Hoelang is de levensduur van een Chinees budget horloge?

Het zijn allemaal nogal, laat ik zeggen, niet erg originele ontwerpen. Of juist wel, maar dan origineel van een ander…
Die meteorite is wel mooi btw.

3 likes

Mmmmm :thinking:

Waar lijkt deze nou toch sprekend op?

1 like

Ligt eraan wat voor 1tj je koopt, de kwaliteit binnen de chinese markt verschilt enorm veel. Sommige gaan in een paar weken naar de knoppen,zien er niet uit en zijn hardstikke goedkoop spul. De andere kant doet het dan weer wel goed maar vergt veel attentie om de twee uit elkaar te houden. Veel chinese fabrikanten gebruiken ook renders van de computer om de horloges er beter uit te laten zien (mvmt doet dit ook) :sweat_smile:

3 likes

Ik dacht dat het hier over horloges ging?
Nogmaals het verzoek om ontopic te blijven?

Nog wat moois dan om het goede voorbeeld te geven. Zojuist gevonden:

San Martin Pilot Mark 18 Bronze / 39mm
Model: SN030-Q (Type D) PT500 movement

Je kan dus gewoon kiezen uit een NH35 / PT5000 of SW200 movement.

En nog wat meer om in te lezen:
https://www.geckota.com/blog/the-pt5000-movement/

Of bekijk het gewoon ff…

3 likes

Ja, dag! Das niet eerlijk heh :stuck_out_tongue_winking_eye:
Een oerdegelijk Japans uurwerk erin zetten :smile:

1 like

Die waarschijnlijk wel gewoon in China worden gemaakt :face_with_hand_over_mouth:

Op één van de honderden Submariner homages?
Ik zie dagelijks klokken die hier op lijken :wink:

2 likes

Worden de meesten haha, alleen de ‘swiss watches’ niet. Daarbij moet op zijn minst 66% van het budget binnen zwitserland zelf gespendeerd worden. Neem niet aan dat ze dat dan redden gezien de kosten van de marketing erbij etc…

Laat die goedgelovige believers nou lekker in de waan dat Swiss Made uit Zwitserland komt.

1 like

Tja daar heb je zeker gelijk in.
Maar als het goed geproduceerd is, en dan ook nog eens zonder logo er op heb ik er persoonlijk geen probleem mee. Ik kan best snappen dat mensen met een “echte” er hun neus voor ophalen.
Maar zoals jezelf zegt die meteorite is gewoon een mooi horloge, en als je dan ook nog een goede loopwerk krijgt voor het geld…

Nog een andere foto gevonden:

4 likes

Deze doet het nog steeds overigens…

5 likes

Opgeschoond en graag ON TOPIC verder.

3 likes

Nette waardes hoor👌

Ik heb een tijdje een Seagull gehad, maar verbaasde mij ook over hoe nauwkeurig die Chinese handwinders lopen. Ongeveer 10 seconden verschil per week.:smile:

4 likes

Ik heb alleen maar goede ervaringen tot nogtoe. In één van de horloges die het langs in mijn bezit heb zit een sea-gul st-2130, een ETA 2824 kloon die al sinds 2013 spot on loopt.

Het geheel vind ik zeer geslaagd!

5 likes

Stoer horloge inderdaad. :slightly_smiling_face::+1:t2:

Apart dat Xiaomi dus blijkbaar sub kopieën maakt, ik ken het merk alleen van meer high tech producten.

Hey, de Dragon King! Die heb ik ook in de kluis liggen. Kwisnie dat ie n 2824 kloon heeft. Vind t alleen jammer dat zn metalen band wat goedkoop aanvoelt.

2 likes

Ik denk dat ie bedoelde n Xiaomi smartphone en daarnaast een goedkoop Chinees horloge.

2 likes