Hoelang is de levensduur van een Chinees budget horloge?

Ik heb slechte ogen. Om niet op details van min zoveel en cylinder dat, komt t er op neer dat alles wat verder dan circa 15 cm v mn neus verwijderd n blur wordt. N klok aan mm muur gaat niet werken. Of het moet n kerkklok zijn.

En natuurlijk kan ik ook n wekker of mn telefoon naast mn bed leggen, maar ik ben zo gewend om n horloge te dragen tijdens t slapen dat ik er geen last v heb.
Net zo min dat ik me erg stoor aan mn bril. Dasr waar anderen zich afvragen waarom niet laseren.

Zie t maar zo, iemand die geen horloge draagt vraagt zich wellicht af waarom je zo n oncomfortabele handboei om je pols hebt, terwijl je telefoon ook de tijd weer geeft.

5 likes

Dan ken je de luminor kast nog niet. Dat is 1 brok staal waar je iemand makkelijk KO mee krijgt :wink:

1 like

Een beetje hetzelfde als al de Breitling knotsen? :stuck_out_tongue:

1 like

Kan je die kloon niet vervangen voor een echte Unitas.
Wordt hij niet minder van…
Zoiets:

Vreemd kan geen foto bijvoegen…

Wing, jij blijft ook wel een beetje een rare Chinees hè? :stuck_out_tongue_winking_eye:
Slaaphorloge… :joy:

2 likes

Mn emergency mission voldoet in dat opzichte ook. Batterij is alleen leeg en heb nog niet door hoe ik deze geopend krijg.

1 like

Uhm, heb je uberhaupt mn begin post wel gelezen? :joy:

Dat gezegd te hebben stond dit al in de planning. Meer omdat dat bijna de ideale (Panerai) handopwindhorloge voor me zou zijn. Ik ben nog altijd op zoek naar de 44mm stalen mini fiddy kast waar m’n eta 6497 in past.
Maar dit Chinese kloon uurwerk gaat daarna in de ‘normale’ kast door als slaaphorloge.

1 like

Tja Maarten, op n gegeven ogenblik weet je door de berg horloges niet meer wat je anders moet verzinnen :upside_down_face:

Blijft een topper die pilot one :+1:

Over namen gesproken, wanneer ik een douane passeer moet ik geregeld aan n tante denken door de borden of stickers die er staan: no waiting…

Waiting is waiting in the waiting hall waiting for the train, but Waiting is standing in the no waiting zone, where Waiting is not allowed to be standing waiting in the waiting hall where people are waiting for the train.

Hopelijk kom ik nu tijdens het volgende familie etentje niet in de problemen :upside_down_face:

En Haagsedraak, jij houdt je bek op je werk :shushing_face:

:wink:

1 like

De afgelopen tijd is het meer ik doe m’n overdag horloge af, doe mn slaaphorloge om en stap in bed :wink:

Zoek de verschillen :smirk:

Paar weken geleden t uurwerk overgezet. Bij beide ging t met t verwijderen vd seconde wijzer mis. Die zijn wat verbogen geraakt :persevere:

Ben verder wel blij met de verandering. Tijdens t slapen draag ik mn horloges rechts. Nu zit de kroonbeschermer niet meer tegen de rug van v mn hand te drukken.
Bovendien, als ik mn hand nu omlaag hou, staat de kleine seconde wijzer omlaag, zoals op n zakhorloge. Ik weet t n silly thing, maar t maakt t dat de ideale Luminor achtige Panerai voor mij n lefty zou zijn die ik links zou dragen. Volg je t nog :upside_down_face:

Opmerkelijk, maar waar, sinds vorig jaar mei in bezit, sindsdien op n weekje vakantie vorig jaar n, elke nacht gedragen en t kreng doet t nog steeds :face_with_raised_eyebrow:
En sinds t overzetten loopt ie nog geen minuut achter :open_mouth:
T zal iets v minus 15 secondes zijn :clap:

Normaal gesproken is de norm voor n horloge wat ik dagelijks draag max 5 minuten per maand voor, maar geen seconde achter lopen.
Ik maak in dit geval maar n uitzondering voor t kreng.
Vooral omdat t geen hacking heeft, ie geen indices voor de secondes heeft en zelfs niet eens voor de minuten. Nauwkeurig afstellen of aflezen gaat dus toch niet. Voor n slaaphorloge is t m vergeven :face_with_hand_over_mouth:

De volgende post zal waarschijnlijk pas zijn als ik de kleine seconde wijzer vervangen heb voor n onbeschadigd exemplaar.

Tenzij t uurwerk t eerder begeven heeft…

3 likes

Toch weer een update. Hoezo? Heeft ie t eindelijk begeven?

‘Helaas’ niet. Dat kreng lijkt niet kapot te krijgen. Nou ja, zoveel krijgt ie als slaaphorloge niet te verduren :smirk:

Maar de reden voor de update is dat ik binnenkort op vakantie ga. Dan gaat er n vakantie horloge mee en blijft dit slaaphorloge thuis. Aangezien t n handopwinder is, zal ie na circa 2 dagen stil komen te staan.

Dus nu t nog kan even een nauwkeurigheidsmeting. Sinds 't overzetten en verwisselen van het uurwerk, en daarbij ook de wijzers en wijzerplaat, ergens in mei heeft ie elke dag braafjes z’n rondjes gemaakt. Zo juist vergeleken met de website Time.is die ik meestal gebruik om de rest mee te syncen, en wat schept tot mijn verbazing. Na circa 3 maanden loopt ie 1 minuut en 37 secondes voor.

Eat that COSC! :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Heb nog steeds niet gelezen, hoe je aan een gespiegelde wijzerplaat bent gekomen… :grinning:

1 meter 80?

