t vervelen tijdens mijn vakantie (aka gedwongen thuiszitten en ipv thuis werken, even niet dus, niks voor mij maar t is niet anders. Vakantie is voor mij de deur uit voor minimaal een paar dagen…) en daarnaast blijven nadenken over what next mag altijd toch? iets met een bijna zo goed als nooit eindigende k*d hobby :smile:

De huidige stand van zaken.

Aangezien de camera van mijn telefoon ruk is. Dit is wat ik heb

Bovenste rij van links naar rechts.

  • Rolex - Explorer
  • Rolex DJ
  • Tudor BB 58
  • Meistersinger Salthora

Onderste rij

  • GS SBGV 225
  • GS SBGW 253
  • GS SBGH201
  • Zenith - El Primero 38 mm
  • Citizen NY0040
  • Nomos Orion 35 mm.

Als alles goed gaat komt deze erbij in 2020.

A Lange Thin whitegold.

Dan is nu de vraag. Met nog pakweg drie horloge plekken over hoe gaan jullie die invullen als jullie mij waren?

Categorie 1 is: Lekker zomers met daarin de volgende drie kanshebbers. Dit zal zeer wss de eerste categorie zijn in 2021 die er daadwerkelijk gaat komen al is alles natuurlijk bewerkelijk

Oris clean Ocean

clean ocean

Nomos - Atlantik neomatik Sirenweiss

download

Rolex OP white (foto is 39 mm)

Categorie 2 is: Hoekig. Wederom 3 horloges.

Cartier tank.

Cartier tank

Cartier Santos

JLC Reverso

JLC

Categorie 3: Nog wat algemeens.

GS SBGR 253

Stowa Flieger (mijn voorkeur zou dan gaan naar een 36 mm handopwinder)

Stowa

BP Bathyscape 38 mm

Breitling Navitimer 38 mm

navitmer

Kom maar op met de meningen en welke wel en welke niet en waarom dan?? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Voor de goede orde. Ideeën zijn uiteraard altijd welkom, echter de Snowflake heb ik definitief afgeschreven.

11 likes

Eerste vraag is waarom heb je nog 3 plekken over en wil je deze graag gevuld zien?

Je zou ook kunnen upgraden? Of gaat het om het aantal dat je graag zou willen in een collectie.

Soit. Ondertussen mijn keuze.

  1. Rolex OP
  2. Jlc.
  3. BP.

:beers:

Ps. Laat 1 vallen en koop een goede camera. Daar heb je ook lol van. :sunglasses:

6 likes

Pfoe lastig, want je collectie is al lekker veelzijdig en je hebt al veel knallers. Vind de JLC reverso wel gaaf. Verder zou ik in jouw geval voor een zomerse Doxa kiezen. Een gele of oranje Aqualung en verder een volledig gouden DJ of Day-Date. :sunglasses:

1 like
  • Oris
  • Nomos
  • Rolex
  • Cartier Tank
  • Cartier Santos
  • JLC
  • GS
  • Stowa
  • Blancpain
  • Breitling

0 stemmers

Allereerst, een collectie is nooit ‘af’ :slight_smile:

Persoonlijk zou ik voor de Reverso gaan, is echt iets anders dan de horloges die je al hebt

Was idd benieuwd hoe men hier aankijkt tegen reverso tov tank

Zou ik investeren in een nieuwe geliefkoosde of camera. :joy:

3 likes

Dat dus idd… Niet best eigenlijk… :roll_eyes:

Dan zou ik alles verkopen en voor twee toppers gaan; de Lange en een Overseas! :heart_eyes: Mijn god zeg, alleen al van de gedachte begin ik al te kwijlen!

1 like

Ik weiger pakweg 800 euri of meer neer te leggen voor een mobiel aka vlaggenschip van intussen 1 jaar oud…

2 likes

Snap ik.

Thanks voor de pol :slight_smile:

2 likes

Ik zou er (op de Lange na) niets meer aan toe voegen.

Ik zou wel je El Primero verkopen.

Aan mij.

Morgen.

9 likes

:grinning:. Laten we maar zwijgen over de huidige top telefoons. 1000 euro voor een topmodel lijkt niet meer raar… Stop t geld liever in deze hobby hiero… :smirk:

3 likes

Same! Dus ik ga morgen gelijk even de nieuwe(gister aangekondigd) iPhone SE bestellen. Die gaat mijn huidige SE uit 2016 vervangen. :wink:

Hahahahaha. Zegt de man die de meest iconische Lange heeft. Ik dacht dat @Watch2Morrow er eentje te koop had hier tijdje geleden? Die van mij gaat voorlopig nergens heen. Zeg nooit nooit maar heb t idee dat alles wat ik wilde verkopen al verkocht is en dat de kern uiteindelijk een pakweg 14 klokjes gaan bestaan.

1 like

:slight_smile: Mobiel is voor mij een gebruiksvoorwerp wat elke pakweg 3 jaar vervangen word. Horloges zijn voor heel wat meer jaartjes

1 like

Welke? Chrono? Wat doet die tegenwoordig? Richtig 30 k? Heb de chrono omgehad jaren geleden voordat ik de EP kocht. Of de gewone met alleen tijd en datum?Ik

1 like

De stalen is mwah mwah, maar deze is :heart_eyes::

10 likes

Ik hou van afwisseling. En laten eerlijk zijn iets hoekigs heb ik nog niet. Uhm flieger ook niet. Oerduiker niet. GS en Rolex vind ik onder de 10 voor mij top merken. Ehm

3 likes