Hoe zouden jullie mijn collectie afmaken?

Klopt… Zou bij jou ook passen :p. als ik ooit een chrono koop… koop ik er ook zo een.

Volgens mij wil je die nomos gewoon heel graag, doe die nou maar, dan volgt de volgende razendsnel :slight_smile:

Overdaad schaadt

Just sayin’

Jouw collectie is reeds schitterend

Ik mis nog een mooie panerai firenze, die zou misschien ook niet misstaan.

Ik heb iets tegen roman numerals, maar die zou ik er met liefde bij nemen op die Blancpain met moonphase.
Die wijzers, die moonphase, die dial kleur! :heart_eyes::heart_eyes:

Edit:
Dit is ook prachtig :heart_eyes:

2 likes

Ik drukte jammer genoeg per ongeluk op de Grand Seiko. Hoewel niet slecht, ik zou gaan voor de JLC!

Edit: kon t blijkbaar toch nog aanpassen

Bathyscaphe, maar dan wel de grote versie.

Ik zou een G Shock square case toevoegen. En daarnaast downsizen als ik eerlijk ben. Hoeveel van deze horloges draag je nu?

Ik had er op een gegeven moment 14. Ben nu terug naar 9 en vind dat eigenlijk ook nog te veel.

Alles weg doen op deze na;
Tudor BB 58
GS SBGV 225
GS SBGH201
Zenith - El Primero 38 mm

Misschien de explorer nog houden als beater.

Erg mooie collectie!

Je mist nog een degelijke G-Shock :wink:

Nomos
JLC
BP

Welke precies? Ik vind de medium small seconds heel mooi.

:joy::joy::joy::joy::joy::joy: Die Lange beste @Bidle die gaat maar op een plek aangeschaft worden. Aangezien ik t land nog niet uitkan…

Even alle gekkigheid op een stokje. Om de Lange aan te schaffen moeten inderdaad A de reisbeperkingen opgeheven worden en B hotels weer te boeken zijn bij onze oosterburen. En t gaat toch echt pas rond de herfst gebeuren. Nja op zijn vroegst rond augustus. Mits de corona maatregelen zijn aangepast. Nja lichtpuntje is dat de winkels tot 800m2 bij onze oosterburen weer open mogen. Mocht dit zich doorzetten ga ik ervanuit dat ik over een paar maanden kan gaan shoppen.

1 like

Wat let je Ramses als alles weer even iets normaler kan eens bij bijv blaat en geit een ZEP te proberen. Mocht ik de lange hebben dan moeten we maar eens met elke andere ALS eigenaar zoals jezelf, @Veblen en @Bauhaus maar eens een Lange meeting houden, wil met alle plezier de ZEP meenemen voor je

3 likes

De medium inderdaad. Vind t wel een mooi en apart ding, maar pas om de pols voel je of er een klik mee is.

Zo, wat een manier om de tijd te doden!

Wow wat een reacties allemaal.

Snap dat mensen zeggen je hebt al een top collectie dat klopt. En snap ook wel dat mensen zeggen downsizen die hap. Elk horloge is met een doel gekocht. Een horloge is zelfs gekocht, verkocht en via via terug gekocht. De Nomos Orion, niet een Orion. Deze Orion. het is niet zo dat ik lukraak koop al lijkt dat voor sommige wel zo wellicht. Elk horloge en de aanschaf ervan heeft een reden en een verhaal. Nomos Orion was lang geleden mijn eerste dure liefde bijvoorbeeld. Toch was mijn eerste dure horloge de Meistersinger Salthora. Een jumping hour. Hoeveel fabrikanten maken dat nog??

En Rolex. Wat een ******** hekel heb ik lang aan dat merk gehad. Kijk mij geld hebben. Kijk mij patsen met een f******* Rolex. En dat gevoel heb ik zonder er ooit een gepast te hebben nog steeds bij een Sub. Mss toch maar eens gaan passen.

Kijkend naar wat ik heb aan Rolexen. Explorer. Zo under the radar. Geen kip die merk dat je een Rollie om hebt. Begon allemaal jaren geleden in Gent. Wilde een Tudor Pelagos passen. Was te groot. Van de beste man aldaar serieus een paar kilo aan Rolex voer meegekregen. (oudere) magazines en actuele catalogus meegekregen. Wat een allrounder. Nog meer allround is mijn andere. De blauwe DJ. Wat een prachtklolk. Over de puist ben ik intussen heen. Mocht iemand me vragen ik heb ca 7k te spenderen aan een klok waar ik alles mee kan? Dan is mijn antwoord zonder twijfel. DJ fluted… Kleur even daargelaten…

3 likes

Letterlijk idd :stuck_out_tongue:

1 like

En nu ga ik een klein bommetje plaatsen.

Educate me aub. Het is de schuld van @HanDavinci met zijn RO… Ipv een Lange. Heel ander spectrum idd. Of zeggen jullie ga eerst eens een Aikon proberen. Ik vind t trouwens heel leuk dat mensen BP opperen. Echter BPO heeft t in de dress categorie verloren voor mij van Brequet. Brequet heeft t weer verloren van Lange. Er zal in mijn collectie echt maar plaats zijn voor 1 klok in t prijs segment +10k.

Ik weet intussen ook dat er (voor mij een hele mooie maat) een 37 mm RO is.

Deze… En dat voor pakweg 17k. Nog niet gepast dus ik kan er niks over zeggen. Maar over iconen gesproken. Wat maakt een RO nu zo bijzonder (duur?) Is het niet zo dat hier een JLC uurwerk in tikt?

audemars-piguet-horloge-royal-oak-37mm-15450stoo12

5 likes