Hahaha, ik zal dat woord in de toekomst dan maar vermijden, Thx voor de tip
17 seconden afwijking zou voor een “duurder” horloge uiteraard veel te veel zijn, maar van een horloge van 60 euro (met een automatisch uurwerk) mag je wat minder verwachten. Dat vind ik tenminste.
Als het een antwoord was op een van de “onzinberichten” dan klopt het sowieso. Alle antwoorden op een bericht worden automatisch verwijderd bij het verwijderen van dat specifieke bericht.
Wellicht is @Jur per ongeluk iets te fanatiek geweest met het verwijderen van reacties. Lijkt me niet dat een dergelijk bericht met opzet verwijderd wordt. (En vind het ook een beetje overdreven om dan direct ‘klaar te zijn met het forum’ maar goed wie ben ik…)
Bij het doorlezen van veel verschillende topics op HF valt het mij op dat waarschijnlijk bij veel forumleden na het typen van het woord Chinese, automatisch het woord rommel verschijnt. Dit lijkt me,voorzichtig gezegd,een beetje kort door de bocht. Als je het spreekwoord,alle waar is naar z’n geld als waar ziet is er MI geen beter spul dan Chinees. Je kunt een klokje van 5 tientjes natuurlijk niet vergelijken met een Rolex van tig k maar als je denkt dat zo’n ding met een beetje geluk ook 5 jaar draait., Dan belieft die Rolex al een service van enkele hondertjes . Waarbij ik natuurlijk nix wil afkeuren aan het geluk wat het dragen van een luxe duur horloge bij een liefhebber teweeg kan brengen. Alleen vind ik het dan niet nodig om datgene waar andere mensen blij mee kunnen zijn in een pennenstreek te bestempelen als rommel.
LOL, dat is bij mij ook t geval geweest. Vandaar deze proef.
Maar nu je dat zo schreef, bedacht ik mij ineens dat deze helemaal niet 20 euro was. Ik had volgens mij diezelfde vakantie n titanium versie gekocht. Die was 20 euro. Deze (eerst n lefty) met saffierglas en super luminova was bijna 100 euro. Ik weet dus niet of dit Chinese uurwerk n hogere grade heeft of n betere versie is, als dit uberhaupt al bestaat. Weet wel dat er verschillende fabrikanten zijn en dat sommige beter aangeschreven staan, zoals Seagull.
Tenzij Parnis van leverancier veranderd is, zou je een ‘Seagull Inside’ moeten hebben.
In de Chinese budgethorloges waar ik aan refereerde zit een automatische versie van het Chinese standaard uurwerk. Hoewel het ontwerp op zich redelijk is, varieert de kwaliteit enorm. Volgens mensen die zich daar meer in verdiept hebben, hangt je geluk of pech af van de fabriek waar het uurwerk gemaakt werd. De ene fabriek levert meuk, de ander een bruikbaar uurwerk.
Eén ding hebben ze met elkaar gemeen: het woord ‘automaat’ moet je met een korreltje zout nemen. Het zijn geen Seikos of Orients, die zelfs bij weinig lichaamsbeweging blijven opwinden en lopen. Af en toe moet je die Chineesjes helpen door ze met de hand op te winden of eens extra te schudden.
Mijn ervaringen met Parnis automaten is juist t tegenovergestelde. Die bouwen juist heel makkelijk gangreserve op, gezien de PR indicator en dat ze niet stil komen te staan.
Ik wil met dit verhaal alleen duidelijk maken dat je een Lexus bezitter niet snel in een Fiat Panda zult krijgen maar dat een Fiat Panda eigenaar nog steeds hardstikke blij met zijn wagentje kan zijn.
@lawewing
Bedenk me net, draag je deze wel elke dag/regelmatig? Ik heb n pilot horloge met hetzelfde uurwerk. Die doet t na 4 a 5 jaar ook nog. Maar die heb ik ook alweer 4 a 5 jaar amper om de pols gehad. Dan kan er ook weinig kapot aan gaan
Even n update vanwege wintertijd. Hij liep nu circa 3 minuten voor. T kan n minuut meer of minder zijn, aangezien ie niet hackable is.
En dat is sinds medio augustus. Al met al niet verkeerd voor deze Chinese kloon, al zeg ik t zelf
Nee, ik draag 'm zeker niet elke dag, zelfs niet regelmatig. Hij ligt nu al weer anderhalve maand in de horlogedoos. Het is misschien goed mogelijk dat dit de levensduur van het horloge ten goede komt. Laten we het hopen haha.
Ik weet niet of t misschien door t kouwe weer komt of dat ik in mn slaap droom dat ik Jackie Chen ben en wat rake klappen uitdeelt aan mn bed en muur, maar t horloge loopt nu al meer dan 5 minuten voor.
Dat is mijn persoonlijke grens, dus tijd om m weer the syncen.
Dit doe ik telkens met de website time.is. Erg handige site, die ook gelijk de tijd op je apparaat checkt en waar je op de homepage gelijk de tijden van enkele grote steden ziet. Maar je kunt ook zelf een specifieke locatie zoeken.
Afijn, nu weer kijken hoe lang ie t vol houdt. Of dat ik vannacht als Bruce Lee te keer ga…
Ik heb hier een paar Chinese klokjes van een 60 euro/stuk liggen en moet zeggen dat ze heel accuraat lopen. Tegenwoordig stoppen ze gewoon een Seiko-werkpaardje (zoals een NH35a) in hun klokjes en wees maar zeker dat ze het een aantal jaren uitzingen zonder veel problemen. Heel opmerkelijk is dat ze voor 60 euro er saffierglas in steken en een ceramische duikring.