Hoelang is de levensduur van een Chinees budget horloge?

Nee Xiaomi maakt echt sub kopieën, raar maar waar.

1 like

Nou ja zeg, denk ik eindelijk mijn HF Cafe debuut te maken, veeg je alle sappige details weg :wink:

Ik wacht al kweenie hoelang om er in te komen :upside_down_face:

Ik weet niet of er nog een badge is voor meest aangepaste topic titel vh jaar ofzo. Maar heb em nog 1x veranderd.

Als je een beetje tussen de regels door leest :smiling_imp:

4 likes

Dan zou het het grote Yum Cha topic moeten zijn.

1 like

De twentyseventeen? Wat een rare frats is dat. Ik bedoel, heb in HK stofzuigrobots, magnetrons en andere witgoed van hen gezien. Maar n mechanisch horloge staat voor mijn gevoel zo ver weg vh merk…

2 likes

Ik ben zelfs in het bezit van een schroevendraaiersetje en een rugzak van Xiaomi :smile:

2 likes

Ik heb al bijna 2 jaar deze Parnis met een automatisch uurwerkje van 60 euro en doet het nog steeds prima. Klokje loopt ongeveer 17 seconden per dag te snel. Acceptabel voor dit klokje.

6 likes

Ik vind dat wel meevallen voor de prijsklasse. Lekker bling met gepolijste delen. Het zijn denk ik vooral de folded end links die dat gevoel geven. Ik draag em tegenwoordig op een stoere canvas van Diaboliq.

1 like

Mooi horloge! Voor het geld dan :yum:. 17 seconden vind ik persoonlijk wel erg veel. En dan staat er ook nog eens “Chronometer” op de plaat. Dat zou niet moeten mogen!

Wist je trouwens dat er personen zijn bij wie het woord “klokje” nare gevoelens oplevert als het over een horloge gaat? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik hoor daar niet bij overigens :blush:

1 like

Je kan als merk aankloppen bij xiaomi om samen te werken, bijvoorbeeld in de vorm van gebruik van de distributiekanalen die Xiaomi heeft. Maar vaak gaat het zelfs enkel om investeringen vanuit Xiaomi.
Zij investeren echt in een heel groot aantal startups in allerlei branches.
En soms hebben die merken dan ook bijzonder weinig met Xiaomi zelf te maken(je treft dan ook geen branding van Xiaomi op het product zelf)
Volgens mij is twentyseventeen ook zo’n merk.
Dus:

Zo zou ik het dan weer niet noemen, maar dat is dan maar net hoe strikt je dat ziet :sweat_smile:

1 like

Ik heb ook n pen v Omega. Maar vermoed dat dit marketing/promo spullen zijn.

Parnis gebruikt best wel goede uurwerken. Die gaat vast wel lang mee. Dat mijn <$40 budget Chinezen nog lopen is waarschijnlijk meer te danken aan het feit dat ik veel wissel en ze daarom weinig draagtijd krijgen dan aan de kwaliteit.

2 likes

Na het negeren van alle onzin in dit topic, gisteren een berichtje puur en alleen on topic geplaatst.

Uitgerekend dat wordt ‘opgeschoond’? @Jur

Ik ben even klaar met het forum …

Hahaha, ik zal dat woord in de toekomst dan maar vermijden, Thx voor de tip :wink:

17 seconden afwijking zou voor een “duurder” horloge uiteraard veel te veel zijn, maar van een horloge van 60 euro (met een automatisch uurwerk) mag je wat minder verwachten. Dat vind ik tenminste.

1 like

@Sarcasmo: Was dit sarcastisch? :wink:

Als het een antwoord was op een van de “onzinberichten” dan klopt het sowieso. Alle antwoorden op een bericht worden automatisch verwijderd bij het verwijderen van dat specifieke bericht.

Nee

1 like

Ik reageerde op een bericht waar naar mijn weten niets ondeugdelijks in stond

Wellicht is @Jur per ongeluk iets te fanatiek geweest met het verwijderen van reacties. Lijkt me niet dat een dergelijk bericht met opzet verwijderd wordt. (En vind het ook een beetje overdreven om dan direct ‘klaar te zijn met het forum’ maar goed wie ben ik…)

Even, als in tijdelijk …

Bij het doorlezen van veel verschillende topics op HF valt het mij op dat waarschijnlijk bij veel forumleden na het typen van het woord Chinese, automatisch het woord rommel verschijnt. Dit lijkt me,voorzichtig gezegd,een beetje kort door de bocht. Als je het spreekwoord,alle waar is naar z’n geld als waar ziet is er MI geen beter spul dan Chinees. Je kunt een klokje van 5 tientjes natuurlijk niet vergelijken met een Rolex van tig k maar als je denkt dat zo’n ding met een beetje geluk ook 5 jaar draait., Dan belieft die Rolex al een service van enkele hondertjes . Waarbij ik natuurlijk nix wil afkeuren aan het geluk wat het dragen van een luxe duur horloge bij een liefhebber teweeg kan brengen. Alleen vind ik het dan niet nodig om datgene waar andere mensen blij mee kunnen zijn in een pennenstreek te bestempelen als rommel.

13 likes