@James t kirk

T nieuwe forum lijkt te zwaar voor mn gprs verbinding hier.

Menu’s en zelfs de @ functie laden niet. Kan daardoor ook niet linken.

Maar in mn post v 7 juni heb ik dus uurwerk swap gemaakt. Daarbij was de lefty wijzerplaat vervangen voor n normale.

Ja mensen vroeger had je pen/potlood en papier nodig om iets te noteren. Pen en papier is niet meer nodig maar een weegschaal wel. Tijden veranderen.

2 likes

Wat is de definitie van Chinees budget horloge? Moet deze bijvoorbeeld onder de 5 tientjes zijn?

Er is volgens mij geen vaste definitie. Maar ik zou zeggen enkele tientjes.
Een ander zou weer kunnen zeggen dat n horloge v enkele honderden euro’s ook onder budget horloges zou vallen.

Kan die zwarte piet en dergelijke discussie misschien in een ander topic? Of liever nog een ander forum… dank!

Wat is budget inderdaad, mag dat slechts rond de 5 tientjes zijn of zijn de wat hoger geprijsde ook interssant.

Ik heb ongeveer een jaar geleden 2 tientjes betaald voor een Ochstin

en hoewel het dus geen drol kost is het eigenlijk weggegooid geld want het ziet er toch best super goedkoop uit en het was na een maand of 2 al uit met de pret. Heb het maar een paar keer gedragen maar op een gegeven moment stond het gewoon stil.

Ik heb er vorige week de batterij uit gehaald en moet nog eens een nieuwe er in zette om te zien of dat alles is. Heb er toch wel plezier van gehad omdat ik de horloge de laatste tijd regelmatig gebruikt heb om wat mee te oefenen, onder andere op het vervangen van straps / bracelets met mijn Bergeon tool.
Tevens was het de eerste horloge die ik zelf open gemaakt heb, inmiddels heb ik 3 andere quartz horloges voorzien van een nieuwe batterij.

Per saldo is het dus zeker het geld waard geweest want ik hoef nu waarschijnlijk dus nooit meer naar de juwelier om dergelijke (simpele) werkzaamheden uit te laten voeren. Al is het alleen al de besparing op vervangen van batterijen.

Wel ben ik er absoluut van overtuigd dat je zeer interessante horloges uit China kan laten kopen, je moet echter wel goed zoeken (vooral forums lezen) en de juiste verkopers / merken zien te vinden.
Er komt veel troep uit China maar de laatste jaren zijn productie methodes van allerlei producten echt zeer hoogwaardig geworden, ik bestel veel in China (electronica / domotica / hobby / led / tools / noem maar op) en er is echt veel goed spul te vinden. Je moet wel het kaf van de koren scheiden.

Half jaar geleden een Xiaomi / Twentyseventeen diver gekocht en ik ben er prima tevreden over. Safier glas, Miyota loopwerk en met een Colareb lederen band vind ik het echt een fijn horloge om te dragen:

Ik zoek momenteel nog wat meer want het virus heeft me natuurlijk te pakken :wink:
Om terug te komen op ca. 5 tientjes:

Dit ziet er zover ik gezien en gelezen heb zeer goed uit:

GUANQIN Sapphire Automatic Japan NH36

Jammer dat het geen opgelegd logo heeft, dat is eigenlijk het enige wat ik tegen vind vallen.
(vind het wel een zeer geslaagd logo namelijk)

Verder dus wel echt saffier glas, en een Seiko loopwerk voor dat geld ??
What’s not to like…

Ander horloge wat mijn aandacht heeft is deze STARKING Men Mechanical Watch Miyota 8205 Movt Automatic

Heeft veel weg van een Tissot.

Voor 5 tientjes koop je dus gewoon een erg fraai horloge met gewoon een loopwerk dat echt wel betrouwbaar zou moeten zijn?
Zet er een mooie band op (die vind ik over het algemeen wel een stuk minder) zoals een Colareb en niemand die eigenlijk nog direct kan zien dat het een goedkoop horloge betreft.

–

Ook denk ik nu serieus aan een San Martin Date Just, die liggen wat hoger in prijs maar lijken me ook wel van hoge kwaliteit en dus het geld misschien gewoon waard?

Een aantal nieuwe uitvoeringen zijn net uit, snap alleen niet waarom er een vrij groot verschil in prijs zit tussen de een of andere wijzerplaat.

Vanaf zo’n 250,- Euro heb ik ze gezien (280,- nu) maar de nieuwe lopen op tot 410 Euro ??
Waarom precies weet ik niet. Ik ben maar een leek, heb wel begrepen dat de San Martin ook een erg goed loopwerk (PT5000) gebruikt. Afwerking blijkt ook top te zijn.

San Martin Retro DATE JUST

Model: SN059-G

Movement: PT5000 / SW200 [Automatic mechanical movement]

Case: Material - 316L Stainless Steel

39 mm in diameter

Length 47 mm

Thickness 12.5 mm

Band width 21 mm

Glass: Sapphire Crystal Glass, Date Window Convex Mirror,Swiss AR Coating

Bezel: Stainless Steel Carving Craft,

Dial Color: White Natural Marble Dial, Natural Mother Of Pearl (MOP)Dial

The Pattern Of Each Dial Is Naturally Formed and Unique, Cannot Be Copied.

Hands: GS Crafts, Perfect Details

Luminous: BGW-9 Blue Light

Crown: Screw-down Crown

Case Back: Screw-down Case Back

Strap: 316L Stainless Steel Oyster Bracelet, With 3D Hexagonal Logo, Size 21-16mm

Clasp: Folding Clasp With Safety, With San Martin Logo

Water Resistant: 10Bar=100 meters

Weight: about 130g

3 likes