Hoe zouden jullie mijn collectie afmaken?

De ‘‘gewone’’ inderdaad. Ik geloof dat de listprijs 20.300 euro is.

1 like

Vanmiddag toevallig de jlc Reverso gepast. Mooi ding, maar op de een of andere manier viel die me toch tegen. Paste niet lekker door de vlakke achterkant. Dus dan maar de Cartier, de nomos whiteboards en de Blanpain.

1 like

Is Napalm misschien een idee?

3 likes

Weet niet of je hebt gezien, maar het is al 2020; dus aanschaffen die hap! :wink:

Zonder gekheid, ik vind van de horloges die je laat zien de zwarte GS het beste bij je collectie aansluiten.

Wat vind je van een (vintage) Speedmaster?

Er mag misschien wel nog wat speelsheid bij naast het GS geweld en de Lange binnenkort, dus ik ga voor de Nomos Ahoi en de blauwe Santos. Als er dan toch nog een beatertje bij moet, de Stowa ga je je ook niet blauw aan betalen. Misschien gaat die wel snel vervelen naast al het geweld die je liggen hebt.

Waarom niet eens kijken naar Omega? Geen fan? Top tech uurwerken over de hele lijn, leuke kleuren in de AT collectie, heritage van de chronometers van de jaren 60 in de Globemaster, Seamaster diver als’t je smaak is enz… :slight_smile: Of als’t dan toch wat klassieker mag en eens outside the HF box: Omega Tresor.

5 likes

Uitstekend idee, heb je ook nog niks van liggen.

Veel mooier en klassieker dan zo’n beetje de volledige catalogus van Cartier. Ik wil Cartier cool vinden: Heritage, check. Yildriz doppen, check. Maar de Tank, Americaine en Santos en Ronde gepast hebbend kom ik steeds weer uit bij een JLC Medium Reverso met Kleine Sekunde en handwinder op stalen achterkant.

Zo klassiek. Zo mooi. Als je geen JLC wilt, zou ik een vintage Longines opzoeken in die stijl. Die maakten ook fabelhafte horloges.

Bijzonder geil horloge. De AHOI is natuurlijk 200m WR, dus je kunt dat gekke ding ook letterlijk overal en altijd dragen. Ik vind Oris fantastisch, maar die Aquis is me te chunky en groot, en de lugs bevallen me niet.

Zo niet de Stowa dan die. Want iets piloot-achtigs. En dat doet Breitling best leuk. Al denk ik dat de rust die van een Stowa af straalt je langer gaat bevallen, gegeven je overige verzameling.

1 like

Zo wat een collectie zeg. Pffff. Als ik uit jouw rijtje moet kiezen hands down de Reverso. Gewoon. Anders, eigen smoel, prachtige heritage.

Die Tresor is echt :ok_hand:

Ik weet dat het een dress watch is, maar potverdorie 100m waterdicht en ik kocht hem. Of zelfs 50m. Maar ik moet met eender welk horloge de zee kunnen in plonsen.

2 likes

Heb je zeker een punt. Daar mogen veel meer merken eens wat aan doen anno 2020 :slight_smile:

1 like

Ja absoluut geen slecht woord over Omega specifiek. Mijn intense liefde voor de Planet Ocean is hier al wel eens opgeborreld. Maar bij dit model doet het me wel pijn, het is verder wel perfect wat ik zoek.

1 like

Top top top collectie al, echter zou voor mij persoonlijk er iets groens in moeten komen… Verder vind ik de BB FF wel een toevoeging.

Je hebt al een schitterende collectie!

10 stuks heb je al. Moeten daar echt nog 3 stuks bij? Ik kan me niet voorstellen dat je ze dan allemaal nog veel draagt.

Ik heb zelf flink afgebouwd om m’n droomhorloge te kopen en dat voelt prima. Kan ik je aanraden. Zo zie ik nu 3 dresshorloges met een lichte wijzerplaat op een leren bandje. Ik zie 3 Grand Seiko’s (allemaal mooi maar de Explorer is zo goed als allrounder, hebben de “stalen GS’en” dan nog veel meerwaarde?) En blauw op staal heb je al met de Datejust…

Je zou terug kunnen gaan naar 7 plus 1 stuks:

  • zwarte allrounder: Rolex Explorer
  • blauw allrounder: Rolex DJ (of de GS)
  • witte allrounder: Grand Seiko wit / staal
  • chrono: Zenith EP38
  • dress watch: A. Lange Saxonia
  • retro duiker: Tudor Black Bay
  • moderne duiker: Blancpain FF?
  • beater: Citizen.

Dan heb je 7 toppers en 1 beater.

Met de opbrengsten van de verkoop van de Meistersinger, Nomos en de Grand Seiko’s ben je ook direct dichter bij je Lange Saxonia.

Begrijp me goed: ik vind Nomos en GS zeer leuke merken. Maar teveel overlap voegt niet zoveel toe toch? Ga je de Nomos echt nog vaak dragen als je de Lange hebt?

En een hoekig horloge als doel? Ik begrijp je maar ik denk in draagmomenten niet in vormen: het zijn dress watches bijvoorbeeld met een lichte wijzerplaat. Dan liever 1 topper.

Veel plezier gewenst tijdens/met je afwegingen :grin::+1:

7 likes

Persoonlijk zou ik eerder upgraden dan uitbreiden. Uiteindelijk kan je er maar 1 tegelijk dragen (nou vooruit: 2) de 253, Meistersinger en Nomos zijn wel redelijk zelfde stijl. De Lange is voor mij zelfde categorie. Voor meer diversiteit zou ik bijvoorbeeld een duiker en iets gouds toevoegen.

Maar goed, ook nu een prachtige collectie!

Zou deze houden:
Rolex DJ
Tudor BB 58
GS SBGV 225 (quartz)
GS SBGH201
Zenith - El Primero 38 mm

En die Saxonia kopen. Hoeveel witte dressers heb je nodig? De nomos, beide GSen en de meistersinger zitten voor mij te dicht op elkaar… waarbij de GS het voor mij wint… ook al zit die op staal.

Verder mooie collectie… Zou alleen zelf wel de saxonia met sub seconde nemen… :drooling_face:

Goede suggesties allemaal.
Alleen vind ik die Zenith El Primero er écht niet tussen passen!

3 likes

JLC en BP. In de eerste categorie heb ik geen voorkeur. Mooie collectie!

ZEP is altijd goed vind ik.

1 like

Probleem is dat als je 3 plekken gevuld zijn, je waarschijnlijk weer een nieuwe horlogedoos koopt en dan weer plek voor 12 erbij hebt :wink:

Ik spreek uit ervaring :stuck_out_tongue:

Ik niet!
Niet in deze collectie.

Hij zou in mijn collectie moeten zitten!